Σάββατο 24 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οι εφοπλιστές βουλιάζουν το ΝΑΤ

Στα 12 δισ. οι βεβαιωμένες οφειλές, ενώ οι πραγματικές είναι κυριολεκτικά ανυπολόγιστες

Καραμπινάτο σκάνδαλο αποτελεί η υπόθεση των οφειλών των εφοπλιστών προς το "βουλιαγμένο" από τα ελλείμματα Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, μόνο οι οφειλές των εφοπλιστών (όλων των κατηγοριών πλοίων) που έχουν βεβαιωθεί από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες ανέρχονται σε 11.926.422.921 δραχμές! Να σημειωθεί ότι, για παράδειγμα, οι οφειλές της ΔΑΝΕ,που ξεπερνούν το 1 δισ. δραχμές, δε συμπεριλαμβάνονται στο παραπάνω ποσό! Αυτό αποδεικνύει ότι οι συνολικές οφειλές των εφοπλιστών μέχρι και τον Απρίλη 1999 είναι ανυπολόγιστες.

Από αυτά τα περίπου 12 δισ. δραχμές, που οφείλουν οι εφοπλιστές στο ΝΑΤ, ένα μεγάλο μέρος είναι χρέη που θα έπρεπε να είχαν εισπραχθεί εδώ και τουλάχιστον μία 10ετία! Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ, αν και από πέρσι έχουν γίνει μηνύσεις σε βάρος 20 ποντοπόρων πλοίων για την είσπραξη οφειλών, το Ταμείο δεν έχει πάρει δραχμή ακόμα. Να σημειωθεί ότι από τα 20 πλοία που διώκονται, οι οφειλές προς το ΝΑΤ μόνο των 15, μέχρι το 1998, ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο δολάρια!

Από τα 20 ποντοπόρα πλοία που έχουν "φεσώσει" το Ταμείο, τα 8 ανήκουν στον εφοπλιστή Λιγνό,ο οποίος ήδη έχει "βαρέσει κανόνι"! Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης του ΝΑΤ και βέβαια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είναι τεράστιες, καθώς πιστοί στο δόγμα "όλα για το συμφέρον των εφοπλιστών", η μεν διοίκηση σκέφτηκε να διεκδικήσει τις οφειλές μετά την... κήρυξη πτώχευσης, ο δε υπουργός έχει δηλώσει με ιδιαίτερη προκλητικότητα ότι "δεν έγινε και τίποτα σοβαρό. Ενα πλοίο αν πουληθεί, το ΝΑΤ πήρε τα λεφτά του"!

Από τα υπόλοιπα 12 πλοία, το δεξαμενόπλοιο ΚΕΜΣΚΑΙ,που ανήκει στον εφοπλιστή Γιατρά,οφείλει στο ΝΑΤ 45.000 δολάρια, το ΣΥΡΑ της εταιρίας SEA TRADE οφείλει 127.499 δολάρια, το φορτηγό πλοίο ΑΜΟΡΓΟΣ με πλοιοκτήτη τον Αν. Παπαγεωργόπουλο οφείλει 90.000 δολάρια. Τα 5 υπόλοιπα πλοία είναι άγνωστο αν εξακολουθούν να υπάρχουν!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και αν το ΝΑΤ είχε την καλή θέληση να "στριμώξει" τους εφοπλιστές, το σκανδαλώδες νομοθετικό πλέγμα το οποίο μάλιστα... εκσυγχρόνισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την ψήφιση του νόμου - έκτρωμα 2575/98, τους παρέχει κάλυψη. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι το ΝΑΤ προσπαθεί από πέρσι να εντοπίσει το πλοίο ΛΑΪΟΝ ΟΦ ΟΛΥΜΠΙΑ και βέβαια τους πλοιοκτήτες τους και δεν το έχει καταφέρει! Και μιλάμε για πλοίο με ελληνική σημαία...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ