Κυριακή 6 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΤΖΕΝΤΑ
«Νότες» μαθητικής δημιουργίας

Η μουσική στην αρχαία Ελλάδα, ρυθμοί και κλίμακες της αρχαίας ελληνικής μουσικής, η βυζαντινή μουσική, το δημοτικό τραγούδι και η άνθησή του στις διάφορες περιοχές της χώρας, η επτανησιακή μουσική, το ρεμπέτικο, το λαϊκό τραγούδι, η κλασική μουσική... Και μαζί η θεραπευτική δύναμη της μουσικής...

Κομμάτια της μουσικής ιστορίας του τόπου μας και μαζί πτυχές της δημιουργικής ενασχόλησης δωδεκάχρονων παιδιών, που και στο παρελθόν μάς έχουν εκπλήξει για το μεράκι, την αγάπη και τον τρόπο που προσεγγίζουν το λαϊκό μας πολιτισμό. Οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, με καθοδηγητή το δάσκαλό τους Χρίστο Πατσάλη, είναι οι δημιουργοί της αξιέπαινης έκδοσης με τίτλο «Η Ελληνική Μουσική και το Τραγούδι» , με την οποία κλείνει ένας, τριετούς διάρκειας, κύκλος ενασχόλησής τους με το μαθητικό έντυπο. Η έκδοση αποτελείται από εργασίες και παιδαγωγικά παιχνίδια (δημιουργικές συνθετικές εργασίες με εικονογράφηση, ακροστιχίδες, αντιστοιχίσεις, σχέδιο σεναρίου Θεάτρου Σκιών), που δημιούργησαν οι μαθητές στα πλαίσια μερικών από τις δραστηριότητες σχετικού σχεδίου-προγράμματος. «Στόχος αυτού του σχεδίου», όπως αναφέρει ο Χρ. Πατσάλης, «ήταν η περαιτέρω διεύρυνση του αισθητικού και πολιτισμικού ορίζοντα των μαθητών και η απόκτηση εκ μέρους των εικόνας της συνέχειας του μουσικού μας πολιτισμού, από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Κατά την προσέγγιση του ζητήματος δόθηκε η έμφαση στην κατανόηση ότι ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι "αυτοφυής" αλλά αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης με άλλους πολιτισμούς».

Ο δάσκαλος σημειώνει πως «μια τέτοια εκπαιδευτική δραστηριότητα επιδρά ευεργετικά στα παιδιά και ενισχύει τη μάθηση, αφού τους προσφέρει ποικίλες ευκαιρίες δράσης. Οι επιδράσεις ψυχοσυναισθηματικού και κοινωνικογνωστικού χαρακτήρα μπορούν να βελτιώσουν την ικανότητα ακαδημαϊκής αυτοαντίληψης, να κεντρίσουν το ερευνητικό ενδιαφέρον, να αναπτύξουν τη συνθετική σκέψη και τη δημιουργικότητα, να προάγουν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών, να πολλαπλασιάσουν τις γνώσεις». Επιπλέον, η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος «δημιουργεί προβληματισμούς και πρακτικές, που θέτουν σε αμφισβήτηση τις παγιωμένες προσεγγίσεις απόκτησης σχολικής γνώσης, δίνει την ευκαιρία στο δάσκαλο για αυτενεργό ανάμειξή του στην εκπαιδευτική πράξη, δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις, ώστε να γίνει περισσότερο ουσιαστική η παιδαγωγική σχέση». Αδιάψευστοι μάρτυρες για τα παραπάνω είναι αυτή η τελευταία έκδοση των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, όπως και άλλες παλιότερες. Αξίζει να θυμηθούμε την αξιόλογη εργασία τους για το Θέατρο Σκιών και την ιστορία του.


Ρ.Σ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ