Ατομικές... συμβάσεις που παραπέμπουν σε εποχές δουλείας, υποχρεώνονται να υπογράφουν ναυτεργάτες που μπαρκάρουν σε πλοία του Λάτση στη Σαουδική Αραβία!
Ιδιωτικές συμβάσεις εργασίας, βάσει των οποίων - όπως ρητά αναφέρεται - η μόνη περίπτωση που εφαρμόζεται το Ελληνικό Δίκαιο είναι η περίπτωση θανάτου (!), υποχρεώνονται να υπογράφουν ναυτεργάτες για να μπαρκάρουν σε πλοία του Λάτση και ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής του εφοπλιστή που βρίσκονται στη Σαουδική Αραβία!
Πρόκειται για ένα εξασέλιδο κείμενο... σύμβασης, από το οποίο απουσιάζει η λέξη ασφάλιση και δεν περιέχεται ούτε ένας από τους όρους της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ναυτικών.
Ειδικότερα, οι ναυτικοί που μπαρκάρουν στα πλοία αυτά εργάζονται ανασφάλιστοι και όταν επιστρέφουν στην Ελλάδα "θα μπορούν να εξαγοράζουν τα ένσημά τους" (!), όπως αναφέρεται στην πρώτη παράγραφο της σελίδας 5, στην οποία αναγράφονται οι εσωτερικοί κανονισμοί του πλοίου. Στην ίδια σελίδα αναφέρεται επίσης: "Αναθεωρήσεις των μισθών θα γίνονται μόνο κατά την κρίση της εταιρίας".
Στην πρώτη σελίδα του κειμένου, όπου αναφέρονται οι ώρες εργασίας των ναυτικών, σημειώνεται ότι την περίοδο που το πλοίο δεν εκτελεί ταξίδια, οι ώρες εργασίας του ναυτικού "καθορίζονται σε 8 ώρες ημερησίως, εκτός αν οι ανάγκες του πλοίου για λόγους ασφαλείας επιβάλλουν την παράταση του ωραρίου και ουδεμία άλλη αμοιβή θα καταβάλλεται πέραν του 8ωρου"! Οταν ο ναυτικός αρρωστήσει μέσα στο πλοίο, σύμφωνα με το κείμενο, η εταιρία θα του καλύπτει τις δαπάνες ασθενείας, όμως μόνο για 4 μήνες...
Στα ναυτοχώρια της χώρας επεκτείνεται η μάχη των ναυτεργατών για τη διαφύλαξη του μεροκάματου που κινδυνεύει από τα καταιγιστικά αντιναυτεργατικά μέτρα που προωθούν εφοπλιστές και κυβέρνηση. Μετά το νησί της Χίου,σειρά είχε την περασμένη βδομάδα η Ικαρία.Την εκστρατεία ενημέρωσης των ναυτεργατών της Ικαρίας ανέλαβαν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",με συγκεντρώσεις και συζητήσεις σε καφενεία και σε πλατείες των χωριών του νησιού. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώθηκαν το περασμένο Σάββατο αργά το βράδυ.
Τις συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες των δυο ναυτεργατικών σωματείων αποτελούσαν ο Α' και Β' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου και Σ. Μαλαχίας,καθώς και ο ταμίας του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" Α. Καρίμαλης.Οι περιοδείες ξεκίνησαν από τον Εύδηλο,που αποτελεί και το δεύτερο λιμάνι του νησιού. Την Παρασκευή 5 του μήνα επισκέφτηκαν το Δήμο Αγ. Κηρύκου και τους Φούρνους Ικαρίας και το Σάββατο μετέβησαν στις Ράχες όπου έγινε συζήτηση στην πλατεία της περιοχής Χριστού.
Εκδηλη ήταν η ανησυχία των κατοίκων του νησιού για το μέλλον όχι μόνο της ελληνικής Ννυτιλίας, αλλά και της οικονομίας της Ικαρίας, αφού είναι λιγοστά τα σπίτια που δεν έχουν ένα τουλάχιστον μέλος τους να δουλεύει στη θάλασσα. Οι συνδικαλιστές κάλεσαν τους κατοίκους της Ικαρίας να πλαισιώσουν τις δυνάμεις που αντιστέκονται και δίνουν τον αγώνα για να παραμείνουν οι Ελληνες ναυτεργάτες στα πλοία.