1.000.000 τ.μ. του λιμανιού του Πειραιά παραδίδονται στις πολυεθνικές, με το διεθνή διαγωνισμό που πρόσφατα αποφάσισαν κυβέρνηση και ΟΛΠ ΑΕ
Eurokinissi |
Τεράστιες εκτάσεις και στρατηγικοί τομείς του λιμανιού παραδίδονται στο κεφάλαιο |
Η αρχή των... παραχωρήσεων γίνεται με την εναπόθεση στο πιάτο των ιδιωτών ενός εκατομμυρίου τετραγωνικών μέτρων του λιμανιού που αποτελούν το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), ο οποίος βρίσκεται στην περιοχή του Ικονίου. Παραδίδεται προς ξεκοκάλισμα έτοιμη υποδομή και ανωδομή, πληρωμένη πανάκριβα από τον ελληνικό λαό, αλλά και αυτή που τώρα κατασκευάζεται, επίσης με λεφτά των εργαζομένων, όπως είναι η Α' προβλήτα. Υποδομή - χρυσωρυχείο, αν αναλογιστεί κανείς ότι από αυτή προκύπτει το 75% των εσόδων του ΟΛΠ!
Με στοιχεία του ίδιου του Οργανισμού παραδίδεται στο μεγάλο κεφάλαιο, ένας ΣΕΜΠΟ όπου διακινούνται πάνω από 1.500.000 teus (μονάδα μέτρησης της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων). Η υπήνεμη θέση του σταθμού, σε συνδυασμό με τα μεγάλα βάθη του, εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ταχεία εξυπηρέτηση των πλέον σύγχρονων πλοίων.
Μέσα στο σιδερόφραχτο από τις δυνάμεις καταστολής ΥΕΝ αποφασίστηκε το ξεπούλημα του ΣΕΜΠΟ |
Το ίδιο το κείμενο της διακήρυξης του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ φανερώνει και ποιος είναι ο στόχος. Επιδίωξη της κυβέρνησης της ΝΔ, συνεχίζοντας το έργο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, είναι ακριβώς να μετατραπεί το λιμάνι σε διαμετακομιστικό κέντρο, που θα εξυπηρετεί την κίνηση του κεφαλαίου.«Οι συμμετέχοντες (σ.σ. στο διαγωνισμό) - αναφέρεται - θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση και διαχείριση λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) τα οποία λειτουργούν ως κόμβοι θαλάσσιου, διαμετακομιστικού εμπορίου (hub) και εξυπηρετούν κυρίως πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας από και προς διεθνείς προορισμούς».
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας από τους επίδοξους μνηστήρες η «China Ocean Shipping Company» («Cosco») - η οποία είναι η ναυλώτρια εταιρεία πλοίων της εταιρείας «Costamare» του εφοπλιστή Κωνσταντακόπουλου, που διαθέτει στόλο 60 κοντεϊνεράδικων - έχει ξεκαθαρίσει τις βλέψεις της που είναι μέσω του λιμανιού του Πειραιά και την παραχώρηση κυρίως της Α' προβλήτας και των αποθηκών του Οργανισμού να προωθηθεί εμπορεύματα στα Βαλκάνια, στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της Βορείου Αφρικής. Να σημειωθεί ότι επίσης έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του 25% των μετοχών του ΟΛΠ. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι επίσης μεγάλες πολυεθνικές του τομέα των μεταφορών και διαχείρισης λιμανιών, όπως οι ΖΙΜ, «Mediterranean Shipping Company» (MSC), που αποτελούν και χρήστες σήμερα του λιμανιού, οι «Dubai Ports», «Hutchison Ports» και άλλες.
Ακόμα, από ίδιο κείμενο προδιαγράφεται ολοκάθαρα και η μετατροπή του λιμανιού σε περιοχή όπου οι πολυεθνικές θα εφαρμόζουν τους δικούς τους νόμους σε βάρος των εργαζομένων, ενώ οι ήδη εργαζόμενοι του ΟΛΠ μένουν στον αέρα. Οπως αναφέρεται, σκοπός της παραχώρησης είναι, με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, να γίνει η περαιτέρω ανάπτυξη, επέκταση και εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, των οποίων η λειτουργία και εκμετάλλευσή τους από τον ιδιώτη θα διαρκέσει 30 χρόνια. Ο ιδιώτης θα έχει, εκτός των άλλων, την «υποχρέωση» για «παροχή φορτοεκφορτωτικών υπηρεσιών προς τα πλοία που εξυπηρετούνται στην προς παραχώρηση έκταση του λιμενικού σταθμού» και «λειτουργίες διαχείρισης του φορτίου εντός της προς παραχώρηση έκτασης του λιμενικού σταθμού (μεταφορά, έλεγχος, στοιβασία, αποθήκευση και μεταφόρτωση του φορτίου κλπ)»!
Ουσιαστικά με αυτές τις παραγράφους μπαίνουν από την «πίσω πόρτα» σε εφαρμογή μέτρα της γνωστής πρότασης οδηγίας «για την απελευθέρωση της αγοράς των λιμενικών υπηρεσιών», η οποία, τόσο για λόγους εσωτερικών αντιθέσεων του κεφαλαίου όσο και των αντιδράσεων των εργαζομένων στα λιμάνια των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν έχει ακόμα ψηφιστεί. Τμήμα της οδηγίας είναι ακριβώς η «αυτοεξυπηρέτηση», όπως προβλέπει και το κείμενο της προκήρυξης. Ετσι, με τα όσα αναφέρονται στην προκήρυξη, το λιμάνι γκετοποιείται και οι εταιρείες αναλαμβάνουν την πλήρη ευθύνη λειτουργίας του. Που σημαίνει ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και εντελώς ανεξέλεγκτοι, θα χρησιμοποιούν το δικό τους προσωπικό, με ποιος ξέρει τι είδους σχέσεις εργασίας, για τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων, ενώ ανενόχλητες ακόμα και ναυτεργάτες θα κατεβάζουν στους ντόκους!
Επίσης εύκολα προκύπτει ότι συντριπτικό χτύπημα θα δεχτεί και ο τελωνειακός μηχανισμός και οι εκτελωνιστές. Πλήρης ασυδοσία θα επικρατεί στην κίνηση εμπορευμάτων, με φούντωμα του λαθρεμπορίου και απώλεια εκατοντάδων δισεκατομμυρίων εσόδων για το κράτος. Και βέβαια, βίαιος εκτοπισμός των επαγγελματιών, βιοτεχνών και μικρεμπόρων που δραστηριοποιούνται μέσα στο λιμάνι και δορυφορικά από αυτό.