Την ανάγκη να αναπτυχθούν άμεσα ενωτικές, μαζικές και συντονισμένες κινητοποιήσεις απ' όλους τους εργαζόμενους, με σκοπό την ανατροπή του κυβερνητικού σχεδίου για το ξεπούλημα των ΔΕΚΟ και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, επισημαίνει ο Σωτήρης Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ).
Για το "Επιχειρησιακό Σχέδιο" τονίζει ότι είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και σηματοδοτεί τη διάλυση του ΟΣΕ και την κατάργηση του δημόσιου και κοινωνικού του ρόλου. Με το σχέδιο αυτό - υπογραμμίζει - στο άμεσο μέλλον θα υπάρχει μόνο ο κεντρικός άξονας Αθήνας - Θεσσαλονίκης -- Ειδομένης,τον οποίο θα εκμεταλλεύονται οι μεγάλες ιδιωτικές μεταφορικές εταιρίες για να θησαυρίζουν.
Σε όσους υποστηρίζουν ότι αυτά τα σχέδια έχουν στόχο τον "εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη" των ελληνικών σιδηροδρόμων, αντιτείνει ότι ο σημερινός ΟΣΕ είναι δημιούργημα της πολιτικής που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του δικομματισμού, βασισμένη στις πελατειακές σχέσεις, στο ρουσφέτι και την αναξιοκρατία.
Για το σημερινό έλλειμμα του ΟΣΕ, τονίζει ότι είναι αποτέλεσμα της εγκατάλειψης του ελληνικού σιδηρόδρομου στην τύχη του από το 1950 μέχρι σήμερα και διογκώθηκε λόγω της καταστροφικής πολιτικής του ξέφρενου δανεισμού, αντί της κρατικής επιδότησης. Παράλληλα, τονίζει ότι λόγω του κοινωνικού του ρόλου, ο σιδηρόδρομος είναι διεθνώς ελλειμματικός και για το λόγο αυτό επιδοτείται.
Για να περιοριστούν στο ελάχιστο και όχι να εξαλειφθούν τα ελλείμματα του ΟΣΕ, αναφέρει ο Σ. Ραυτόπουλος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αυξήσει το μεταφορικό του έργο, που σήμερα είναι μόνο 4% αναλογικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς και του αποφέρει ετήσια έσοδα, περίπου, 30 δισ. δραχμές. Αυτή είναι η μόνη πολιτική που μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του ελληνικού σιδηρόδρομου και όχι η συρρίκνωση και οι περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων, αφού ακόμα και αν δε δαπανηθεί δραχμή για το προσωπικό, πάλι ο ΟΣΕ θα έχει έλλειμμα, γιατί έχει αυξημένα πάγια έξοδα (συντήρηση, ανταλλακτικά, καύσιμα κλπ.).
Για τη σημερινή κατάσταση στον ΟΣΕ, σημαντικές ευθύνες αναλογούν και στις ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ,ΔΑΚΕ και ΣΕΚ (ΣΥΝ) - τονίζει ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ - αφού τα τελευταία 4 - 5 χρόνια, που έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για το ξεπούλημα του ΟΣΕ (σύσταση ΕΡΓΟΣΕ, νόμος 2424/96, οικονομική συμφωνία ΟΣΕ - δημοσίου κλπ.), αντί να ενημερώσουν έγκαιρα τους σιδηροδρομικούς, να αποκαλύψουν τα κυβερνητικά σχέδια και να πάρουν μέτρα αντίστασης σ' αυτές τις εξελίξεις, ουσιαστικά δεν έκαναν τίποτα, ενώ, αντίθετα, ιδιαίτερα η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ, έβαλε "πλάτη" για να περάσουν αυτά τα σχέδια.
Την ίδια στάση κράτησε και η πλειοψηφία στη ΓΣΕΕ,που όχι μόνο έκανε πίσω στον αγώνα για να μην ψηφιστεί η τροπολογία για τις ΔΕΚΟ, αλλά και σήμερα δεν προχωρά στο συντονισμό του αγώνα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, με στόχο την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων.
Καταλήγοντας, ο Σ. Ραυτόπουλος υπογραμμίζει ότι οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ θα συνεχίσουν να αποκαλύπτουν και να καταγγέλλουν την κυβερνητική πολιτική, ενώ με κάθε τρόπο θα επιδιώξουν το συντονισμό του αγώνα όλων των εργαζομένων. Αν οι ηγεσίες των άλλων συνδικαλιστικών παρατάξεων δε στέρξουν στην προσπάθεια αυτή, τότε θα πρέπει να συγκροτηθεί ένα ισχυρό μέτωπο αντίστασης από τα κάτω, το οποίο απέναντι στους "μονόδρομους" που ορθώνει η κυβέρνηση και τα μεγάλα συμφέροντα, θα ορθώσει το μονόδρομο της ενότητας, της αντίστασης, της πάλης και, τελικά, της νίκης.