Σάββατο 7 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ"
Υπόθεση και δικαίωμα του λαού οι δημόσιες συγκοινωνίες

Την ανάγκη αγώνα, για να μην περάσει το νομοσχέδιο, το οποίο ανοίγει το δρόμο για εφαρμογή της ιδιωτικοποίησης στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου επισημαίνει η ΝΑΣ

Οι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη από δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, με ενιαίο φορέα σχεδιασμού και λειτουργίας του συστήματος εξυπηρέτησης των επιβατών, με σύγχρονα μέσα και υποδομές, με ενιαίο και φτηνό εισιτήριο.

Αυτό τονίζει στο "Ρ" ο κομμουνιστής νομαρχικός σύμβουλος Αθήνας Χρ. Λαζαρίδης,μέλος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας,με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την "αναδιοργάνωση" των αστικών συγκοινωνιών. Ενα νομοσχέδιο που προωθεί την ιδιωτικοποίησή τους και την ανατροπή των εκεί εργασιακών σχέσεων.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις της ΝΑΣ, ο Χρ. Λαζαρίδης επισημαίνει πως μόνο η παραμονή των συγκοινωνιών στο δημόσιο, με τον ευρύ έλεγχο και την αποφασιστική συμμετοχή των εργαζομένων μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Υπογραμμίζει, μάλιστα, πως η αδυναμία εφαρμογής του λεγόμενου ανταγωνισμού στα ΜΜΜ και ιδιαίτερα με ιδιώτες αποδεικνύεται στο παράδειγμα της Αγγλίας. "Εκεί, σημειώνει, ο ανταγωνισμός, η απορύθμιση και η ιδιωτικοποίηση των αστικών λεωφορείων, μείωσε τους διακινούμενους επιβάτες κατά 27%, σε μια δεκαετία (1983 - 1994) και αύξησε το κόμιστρο κατά 25%, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. "

Σημειώνει πως κύρια προσπάθεια των Βρυξελλών είναι η ιδιωτικοποίηση και αυτού του τομέα και πως για αυτό το σκοπό υπάρχουν και συγκεκριμένες κατευθύνσεις, όπως η Οδηγία 92/50 της ΕΕ. Οδηγία, που επιτρέπει την εκχώρηση έργων, αρμοδιοτήτων, υπηρεσιών κάθε Δημόσιου Τομέα στους ιδιώτες.Αντιλαϊκό το νομοσχέδιο

Σχολιάζοντας το σχετικό νομοσχέδιο, ο Χρ. Λαζαρίδης τονίζει πως προωθεί αυτή τη λογική της ιδιωτικοποίησης και χτυπά τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αναφέρεται στο σκέλος που αφορά τη δυνατότητα μεταβίβασης έως 40% των μετοχών του ΟΑΣΑ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και την παροχή δυνατότητα στους Δήμους να εκτελούν τοπική αστική συγκοινωνία, μέσω ίδρυσης δημοτικών εταιριών για συγκοινωνιακό έργο.

Προειδοποιεί πως καθώς οι Δήμοι δεν έχουν πόρους, το έργο αυτό θα το αναθέσουν σε ιδιώτες. "Με το υπάρχον καθεστώς στην πρωτοβάθμια ΤΑ, με κυρίαρχη σήμερα τη λογική της μετατροπής της σε επιχείρηση, την πρακτική της Οδηγίας 92/50 για δυνατότητα ανάθεσης σε ιδιώτες κάθε υπηρεσίας και αρμοδιότητάς της, η λεγόμενη δημοτικοποίηση των Αστικών συγκοινωνιών, θα οδηγήσει στην ευκολότερη ιδιωτικοποίηση μέσα και από τη διαδικασία του κατακερματισμού τους", δηλώνει.

Συμπληρώνει πως στις σημερινές συνθήκες, όπου η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση λειτουργεί χωρίς εξουσίες, χωρίς επαρκείς πόρους, υποταγμένη στην κυβερνητική λογική των αυστηρών οικονομικών δεικτών, με θεσμικό πλαίσιο πλήρως εναρμονισμένο στις κατευθύνσεις της ιδιωτικοποίησης, της πρόσθετης φορολογίας και της ανταποδοτικότητας, η ανάθεση διαχείρισης του συγκοινωνιακού έργου θα οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Ανάγκη σύγκρουσης

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως "χρειάζεται αγώνας, για να μην περάσουν οι πολιτικές της ιδιωτικοποίησης του ευρύτερου δημόσιου τομέα, άρα και των αστικών συγκοινωνιών". Πως "τα ΜΜΜ υπηρετούν και εξυπηρετούν τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού, τους εργαζόμενους. Με βάση αυτό, η πολιτική μας επιλογή είναι: Η διατήρηση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σ' αυτόν όλων των νέων ΜΜΜ (ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ κλπ. ). Αυτό θα εξυπηρετήσει τη χάραξη ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής, το συνολικό σχεδιασμό του δικτύου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς αυτούς, τον περιορισμό του κόστους του όλου συστήματος.

Επιπλέον, η επιδότηση του εισιτηρίου (εφαρμοσμένη στις περισσότερες χώρες), είναι απαραίτητη προϋπόθεση του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και έχει θετικές επιπτώσεις στην παραγωγή και γενικότερα στην οικονομία. Τέλος, χρειάζεται ένα, ενιαίο εισιτήριο σε όλα τα ΜΜΕ και σε χαμηλό κόστος".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σήμερα η κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΑ (2011-08-09 00:00:00.0)
Οχι στη μείωση του συγκοινωνιακού έργου (2011-07-28 00:00:00.0)
Πρωτοχρονιάτικος μποναμάς με αυξήσεις 25% (2009-01-01 00:00:00.0)
Νέο χαράτσι και υποβάθμιση υπηρεσιών περιμένουν τους πολίτες (2000-12-13 00:00:00.0)
Σε ενιαίο φορέα οι συγκοινωνίες (1996-06-20 00:00:00.0)
Επιβεβαιώνεται η δρομολόγηση ιδιωτικοποίησης (1996-05-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ