Ενάντια στη μείωση των δρομολογίων και τις περικοπές προσωπικού
Με το νόμο 3920/2011 περί «εξυγίανσης» των αστικών συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 40% της τιμής του εισιτηρίου στερεί γραμμές και δρομολόγια από λαϊκές περιοχές, διαλύει τη δημόσια αστική συγκοινωνία. Καταργούνται ακόμη και γραμμές που διέρχονται από νοσηλευτικά ιδρύματα, ενώ αντίστοιχη μείωση γίνεται και στα τρόλεϊ.
Οπως δήλωσε στον «Ρ», ο Γιάννης Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας, «η μείωση του συγκοινωνιακού έργου πλήττει και τους εργαζόμενους και τους επιβάτες.
Η μείωση του προσωπικού έρχεται από τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, αφού οι εργαζόμενοι παρουσιάζονται πια σαν πλεονάζον προσωπικό. Θα περάσουν στην εργασιακή εφεδρεία, άλλοι θα δουλέψουν με ιδιωτικά συμφωνητικά αορίστου χρόνου και θα υποστούν υποχρεωτικές μετατάξεις. Για όσους παραμείνουν έρχεται ένα γερό χτύπημα. Η κυβέρνηση, όσον αφορά τους μισθούς μιλάει για λευκό χαρτί, ότι θα γίνεται από μηδενική βάση η έναρξη των μισθολογικών διαπραγματεύσεων. Πέρα από την κάθετη μείωση θα χτυπήσουν εργατικά δικαιώματα που έχουν να κάνουν με τις μέρες άδειας, με το ωράριο. Πρόκειται για ισοπέδωση σε όλα τα δικαιώματα.
Η ουσία όλων αυτών είναι η προετοιμασία του εδάφους για να περάσουν τμήματα ή συνολικά οι αστικές συγκοινωνίες σε ιδιώτες. Ηδη έχουν βγει σε διαγωνισμό, για να δώσουν την έκδοση, διακίνηση και είσπραξη εισιτηρίων σε ιδιωτική εταιρεία. Ο δεύτερος διαγωνισμός που "τρέχει" αφορά στην "τηλεματική", δηλαδή στην παρακολούθηση μέσω δορυφόρου των δρομολογίων, του αριθμού των επιβατών, πόσοι χτύπησαν εισιτήριο, πόσο διάλειμμα έκανε ο οδηγός κ.λπ. Ενα τεράστιο "big brother", όπου δεν θα ξεφεύγει κανείς.
Με αυτά τα ζητήματα αιχμής κάνουμε αυτή την παρέμβαση απαιτώντας όχι μόνο την ανάπτυξη του δικτύου συγκοινωνίας στις γειτονιές αλλά και σε όλο το Λεκανοπέδιο».
Η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ διεκδικεί ανάμεσα σε άλλα: