• Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε στη Βουλή ότι τη διοίκηση της ΟΑ αναλαμβάνει για 30 μήνες θυγατρική του αγγλικού αερομεταφορέα
  • Μ. Κωστόπουλος: Ολισθηρός δρόμος για να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές δημόσιες εταιρίες
  • - To ξεπούλημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη βρετανική αεροπορική εταιρία Μπρίτις Εργουέις, θυγατρική της οποίας (η Σπίντγουιν) αναλαμβάνει τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα, ανακοίνωσε χτες... - 1999-06-24 00:00:00.0"/>
  • Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε στη Βουλή ότι τη διοίκηση της ΟΑ αναλαμβάνει για 30 μήνες θυγατρική του αγγλικού αερομεταφορέα
  • Μ. Κωστόπουλος: Ολισθηρός δρόμος για να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές δημόσιες εταιρίες
  • - To ξεπούλημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας στη βρετανική αεροπορική εταιρία Μπρίτις Εργουέις, θυγατρική της οποίας (η Σπίντγουιν) αναλαμβάνει τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα, ανακοίνωσε χτες... - 1999-06-24 00:00:00.0" /> Την παρέδωσαν στους Βρετανούς | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Πέμπτη 24 Ιούνη 1999
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 6
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
    Την παρέδωσαν στους Βρετανούς
    • Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε στη Βουλή ότι τη διοίκηση της ΟΑ αναλαμβάνει για 30 μήνες θυγατρική του αγγλικού αερομεταφορέα
    • Μ. Κωστόπουλος: Ολισθηρός δρόμος για να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές δημόσιες εταιρίες

    To ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στη βρετανική αεροπορική εταιρία "Μπρίτις Εργουέις", θυγατρική της οποίας (η "Σπίντγουιν") αναλαμβάνει τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα, ανακοίνωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης.

    Το ξεπούλημα γίνεται με διάταξη που περιέχεται στο νομοσχέδιο για τις μη κυβερνητικές οργανώσεις και ενδεικτικό της σπουδής της κυβέρνησης είναι ότι το σχετικό άρθρο θα ισχύει από σήμερα και όχι από τη δημοσίευσή του στην "Εφημερίδα της Κυβέρνησης", προφανώς γιατί οι ξένοι "επενδυτές" βιάζονται να πατήσουν πόδι στην ΟΑ.

    Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, η "Σπίντγουιν" θα αναλάβει τη διοίκηση της ΟΑ για 30 μήνες, μέχρι τις 30/12/2001, με υποχρέωση να καταστήσει την εταιρία κερδοφόρα και βιώσιμη και στη συνέχεια να την εντάξει στη "στρατηγική συμμαχία" της "Ουάν Γουόρλντ", στην οποία μετέχει η "Μπρίτις". Μάλιστα, μέσα σε ένα χρόνο η βρετανική εταιρία θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει έως και το 20% των μετοχών της ΟΑ και θα προχωρήσει ταυτόχρονα και σε "βελτίωση και επικαιροποίηση" του "επιχειρησιακού σχεδίου" της εταιρίας.

    Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι με τη διαδικασία αυτή δε θα θιγούν τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων, τα οποία ρυθμίζονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, κάτι που το γνωρίζουν και οι "επενδυτές".

    "Η κυβέρνηση βάζει μεγάλη ταχύτητα προχωρώντας στον ολισθηρό γνωστό δρόμο και βιάζεται να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές εταιρίες δημόσιου χαρακτήρα, την "Ολυμπιακή Αεροπορία"", τόνισε, τοποθετούμενος στο θέμα ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και πρόσθεσε:

    "Αν κάποιος κληρονομήσει μια μεγάλη περιουσία και την κατασπαταλήσει, αυτόν τον λέμε άσωτο και ανεπρόκοπο, τον λέμε ανίκανο να διαχειριστεί έναν πλούτο που κάποιοι του παρέδωσαν. Και η "Ολυμπιακή" είναι ένας πλούτος που ο λαός παρέδωσε σε μια κυβέρνηση και στην προηγούμενη και αυτός ο πλούτος τινάζεται στον αέρα. Και μας λένε τρίτη φορά - αποπειρώνται δηλαδή τρίτη φορά - να εξυγιάνουν την "Ολυμπιακή". Από κάπου μπάζει νερά η βάρκα".

    Η κυβέρνηση, είπε, φέρνει τους "διεθνείς επιτηρητές και μέσα από διαδικασίες αρκετά ελεγχόμενες. Γιατί το κάνετε αυτό το έγκλημα; Η "Ολυμπιακή" θα μπορούσε να προσφέρει στον εθνικό κορβανά πάρα πολλά πράγματα. Αλλά είναι ανοιχτό το ταμείο και ο κάθε πικραμένος βουτάει το χέρι. Μιλάω με τη γενική έννοια, ότι δεν οργανώνονται καλά τα πράγματα, ότι δεν υπάρχει έλεγχος, ότι δεν υπάρχει ανησυχία, με την έννοια ότι δεν είναι δικό μου το σπίτι. Μα είναι δικό μας, σπίτι κύριοι της κυβέρνησης. Στην αρχαιότητα αν έκλεβες μία δραχμή του δημοσίου ήταν το μεγαλύτερο ποινικό αδίκημα. Και εδώ δε μας ενδιαφέρει επειδή η "Ολυμπιακή" είναι δημόσιου χαρακτήρα; Εχετε πολύ μεγάλες ευθύνες. Τρεις φορές που κουβεντιάσαμε το ζήτημα και τις τρεις είπαμε ότι δε θέλετε εξυγίανση, κάτι άλλο έχετε στο μυαλό σας και αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά όλο και περισσότερο. Χτυπήσατε τα δικαιώματα των εργαζομένων, εκατοντάδες δισεκατομμύρια έχασαν οι εργαζόμενοι και όμως δεν πέρασε το πακέτο της εξυγίανσης. Δεν ορθοπάτησε η "Ολυμπιακή" γιατί άλλα είχατε στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας και από την άποψη αυτή αναλαμβάνετε τεράστιες ιστορικές ευθύνες για την τύχη που επιφυλάσσετε στην "Ολυμπιακή" και εμείς αυτές τις ευθύνες δε θα σταματήσουμε να τις καταγγέλλουμε και να τις θυμίζουμε στον ελληνικό λαό".

    Ο εκπρόσωπος της ΝΔ τόνισε ότι οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση έστω και καθυστερημένα, αλλά είπε ότι όταν γίνει κυβέρνηση το κόμμα του θα επανεξετάσει τη σύμβαση, επειδή είναι "αδιαφανής". Αντίθετοι δήλωσαν οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ.


    Κορυφή σελίδας
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ