Παρασκευή 21 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
Ενίσχυση των ιδιωτών ακόμα και για κλείσιμο

Την παράταση της 7ης Οδηγίας μέχρι το τέλος του 1998 και νέο κανονισμό για την ενίσχυση των ιδιωτών και την "αναδιάρθρωση" της ναυπηγικής βιομηχανίας εισηγείται η Επιτροπή. Ο Ταβουλάρης ο μεγάλος κερδισμένος για τη χώρα μας, ενώ "σβήνει" ο Σκαραμαγκάς

Μετά το "στραγγάλισμα" και τη σκανδαλώδη παράδοση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σε... σωτήρες τύπου Ταβουλάρη,με "όπλο" την 7η Κοινοτική Οδηγία,η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ήδη στα σκαριά μια, ουσιαστικά, νέα κοινοτική οδηγία, η βασική κατεύθυνση της οποίας είναι η γενναία ενίσχυση των ιδιωτών, ακόμα και όταν κλείνουν τα ναυπηγεία!

Ειδικότερα, την 1η του περασμένου μήνα η Επιτροπή Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων παρουσίασε πρόταση για την παράταση των διατάξεων της 7ης Κοινοτικής Οδηγίας μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 1998 και για τη θέσπιση νέων κανόνων που προβλέπουν παραπέρα ενισχύσεις στη ναυπηγική βιομηχανία, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2000.Αυτή η περίοδος (1998-2000) χαρακτηρίζεται "μεταβατική", μέχρι τελικά να εφαρμοστεί η συμφωνία του ΟΟΣΑ,που απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις.

Το κείμενο αυτό ουσιαστικά αποτελεί μια νέα κοινοτική οδηγία και μια ακόμα προσπάθεια - όπως αναφέρεται - της Ευρωπαϊκής Ενωσης να καταστήσει τα ναυπηγεία των κρατών - μελών της ανταγωνιστικά. Κατατίθεται, δε, λόγω της μη εφαρμογής της συμφωνίας του ΟΟΣΑ, η οποία ενώ θα έπρεπε να έχει αρχίσει από την 1η Γενάρη 1997, έχει "παγώσει", επειδή οι ΗΠΑ αρνούνται να την επικυρώσουν.

Η πρόταση της Επιτροπής έχει ήδη κατατεθεί στο Συμβούλιο, το οποίο, μετά από διαβουλεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή,θα θεσπίσει το νέο κανονισμό.

Η Επιτροπή προτείνει ενισχύσεις ακόμα και για τη λειτουργία των επιχειρήσεων που θεωρείται ότι ήδη έχουν πάρει πολλά. Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στις "ενισχύσεις για το κλείσιμο - όπως αναγράφεται - μονάδων".Αυτές "οι ενισχύσεις - σημειώνεται - εξακολουθούν να είναι αναγκαίες για να διευκολυνθεί η περαιτέρω διαρθρωτική προσαρμογή του κλάδου,η οποία δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί". Γι' αυτή την περίπτωση, σημειώνεται ότι πρόκειται για ενισχύσεις "κοινωνικού χαρακτήρα, με σκοπό την άμβλυνση των κοινωνικών επιπτώσεων των μέτρων προσαρμογής, καθώς και για ενισχύσεις με σκοπό την κάλυψη άλλων δαπανών, που ανακύπτουν κατά κανόνα σε περιπτώσεις ολικού ή μερικού κλεισίματος". Οσες επιχειρήσεις κλείσουν, "δεν επιτρέπεται να ξαναχρησιμοποιηθούν για ναυπηγικές εργασίες επί δεκαετία και μάλιστα χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα αναθεώρησης της ρύθμισης αυτής μετά την παρέλευση των πρώτων 5 ετών"!

Προβλέπονται ενισχύσεις και για την αναδιάρθρωση των ναυπηγικών επιχειρήσεων,με την προϋπόθεση ότι η αναδιάρθρωση αυτή είναι το κλείσιμο ορισμένων μονάδων του ναυπηγείου και η μείωση του προσωπικού, η οποία "είναι πραγματική και μη αναστρέψιμη". Επίσης στις ενισχύσεις για την αναδιάρθρωση συγκαταλέγονται: Διαγραφή χρεών, επιδότηση δανείων, κάλυψη ζημιών και άλλες. Προτείνονται ακόμα επενδυτικές ενισχύσεις για καινοτομίες στο προϊόν, την έρευνα και ανάπτυξη και άλλες.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, είναι φανερό ότι αυτός που ωφελείται από την επικείμενη οδηγία είναι ο... σωτήρας Ν. Ταβουλάρης,στον οποίο η κυβέρνηση παραδίδει το ένα ναυπηγείο μετά το άλλο, για να τα γλιτώσει, δήθεν, από το κλείσιμο. Ετσι, μετά τα ναυπηγεία στο Νεώριο της Σύρου και την Ελευσίνα,εμφανίζεται ως επίδοξος μνηστήρας και για το ναυπηγείο της Αυλίδας,ενώ από καιρό διαδίδεται ότι δεν αποκλείεται να... σώσει και το ναυπηγείο Σκαραμαγκά.Ειδικά για το τελευταίο, όπως φαίνεται, η κυβέρνηση προετοιμάζει τη χαριστική βολή. Συγκεκριμένα από το 1995 που υποχρεώθηκαν οι εργαζόμενοι να γίνουν "μέτοχοι", έχουν πληρώσει από την τσέπη τους μέχρι σήμερα 420 εκατ. δραχμές για ένα άμεσο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4,5 δισ. δραχμών,το οποίο όμως ακόμα δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή. Αυτό, γιατί οι υπόλοιποι συμβαλλόμενοι - όπως η ΕΤΒΑ, η οποία ενώ υποτίθεται θα κάλυπτε και το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος - δεν έχουν δώσει φράγκο! Οι εργαζόμενοι μέχρι το τέλος του χρόνου υπολογίζεται ότι θα έχουν πληρώσει 460 εκατομμύρια! Συνολικά οι επενδύσεις που έχει υπολογιστεί ότι θα γίνουν στο ναυπηγείο ανέρχονται στα 14,5 δισ. δραχμές.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ