Με την τήρηση... ειδικού μητρώου και την κατάθεση εγγυητικής επιστολής για την κάλυψη ενδεχόμενων προστίμων υποστηρίζει το υπουργείο Εμπορίου πως θα αντιμετωπίσει τις δεκάδες εταιρίες που έχουν ξεφυτρώσει τα τελευταία χρόνια και κάνουν πωλήσεις από απόσταση. Πρόκειται για τις εταιρίες που μέσω περιοδικών, τηλεοπτικών καναλιών, επιστολών κλπ πωλούν προϊόντα, που σε πάρα πολλές περιπτώσεις δεν έχουν τίποτα κοινό με τα διαφημιζόμενα είδη. Οπως διαπιστώνεται και από έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου, σε τέτοιου είδους πωλήσεις δεσπόζει η συστηματική παραπλάνηση και ταλαιπωρία των καταναλωτών. Το μόνο, πάντως, που προτίθεται να κάνει το υπουργείο είναι η προώθηση τροπολογίας για την τήρηση ειδικού μητρώου των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο και η υποχρεωτική κατάθεση στην αρμόδια υπηρεσία εγγυητικής επιστολής, από την οποία θα δεσμεύονται τα επιβαλλόμενα πρόστιμα σε ενδεχόμενες παραβάσεις.
Από την έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου και από σχετικές καταγγελίες καταναλωτών προέκυψαν μια σειρά από παραβάσεις και συγκεκριμένα:
Ηδη, για παραβάσεις σαν τις παραπάνω, έχουν επιβληθεί πρόστιμα, ύψους 15 εκατ. δρχ. στις εταιρίες TELEMARKET, EUROMARKET, ενώ μετά από συλλογική αγωγή καταναλωτικής οργάνωσης επιβλήθηκε από το Πρωτοδικείο πρόστιμο ύψους 15 εκατ. στη LORENS MAIL ΕΠΕ και μέσα στις επόμενες μέρες θα επιβληθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης οι αντίστοιχες κυρώσεις για όλες τις διαπιστωμένες παραβάσεις.