Τρίτη 12 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΝΤΟΥ, ΤΑΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΝΑΥΤΙΚΟΥ
Πρωτόγνωρος αγώνας

- Οι ναυτεργάτες επί τρεις μήνες δίνουν τη μάχη, για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά. Κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους αποτέλεσε η 48ωρη απεργία στα ποντοπόρα πλοία. Τι έχει να αναδείξει αυτός ο αγώνας;

- Σε όλη τη διάρκεια των αγωνιστικών μας κινητοποιήσεων αντιμετωπίσαμε μια επίθεση από τους εφοπλιστές με νέα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, άλλαζαν την ελληνική σημαία με σημαία ευκαιρίας πριν καταπλεύσουν στα λιμάνια της Ευρώπης και μέσα σε λίγα λεπτά. Σε άλλες περιπτώσεις οι εφοπλιστές εμφάνιζαν ως πλοιοκτήτριες εταιρίες τις ναυλώτριες, που ήταν ξένων συμφερόντων! Ολες αυτές οι ενέργειες από την πλευρά τους, σε συνδυασμό με την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς που εξαπέλυσαν, ένα γεγονός έρχονται να καταδείξουν. Οτι φοβούνται τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών. Ο αγώνας των ναυτεργατών δεν ήταν μόνο η 48ωρη απεργία. Εχουμε μια σειρά κινητοποιήσεις που έχουν αρχίσει από τις αρχές του Ιούνη. Εχουμε καταφέρει απανωτά χτυπήματα στο δουλεμπόριο, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Οι ναυτεργάτες κατά ομάδες και αιφνιδιαστικά έκλειναν τα γραφεία των δουλέμπορων ναυτιλιακών πρακτόρων. Τέτοιες κινητοποιήσεις ήταν πρωτόγνωρες για το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα.

- Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε να μην κλιμακώσει την απεργία. Πώς το σχολιάζετε;

- Πρόκειται για απόφαση των συνδικαλιστών των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, που αποτελούν την πλειοψηφία της διοίκησης της Ομοσπονδίας και εκτελούν διατεταγμένη αποστολή, δηλαδή στρώνουν το έδαφος για να περάσουν τα αντιναυτεργατικά μέτρα κυβέρνησης και εφοπλιστών. Την ίδια υπονομευτική τακτική ακολουθεί και ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυτών, ο οποίος κοροϊδεύοντας τους ναυτεργάτες πρότεινε ...απεργία, στο αόριστο μέλλον μόνο στα φορτηγά πλοία, χωρίς την συμμετοχή των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά, τουριστικά πλοία και πορθμεία! Μέρος της αποστολής της πλειοψηφίας δεν αποτέλεσε μόνο να σταματήσει την απεργία -όταν οι καταστάσεις επέβαλλαν να "ριχτούν" στον αγώνα οι ναυτεργάτες όλων των κατηγοριών πλοίων - αλλά να υπονομεύσουν την προετοιμασία και την περιφρούρηση της απεργίας. Κανείς από αυτούς δε συμμετείχε στις αντιπροσωπείες για την ενημέρωση των ναυτεργατών και για την περιφρούρηση της απεργίας στα λιμάνια του εσωτερικού. Η μάχη δόθηκε από τους συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ συνέχισε τις προκλήσεις και την επόμενη μέρα, όταν υπέγραψε με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ντροπής.

- Τι θα γίνει από εδώ και πέρα;

- Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ συνεχίζουμε τον αγώνα για το κυνήγημα των δουλέμπορων ναυτιλιακών πρακτόρων, το κλείσιμο των γραφείων τους και τον καθημερινό αποκλεισμό του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Ο αγώνας μας θα επεκταθεί και κατά των εφοπλιστικών γραφείων που δεν απασχολούν Ελληνες ναυτεργάτες. Οσο εφοπλιστές και κυβέρνηση θα διώκουν τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια τόσο οι ναυτεργάτες θα συσπειρώνονται αγωνιστικά για το "ξήλωμα" των γραφείων των εφοπλιστών. Καλούμε όλους τους ναυτεργάτες κάθε ειδικότητας να συσπειρωθούν γύρω από τις δυνάμεις που αντιστέκονται και αγωνίζονται. Οι ναυτεργάτες έχουν να διαλέξουν, μεταξύ του δρόμου της επαιτείας και της εξαθλίωσης, που τους οδηγούν τα κυβερνητικά - εφοπλιστικά μέτρα και του δρόμου του αγώνα. Ο αγώνας αυτός είναι άμεσα συνδεδεμένος με την αλλαγή των συσχετισμών στην Ομοσπονδία, για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ