Σάββατο 24 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΕΑΕ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΣΚ
Οι αγώνες θα συνεχιστούν

- Πώς σχολιάζετε την αποκάλυψη της Ενωσης (ΕΕΑΕ) για τη "διπλή" επιστολή (στα αγγλικά και τα ελληνικά) του νέου "μάνατζερ" της ΟΑ Ρ. Λιντς;

- Δεν πρόκειται για διπλή επιστολή, αλλά για μία, που εστάλη στους σταθμούς εξωτερικού στα αγγλικά και, στη συνέχεια, στα ελληνικά σε όλους τους εργαζόμενους. Επί της ουσίας, πρόκειται για απάτη, δεδομένου ότι θέλησαν να αποκρύψουν από τους εργαζόμενους την αλήθεια για το τι ήρθε να κάνει ο κ. Λιντς, εξουσιοδοτημένος από την κυβέρνηση. Με την επιστολή αυτή, επίσης, θέλησαν να παραπλανήσουν τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων, που, απληροφόρητοι από τη συνδικαλιστική ηγεσία του χώρου, είναι εύκολο θύμα της παραπληροφόρησης.

Από το αγγλικό κείμενο της επιστολής, προκύπτει σαφέστατα αυτό που η "Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση" (ΕΣΚ) είπε από την αρχή. Οτι, δηλαδή, ο κ. Λιντς ήρθε με στόχο να μειώσει τον κύκλο εργασιών της ΟΑ, να περάσει το φιλέτο των δραστηριοτήτων της στην "Μπρίτις", να μειώσει τον αριθμό του προσωπικού με απολύσεις και να καταστήσει τον εθνικό αερομεταφορέα, από εταιρία παγκόσμιας εμβέλειας, σε μικρή περιφερειακή, συμπληρωματική της "Μπρίτις".

- Εχετε την άποψη ότι αυτή η κίνηση είναι συνδυασμένη με την απάντηση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών Τ. Μαντέλη στην ΟΣΠΑ, περί μετοχοποίησης του 49% του ομίλου της "Ολυμπιακής";

- Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση, υπογράφοντας τη σύμβαση για την εκχώρηση της διοίκησης της ΟΑ, υλοποίησε το τελευταίο στάδιο του σχεδίου της για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Με την επιστολή των υπουργών, για πρώτη φορά πλέον, η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει την πρόθεσή της να πουλήσει το 49% του ομίλου της ΟΑ. Και αν λάβουμε υπόψη μας την πρώτη εκτίμηση για την περιουσία της ΟΑ στα 80 δισ. δραχμές, μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για καθαρό ξεπούλημα - χάρισμα στην "Μπρίτις", κατ' εντολήν της Κομισιόν, που θέλει την αερομεταφορά της Ελλάδας στα χέρια των Γερμανών (αεροδρόμιο Σπάτων) και των Εγγλέζων.

Βέβαια, για να υλοποιήσει τα σχέδιά της, η κυβέρνηση φρόντισε και έβαλε στο παιχνίδι και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό και τις παραφυάδες του (ΔΑΚΕ). Και αυτό αποδεικνύεται από τη στάση της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), η οποία με δύο 24ωρες απεργίες - τουφεκιές στον αέρα, τερμάτισε τη δράση της απέναντι στην πολιτική ξεπουλήματος της ΟΑ και τώρα προσπαθεί να περάσει γραμμή συναίνεσης και συμφωνίας με τον κ. Λιντς (υπογραφή ΣΣΕ - εργασιακή ειρήνη).

- Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, με δεδομένη την πολιτική της κυβέρνησης και τη στάση της ΟΣΠΑ;

- Η ΕΣΚ, με την εμπειρία των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων, φρόντισε να συγκροτήσει ένα μέτωπο πάλης από τα κάτω, με τη σύσταση της "Επιτροπής Υπεράσπισης του Εθνικού Αερομεταφορέα", στην οποία συμμετέχουν 50 και πλέον συνδικαλιστές του χώρου. Παράλληλα, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, σε συντονισμό και με άλλες τέτοιες κινήσεις επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΟΤΕ, ΔΕΗ, κλπ.). Η ΕΣΚ θεωρεί ότι αυτή είναι η μόνη αξιόπιστη διέξοδος, για την αντιμετώπιση της βαθιάς αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.

Καλούμε και την ΟΣΠΑ να αλλάξει ρότα και να συντονιστεί με τις διαθέσεις των εργαζομένων, ώστε όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η ΕΣΚ, στα μέτρα των δυνατοτήτων της, θα κινήσει διαδικασίες βάσης, προκειμένου αρχές Σεπτέμβρη να πετύχει, μέσα από γενικές συνελεύσεις, αλλαγή των συσχετισμών στο συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ