Τρίτη 16 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝΤΗΣ ΟΑ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΕΣΚ
Κατακριτέες διοικήσεις

- Τι συμβαίνει αυτή την περίοδο στην "Ολυμπιακή Αεροπορία". Γιατί παρατηρούνται ανωμαλίες στις πτήσεις του εθνικού αερομεταφορέα;

- Για την αναστάτωση στις πτήσεις τις τελευταίες μέρες, ευθύνονται τόσο η διοίκηση της ΟΑ, όσο και η ηγεσία του συνδικαλιστικού κινήματος των ιπταμένων συνοδών και φροντιστών (ΕΙΣΦ). Το ΔΣ της ΕΙΣΦ, κακώς κατά την άποψη της ΕΣΚ, συμφώνησε το καλοκαίρι του 1996 με τη διοίκηση της ΟΑ να "πετούν" τα μέλη της στη διάρκεια των ρεπό και σε υπερωριακή βάση, προκειμένου να βγει σε πέρας το αυξημένο πρόγραμμα πτήσεων του καλοκαιριού. Βέβαια, πολύ κακώς και η διοίκηση της ΟΑ - και αυτό είναι πρωτόγνωρο για τις αεροπορικές επιχειρήσεις - έκανε προγραμματισμό πτήσεων, βασισμένο σε συμφωνία για παραχώρηση ρεπό και υπερωριακή απασχόληση εκ μέρους των αεροσυνοδών - φροντιστών. Η συμφωνία αυτή έφερε σήμερα την ΟΑ και το επιβατικό κοινό, όμηρο στις διαθέσεις του ΔΣ της ΕΙΣΦ. Για μας και οι δύο πλευρές είναι κατακριτέες: Η διοίκηση της ΟΑ επειδή δέχεται να απασχολεί, σ' έναν τόσο ευαίσθητο τομέα, το ιπτάμενο προσωπικό κατά τη διάρκεια ρεπό. Αλλά και η διοίκηση της ΕΙΣΦ είναι κατακριτέα, αφού στο όνομα της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αμοιβής των μελών της, δέχεται, κατά παράβαση των πάντων, να "πετούν" τα μέλη της στις ώρες ανάπαυσης, ακόμα και τις μέρες της κανονικής άδειας. Τη συνδικαλιστική αυτή πρακτική, η ΕΣΚ την έχει καυτηριάσει πολλές φορές, όπως παράλληλα έχει καταγγείλει κατ' επανάληψη και τη στάση της διοίκησης της ΟΑ. Αυτό, λοιπόν, είναι το πρόβλημα, που έχει φέρει σήμερα όλη αυτή την ανωμαλία στη λειτουργία της ΟΑ.

- Υπάρχουν βαθύτερα αίτια γι' αυτή την κρίση και ποια είναι αυτά;

- Ολα τα παραπάνω αποτελούν έναν κρίκο, που η συνέχειά του έχει φέρει στη σημερινή κατάσταση την ΟΑ. Δηλαδή, η διοίκηση της ΕΙΣΦ, θέλοντας τώρα να πετύχει μέσα από τροπολογία του Ν. 2190 περί προσλήψεων, τη μη πρόσληψη εποχικού προσωπικού στον κλάδο, αίτημα το οποίο είναι δίκαιο, πιέζει εκ του ασφαλούς τη διοίκηση της ΟΑ, γνωρίζοντας ότι σε περίπτωση που αθετήσει τη μεταξύ τους συμφωνία, δε θα βγει το πρόγραμμα πτήσεων. Βέβαια, η ουσία του προβλήματος είναι ότι και οι δύο πλευρές προσπαθούν να πιέσουν η μια την άλλη, προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους: Η μεν διοίκηση της ΟΑ να απασχολεί κατά το δοκούν εποχικό ιπτάμενο προσωπικό και η ΕΙΣΦ, να εξασφαλίζει μεγαλύτερες αποδοχές στα μέλη της, καταστρατηγώντας κάθε συνδικαλιστική δεοντολογία. Ετσι και οι δύο πλευρές, με τη στάση τους, έχουν τη δική τους ευθύνη στη δυσφήμιση του εθνικού αερομεταφορέα και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

- Τι πρέπει να γίνει για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση;

- Η άποψη της ΕΣΚ, είναι ότι σαφώς δεν πρέπει να απασχολείται εποχικό προσωπικό στους κλάδους των ιπταμένων και του τεχνικού προσωπικού, για λόγους ασφαλείας πτήσεων. Για τους υπόλοιπους κλάδους και μόνο για την περίοδο αιχμής, δηλαδή το καλοκαίρι και μόνο στα αεροδρόμια, μπορεί να εργάζεται εποχικό προσωπικό, χωρίς όμως αυτό να υπερβαίνει το 10% του μόνιμου προσωπικού. Η ΟΑ οφείλει να μελετήσει με πολλή προσοχή τις ανάγκες της σε προσωπικό και όπου πράγματι χρειάζεται, να προσλάβει μόνιμο. Η δε διοίκηση της ΕΙΣΦ, οφείλει να σέβεται τους κανονισμούς εργασίας και να μη συνάπτει συμφωνίες, που εκποιούν ρεπό, κανονικές άδειες κλπ. με χρηματικό αντάλλαγμα.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ