Σάββατο 21 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Κραυγή αγωνίας από τους μαθητές

Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας περιγράφουν με μελανά χρώματα την άσχημη κατάσταση των σχολείων τους

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των γυμνασίων της ακριτικής Καλύμνου, τις συνθήκες και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, περιέγραψαν σε επιστολή που έστειλαν στον υπουργό Παιδείας οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου, απαιτώντας την άμεση επίλυσή τους.

"Ζούμε σε μια ακριτική περιοχή της Ελλάδας - γράφουν οι μαθητές - σε απόσταση αναπνοής από την Τουρκία και από τη στιγμή που αισθανθήκαμε τον εαυτό μας αρχίσαμε να ζούμε με το φόβο και την αβεβαιότητα για την τύχη της πατρίδας μας. Ομως, αγαπάμε την πατρίδα μας, γιατί είναι η γη των γονιών μας και των παππούδων μας, γιατί είναι η γη των προγόνων μας που πάλεψαν, πολέμησαν και έδωσαν γι' αυτήν τον ιδρώτα και το αίμα τους και γι' αυτό θέλουμε να ζήσουμε σε αυτήν.

Εμείς λοιπόν οι ακρίτες έχουμε την αίσθηση πως ξεχνάτε την ύπαρξή μας, πως αγνοείτε τις συνθήκες της εκπαίδευσής μας. Το σχολείο μας, όπως και άλλα σχολεία στην Κάλυμνο, έχει βασικές και σοβαρές ελλείψεις, τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε εξοπλισμό. Στο σχολείο μας δεν υπάρχουν εργαστήρια που να μας βοηθούν να κατανοούμε και να εμπεδώνουμε ό,τι διδασκόμαστε θεωρητικά. Εκπαιδευόμαστε στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, όμως δεν υπάρχει ο αναγκαίος αριθμός συσκευών με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η πρακτική άσκηση.

Κάθε χρόνο διορίζονται νέοι καθηγητές στο σχολείο μας μια και οι περισσότεροι διοριζόμενοι δεν επιθυμούν να παραμείνουν στην Κάλυμνο παραπάνω από τον ελάχιστο δυνατό χρόνο, οι νέοι, δε, διοριζόμενοι αργούν να προσέλθουν στις θέσεις τους, με αποτέλεσμα να μένουμε πίσω στην ύλη μας και να κάνουμε αγώνα δρόμου για να την καλύψουμε με όλες τις συνέπειες που αυτό έχει για τη μάθησή μας. Στα σχολεία μας έχουν δοθεί βιβλία οικιακής οικονομίας, τέτοιο μάθημα όμως δε διδαχθήκαμε ποτέ, παρά τη χρησιμότητα που θεωρούμε πως αυτό έχει για τη ζωή μας.

Διδασκόμαστε επαγγελματικό προσανατολισμό στη Γ Τάξη Γυμνασίου όταν πια έχουμε πάρει κατεύθυνση από τα σπίτια μας χωρίς να έχουμε συνειδητοποιήσει τις επιλογές μας, όταν θα μπορούσαμε με διδαχή αυτού του μαθήματος στις μικρότερες τάξεις και όχι σε μία βέβαια χρονιά, να έχουμε πάρει σωστότερες αποφάσεις για το μέλλον μας.

Οι τάξεις μας αποτελούνται από πολυμελή τμήματα που δε δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν σωστή εκπαίδευση, αφού ο καθηγητής δεν έχει το χρόνο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του κάθε παιδιού και το κράτος δε διορίζει τον απαραίτητο αριθμό καθηγητών, ώστε να αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση που μοιραία μας οδηγεί στην παραπαιδεία, στην οποία καταφεύγουμε για να συμπληρώσομε τα κενά στη μάθησή μας που δημιουργούνται στο σχολείο. Θέλουμε καλύτερα βιβλία, καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης, καλύτερη προετοιμασία για να αντιμετωπίσουμε την κοινωνία του 2000, το σκληρό επαγγελματικό ανταγωνισμό, που αποδέχεται μόνο τους καλύτερους στον κάθε εργασιακό τομέα και έχουμε την αίσθηση ότι βγαίνουμε από τα σχολεία μας με ένα απολυτήριο που τίποτα δεν αντιπροσωπεύει και μια εκπαίδευση που απέχει κατά πολύ από αυτήν που θα έπρεπε να έχουμε προκειμένου να επιβιώσουμε στην κοινωνία μας.

Γι' αυτό διαμαρτυρόμαστε όχι με αποχές και διαδηλώσεις αλλά μέσα από τις τάξεις μας και από τα βιβλία μας, γιατί δε θέλουμε η διαμαρτυρία μας να ζημιώσει και άλλο την ελλιπή εκπαίδευσή μας και ζητάμε να ενδιαφερθείτε επιτέλους για μας, να μας δώσετε την εκπαίδευση που αξίζουμε, γιατί η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων μας. Να δώσετε το 15% του προϋπολογισμού στις δαπάνες για την παιδεία και πάνω από όλα να μας ακούτε πριν πάρετε μέτρα για το μέλλον μας, γιατί είμαστε ώριμοι, γιατί έχουμε ιδέες και απόψεις, γιατί αγαπούμε το σχολείο μας και θέλουμε σωστή εκπαίδευση, γιατί έχουμε όνειρα και ελπίδες για το μέλλον μας και γιατί είμαστε το αύριο αυτής της χώρας και έχετε την υποχρέωση και την ευθύνη το αύριο αυτό να είναι το καλύτερο για την πατρίδα μας".


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ