Πέμπτη 24 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο "σφυρί" και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

"Οποια και να είναι η θέση των εργαζομένων, εμείς θα πουλήσουμε το πακέτο μετοχών που κατέχουμε", δήλωσε ξεκάθαρα χτες ο εκλεκτός της κυβέρνησης Γ. Κασμάς, δίνοντας αποστομωτική απάντηση σε όσους τόσο καιρό συνέβαλαν με τη στάση τους στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού των εργαζομένων

Την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προανήγγειλε χτες στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης της ΕΤΒΑ ο διοικητής της και πρόεδρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Γ. Κασμάς. Με αυτή την ανακοίνωση επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις και οι φόβοι των εργαζομένων ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ξεπουλήσει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, το οποίο κάτω από τη διοίκηση της αγγλικής πολυεθνικής "Brawn and Root" και λόγω της συνεχούς υπονόμευσης από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον διοικητή της ΕΤΒΑ, φέτος θα εμφανίσει ζημιές, οι οποίες ακόμα δεν μπορούν να προσδιοριστούν.

Ηδη, όπως ανέφερε ο Γ. Κασμάς, "έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρία του εξωτερικού και συγκεκριμένα από το Λονδίνο, για την εξαγορά του Ναυπηγείου, ωστόσο ακόμα δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε τίποτα". Ωστόσο, για να μην αφήσει κανένα περιθώριο παρερμηνειών, συμπλήρωσε με έμφαση πως "το σίγουρο πάντως είναι ότι θα απεμπλακούμε από τα Ναυπηγεία, διότι ο ρόλος της ΕΤΒΑ είναι να εξυγιαίνει επιχειρήσεις και μετά να τις πουλάει". Και συνέχισε λέγοντας ότι "το πότε θα προχωρήσουμε σ' αυτό δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε ακόμα". Συνεχίζοντας επισήμανε ότι "η υπόθεση είναι δύσκολη, αφού πρώτα θα πρέπει να έρθουμε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους, ωστόσο όποια και να είναι η θέση τους, εμείς θα πουλήσουμε το πακέτο μετοχών που κατέχουμε"!

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διοικητής της ΕΤΒΑ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν τη δυνατότητα κερδοφόρας λειτουργίας για τουλάχιστον 20 χρόνια, αφού μόνο οι παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ μπορούν να τα καταστήσουν βιώσιμα. Αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες δουλιές που μπορεί να αναλάβει το Ναυπηγείο, τότε γίνεται εμφανές ότι η κυβέρνηση εκκολάπτει ένα τεράστιο σκάνδαλο ξεπουλήματος του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας.

Το εξοργιστικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η κυβέρνηση συνειδητά επιδιώκει την υπονόμευση των Ναυπηγείων, αφού, ενώ έχει εξαγγείλει ότι θα δοθούν παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού ύψους 800 δισεκατομμυρίων δραχμών για τα επόμενα 8 χρόνια, δηλαδή οι 4 κανονιοφόροι και 4 υποβρύχια, επισκευές φρεγατών και άλλων πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, που θα έπρεπε μάλιστα να έχουν ξεκινήσει από πέρσι το Σεπτέμβρη, τίποτα δεν προχώρησε. Ακόμα και η σύμβαση για κατασκευή - μετασκευή βαγονιών του ΟΣΕ, αν και έχει υπογραφεί, δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Το μόνο που έχει μπει στη φάση της υλοποίησης είναι η κατασκευή βαγονιών για τον ΗΣΑΠ.

Οσον αφορά τον "ντόρο" που γίνεται για το μάνατζμεντ της "Brawn and Root" και για το αν αυτή αποχωρεί ή όχι, χτες έγινε σαφές από τον διοικητή της ΕΤΒΑ ότι η "Brwn and Root" δεν αποχωρεί! Αντίθετα, επειδή υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας με τα στελέχη της αγγλικής πολυεθνικής, επιδιώκεται να αλλάξει η ομάδα του μάνατζμεντ, με στελέχη που θα αναζητηθούν στη διεθνή αγορά. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με 4 ξένες τράπεζες, τη γερμανική KFW, τις γιαπωνέζικες Tokyo Mitsubishi και Fujibank και την κορεάτικη Sanwa, από τις οποίες θα προκριθεί μία που έναντι αμοιβής θα αναλάβει την εξεύρεση ομάδας μάνατζμεντ, που σημειωτέον θα είναι υπό τον έλεγχο της "Brawn and Root". Σε ερώτηση για το ποιος είναι ο λόγος που δεν εκδιώκεται η "Brawn and Root", αφού η αποτυχία της στο συγκεκριμένο έργο είναι πανθομολογούμενη, ο Γ. Κασμάς απάντησε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, αφού για να εφαρμοστεί το σχήμα 51 - 49 έπρεπε να υπάρχει μάνατζμεντ από ξένη εταιρία!

"Είχαμε προειδοποιήσει"

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Γ. Κασμά, ο Σπ. Βαρθολομαίος,στέλεχος της "Εργοστασιακής Επιτροπής", μας δήλωσε: "Η "Εργοστασιακή Επιτροπή" είχε δηλώσει εξαρχής, από το Δεκέμβρη του 1995 που υπογράφτηκε η σχετική συμφωνία, ότι το σχήμα 51% μετοχών στην ΕΤΒΑ - 49% των μετοχών οι εργαζόμενοι, ήταν θνησιγενές και δε θα πάει μακριά. Εκτιμούσαμε ότι ήταν ο προάγγελος της πλήρους ιδιωτικοποίησης που αργά ή γρήγορα θα ερχόταν. Δυστυχώς για άλλη μια φορά η ζωή επιβεβαίωσε την ορθότητα αυτής της άποψης. Τόσα χρόνια τώρα δεχόμαστε επίθεση από τις δυνάμεις των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ για αυτή μας τη θέση και μας καλούσαν μάλιστα να απολογηθούμε στους εργαζόμενους. Μέχρι χτες ακόμα έλεγαν, ότι το σχήμα 51% - 49% πάει καλά και ότι εξασφαλίζει τάχα το δημόσιο έλεγχο του Ναυπηγείου. Εμείς θέλουμε να δηλώσουμε ξεκάθαρα προς όλες τις κατευθύνσεις, και στην κυβέρνηση και στην ΕΤΒΑ και στη διαχειρίστρια εταιρία, ότι θα διασφαλίσουμε με κάθε τρόπο τα ταξικά συμφέροντα των εργαζομένων από τυχόν αντεργατική επίθεση. Μετά και τις δηλώσεις του διοικητή της ΕΤΒΑ, ο κάθε εργαζόμενος του Σκαραμαγκά ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα για να αποκρούσουμε τα αντεργατικά σχέδια. Λύση για την ανάπτυξη και την προοπτική του Ναυπηγείου είναι μόνο μία: Ναυπηγεία 100% στο δημόσιο και ενιαίος δημόσιος φορέας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ