Πέμπτη 24 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση

Το γενικό πλαίσιο σύμβασης, που θα υπογραφεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία (ΟΑ) και τη "Σπίντγουιν", καθώς και από την "Μπρίτις Εργουέις" ως εγγυητή και το Ελληνικό Δημόσιο ως μέτοχο του εθνικού αερομεταφορέα, προβλέπει:

  • Κύριος στόχος για το "μάνατζερ" είναι να καταστήσει κερδοφόρα και ανταγωνιστική την ΟΑ και να την εντάξει σε στρατηγική συμμαχία.
  • Η σύμβαση διέπεται από το ελληνικό Δίκαιο και ο "μάνατζερ" οφείλει να τηρεί το ατομικό και συλλογικό Εργατικό Δίκαιο και τις διατάξεις κοινωνικής ασφάλισης του προσωπικού, καθώς και κάθε είδους κανονισμούς ασφάλειας πτήσεων.
  • Η "Μπρίτις Εργουέις" δύναται σε ένα χρόνο να υποβάλει προσφορά για αγορά μέχρι του 20% των μετοχών της ΟΑ, ενώ παράλληλα εγγυάται ότι ο "μάνατζερ" θα εκτελέσει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του, ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακής μεταβολής της "Σπίντγουιν".
  • Η "Μπρίτις" και η "Σπίντγουιν" δεσμεύονται ρητά ότι δεν πρόκειται να συνεργαστούν με άλλη ανταγωνίστρια εταιρία της ΟΑ στο εσωτερικό της χώρας. Αυτό επιφέρει αυτόματα ακύρωση του συμβολαίου.
  • Το ΔΣ λειτουργεί σύμφωνα με το νόμο 2190/20 περί ανωνύμων εταιριών και ο "μάνατζερ" δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις χωρίς προηγούμενη έγκριση του ΔΣ σε θέματα που μεταξύ άλλων αφορούν, την αλλαγή του "επιχειρησιακού προγράμματος" και του "προγράμματος εξυγίανσης", το οργανόγραμμα και τις διαδικασίες ένταξης της ΟΑ σε στρατηγική συμμαχία. Επίσης, θέματα που αφορούν πωλήσεις - αγορές που δεν περιλαμβάνονται στους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αναθέσεις σε συγγενικές με το "μάνατζερ" εταιρίες, καθώς και αποφάσεις που σχετίζονται με τις θυγατρικές εταιρίες της ΟΑ.
  • Ο "μάνατζερ" θα λειτουργεί με βάση τα προβλεπόμενα στο "πρόγραμμα εξυγίανσης" που έχει εγκριθεί από την ΕΕ και δεσμεύεται για την εκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού της ΟΑ, ώστε αυτό να είναι σε θέση να αναλάβει τα ηνία της εταιρίας μετά τη λήξη του συμβολαίου διαχείρισης.
  • Ο "μάνατζερ" αναλαμβάνει μεταξύ άλλων, να αναβαθμίσει το προϊόν της ΟΑ, να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την εμπορική πολιτική της εταιρίας, καθώς και την πληρότητα των πτήσεων. Επίσης, αναλαμβάνει να εξορθολογίσει τις λειτουργικές δαπάνες, να αναδιοργανώσει το δίκτυο πωλήσεων και το σύστημα προμηθειών, να αναβαθμίσει τα συστήματα μηχανοργάνωσης, να επιβλέψει την πορεία μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα και να καταρτίσει τους προϋπολογισμούς για τα δύο επόμενα χρόνια, οι οποίοι αφού εγκριθούν από το ΔΣ θα αποτελούν το πλαίσιο με βάση το οποίο θα ασκείται η διοίκηση. Κάθε μήνα θα υποβάλλει εκθέσεις στο ΔΣ της ΟΑ, βάσει των οποίων θα εγκρίνεται και η καταβολή των μηνιαίων αποδοχών, ενώ ανάλογες εκθέσεις θα υποβάλλει κάθε δύο μήνες και στο υπουργείο Μεταφορών.
  • Η "Σπίντγουιν" θα διαθέσει στην ΟΑ κατ' αρχήν τρία ανώτατα διοικητικά στελέχη της, σε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Εκ των δύο που θα μετέχουν στο ΔΣ ένας θα οριστεί διευθύνων σύμβουλος και οι υπόλοιποι θα είναι υπεύθυνοι σε βασικούς τομείς (οικονομικό, πτητική εκμετάλλευση, συντήρηση κλπ). Τα τρία στελέχη θα υποστηρίζονται από επιτελείο που θα διαθέσει η"Σπίντγουιν" και η "Μπρίτις", το οποίο θα προσφέρει έργο 2.750 ανθρωπο-ημερών καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης και για όλους τους τομείς δραστηριότητας της ΟΑ. Δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση ατόμων που έχουν απασχοληθεί στην ΟΑ σε υψηλόβαθμες θέσεις ή θέσεις ευθύνης. Η "Μπρίτις" και η "Σπίντγουιν" εγγυώνται την καταλληλότητα του προσωπικού που θα διατεθεί και το ΔΣ διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει την αντικατάστασή του.
  • Η αμοιβή του "μάνατζερ" ορίζεται σε 2,7 δισ. δραχμές, ενώ ως κίνητρο προβλέπεται και "αμοιβή επιτυχίας" 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων, αν μέχρι το 2000 επιτευχθούν οι οικονομικοί και εμπορικοί στόχοι που θα τεθούν στο ΔΣ της ΟΑ. Επίσης, προβλέπεται επιπλέον αμοιβή 2,5 εκατ. δολάρια εάν καταστεί η ΟΑ κερδοφόρα. Αντί των παραπάνω αμοιβών, παρέχεται το δικαίωμα στη "Σπίντγουιν" να εξασφαλίσει το 1,5% των μετοχών της ΟΑ. Δηλαδή φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει καθορίσει ήδη το εξευτελιστικό τίμημα ξεπουλήματος της ΟΑ στα 260 δισ. δραχμές!
  • Η ισχύς της σύμβασης λήγει στις 31/12/2001, αλλά παρέχεται η δυνατότητα επέκτασής της για ένα χρόνο, αν συμφωνήσουν όλα τα μέρη. Η σύμβαση καταγγέλλεται μονομερώς και η ΟΑ διεκδικεί αποζημίωση αν ο "μάνατζερ" και το προσωπικό που χρησιμοποιεί ευθύνεται για υπαίτιες πράξεις ή παραλείψεις που ζημιώνουν την ΟΑ.

Παρουσιάζοντας τη σύμβαση στους δημοσιογράφους, ο Τ. Μαντέλης είπε ότι θα υπογραφεί την ερχόμενη εβδομάδα και ότι ο Αγγλος "μάνατζερ" θα αναλάβει καθήκοντα μετά από 8-10 μέρες, αφού προηγουμένως "περάσει" από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Για τη σύμβαση δεν προβλέπεται επικύρωση από τη Βουλή. Απαντώντας σε ερωτήσεις, αν και ισχυρίστηκε ότι ο "μάνατζερ" δε θα διοικήσει "εν λευκώ", απέφυγε να προσδιορίσει ακόμα και τις αρμοδιότητες που θα έχει π.χ. αν θα αποφασίζει κατά το δοκούν για το δίκτυο, το προσωπικό, την εμπορική πολιτική κλπ. Ολα αυτά, είπε ο Τ. Μαντέλης,δεν μπορούν να απαντηθούν τώρα. Θα καθοριστούν στο συμβόλαιο που θα υπογραφεί.Στο μεταξύ, την κατηγορηματική τους αντίθεση με την επιλογή αυτή της κυβέρνησης, εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στην ΟΑ, ενώ στο σημερινό έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ αναμένεται να καθοριστεί με ποιο τρόπο θα αντιδράσουν στο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ