Τα Επιμελητήρια Νησιωτικών Περιοχών, σε μια επιχείρηση παραπλάνησης, ζητάνε να επεκταθούν στα νησιά μας, ξένα μεταφορικά δίκτυα
Επιχείρηση αποπροσανατολισμού των νησιωτικών πληθυσμών έχουν στήσει τα κυβερνητικά και εφοπλιστικά επιτελεία για να αποκρύψουν τις δραματικές συνέπειες που θα επιφέρει στην κοινωνική συνοχή της χώρας, στην εθνική της κυριαρχία και ειδικά στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, η εφαρμογή του κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 που προβλέπει την άρση του προστατευτισμού (καμποτάζ) των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας. Τα Επιμελητήρια των Νησιωτικών Περιοχών Ελλάδος που είναι μέλη του Επιμελητηριακού Ομιλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών και συμμετείχαν στην 8η γενική συνέλευση του Ομίλου, εξέδωσαν ψήφισμα με το οποίο ζητούν από την κυβέρνηση να σπάσει "τον μονοπωλιακό τρόπο" στη θαλάσσια διασύνδεση των νησιών επιβραβεύοντας την απόφαση της κυβέρνησης - σύμφωνα με εξαγγελίες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη - να αναθεωρηθεί το καθεστώς αδειών σκοπιμότητας που ισχύει στην ακτοπλοϊα, το οποίο υποχρεώνει τους εφοπλιστές να εκτελούν δρομολόγια και στα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής!
Το ψήφισμα εκδόθηκε στις 30 Μάη 1998 και στην ουσία, μεταξύ άλλων, αποτελεί και απάντηση στην εισήγηση του προϊστάμενου της Νομικής Υπηρεσίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στις 15 Μάη προκαλώντας σάλο, επειδή απεδείκνυε ότι ο κοινοτικός Κανονισμός προσβάλλει "ευθέως και αμέσως όλο το πλέγμα του Διεθνούς Δικαίου, ιδιωτικού και δημοσίου" και συνιστά μια νέα μορφή ενός σύγχρονου, ιδιότυπου και επικίνδυνου θαλάσσιου Lebensraum (ζωτικός χώρος... ).
Με το ψήφισμά τους τα Επιμελητήρια - μέλη του ΕΟΛΕΝ,διαπιστώνουν ότι: "Εξαιτίας της κατάστασης των υφιστάμενων θαλασσίων τρόπων διασύνδεσης, αυξάνεται υπερβολικά, μεταξύ άλλων, το κόστος μεταφοράς" και ότι: "Δεν ασκούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι σχετικά με τον επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών, όπως για τις συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας των πλοίων". Ως αιτία των διαπιστώσεών τους, τα εν λόγω επιμελητήρια, αναφέρουν τον "μονοπωλιακό τρόπο" διασύνδεσης των νησιών και ζητούν: "Να επανεξεταστεί το μεταφορικό σύστημα θαλασσίων συνδέσεων των ελληνικών νησιών" και "την εκπόνηση ενός γενικού σχεδιασμού για τα εμπορικά λιμάνια και σταθμούς στο Αιγαίο, ούτως ώστε τα ευρωπαϊκά (! ) και ελληνικά χερσαία μεταφορικά δίκτυα να μπορούν να επεκτείνονται στα νησιά"! Παράλληλα ζητούν με την αναθεώρηση των αδειών σκοπιμότητας να "μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις που οδηγούν στην αύξηση του μεταφορικού κόστους και σε συστηματικές ασυνέπειες έναντι του επιβατικού κοινού"!