Με Επίκαιρη Ερώτηση του Στρ. Κόρακα, καλείται η κυβέρνηση να απαιτήσει τη συνέχιση της χορήγησης καυσίμων τράνζιτ. Οι αλιείς ξεσηκώνονται και στη Θεσσαλονίκη απέκλεισαν χτες βράδυ την κεντρική είσοδο του λιμανιού
Να παρέμβει επιτέλους η κυβέρνηση και να υποχρεώσει τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, αξιοποιώντας στην κατεύθυνση αυτή και την κρατική ΕΚΟ, για τον απρόσκοπτο εφοδιασμό των παράκτιων αλιέων με πετρέλαιο τράνζιτ όπωςγινόταν μέχρι τώρα, καλεί το ΚΚΕ την κυβέρνηση πριν οι παράκτιοι επαγγελματίες ψαράδες οδηγηθούν στον αφανισμό.
Οπως είναι γνωστό, οι παράκτιοι αλιείς, που μέχρι τώρα προμηθεύονταν το πετρέλαιο για τα ψαράδικά τους με τιμές τράνζιτ (σημερινή τιμή περίπου 70 δραχμές), πρόσφατα υποχρεώνονται να το αγοράζουν με την τρέχουσα τιμή των 170 δραχμών το λίτρο, γιατί οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών σταμάτησαν να το διαθέτουν "λόγω της συνυπευθυνότητας που αποδίδεται σε αυτές για πράξεις λαθρεμπορίας καυσίμων όπου παραπέμπονται ιδιοκτήτες πρατηρίων και Τελωνειακοί υπάλληλοι". Υποτίθεται ότι στη συνέχεια οι ψαράδες θα καταθέτουν στην εφορία τις σχετικές αποδείξεις και μετά την παρέλευση ορισμένων μηνών από την αγορά του πετρελαίου, θα γίνεται επιστροφή του φόρου από το υπουργείο Οικονομικών.
Η νέα διαδικασία όμως, όπως επισημαίνεται σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας, αποτελεί ένα χτύπημα στην παράκτια αλιεία, αφού δύσκολα οι παράκτιοι αλιείς μπορούν να δεσμεύσουν τα ποσά που θα χρειαστούν με την προωθούμενη πρακτική. Ετσι, εμμέσως πλην σαφώς, προωθείται και η πολιτική εξόντωσης της επαγγελματικής παράκτιας αλιείας σε όφελος της μεγάλης.
Κι ενώ οι παράκτιοι ψαράδες σ' όλη τη χώρα έχουν ξεσηκωθεί - χτες απέκλεισαν την κεντρική πύλη του λιμανιού οι ψαράδες της Θεσσαλονίκης, ενώ παράκτιοι ψαράδες άλλων περιοχών είναι αποφασισμένοι να καταθέσουν και τις αδειών των αλιευτικών σκαφών τους - η κυβέρνηση επιμένει στο ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, αφού με ανακοίνωσή του ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς, αντί άλλων, απλώς υπόσχεται να γίνεται επιστροφή του φόρου σε 30 μέρες από την αγορά των καυσίμων. Κατά τα άλλα τονίζεται πως "το σύστημα της συμψηφιστικής ατέλειας δεν καταργήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δηλώνει έτοιμο να συνεχίσει τη συζήτηση με όλους τους αρμόδιους φορείς για να ανευρεθεί κοινά αποδεκτή λύση...".
Με υπομνήματά τους προς τις αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες οι αλιευτικοί σύλλογοι και ψαράδες καταγγέλλουν την κυβερνητική τακτική. Εξι αλιευτικοί σύλλογοι και συνεταιρισμοί επαγγελματιών παράκτιων αλιέων της Λέσβου τονίζουν πως η περικοπή της χορήγησης πετρελαίου τράνζιτ δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης και αναγκάζει τους ψαράδες να παραδώσουν τις άδειές τους. Είναι απαράδεκτο τονίζεται, την ώρα που μιλάτε για ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα ακριτικά νησιά, στην πράξη να παίρνετε μέτρα εγκατάλειψης, καταδικάζοντας χιλιάδες οικογένειες στην εξαθλίωση.
Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και το σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης που δημιουργείται για τους ψαράδες, ο βουλευτής του ΚΚΕ με την Επίκαιρη Ερώτησή του, που συζητείται σήμερα, καλεί την κυβέρνηση να απαιτήσει από τις εταιρίες διακίνησης των καυσίμων να συνεχίσουν το μέχρι τώρα ισχύον καθεστώς, να συνεχίσουν να χορηγούν καύσιμα σε τιμές "τράνζιτ", ώστε να συνεχίσει να υπάρχει παράκτια αλιεία.