Κυριακή 22 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Μόνο οι εργαζόμενοι πληρώνουν!

Στα χαρτιά το επενδυτικό πρόγραμμα και το επιχειρησιακό σχέδιο

Σαν τη μοναδική λύση που εγγυάται την ανάπτυξη του ναυπηγείου παρουσίαζαν το Σεπτέμβρη του '95, κυβέρνηση και πλειοψηφία του σωματείου "Τρίαινα", τη συμφωνία της ντροπής του 51%-49%. Ωστόσο, σε πρόσφατη ανακοίνωση της "Τρίαινας" αναγκάζονται να παραδεχτούν πως "σήμερα βαδίζουμε σε ένα επικίνδυνα τεντωμένο σκοινί", επιχειρώντας ταυτόχρονα να καλύψουν τις δικές τους ευθύνες για τη σημερινή σκληρή πραγματικότητα, με ευχές για ένα ...ελπιδοφόρο μέλλον.

Το μοναδικό σημείο που έχει προχωρήσει είναι η παράδοση της διαχείρισης του ναυπηγείου στην αγγλική πολυεθνική, με εξαντλητικούς, για την οικονομική επιβίωσή του, όρους. Στο υπέρογκο ποσό των 500 εκατομμυρίων δραχμών ετησίως και την απολαβή ποσοστού 25% επί της διαφοράς των κερδών, ανέρχεται η αμοιβή των Αγγλων! Οι ίδιοι ωστόσο δε δεσμεύονται (δεν υπάρχει η παραμικρή ποινική ρήτρα) ούτε για να φέρουν δουλιές στο ναυπηγείο, ούτε για κερδοφορία του τελευταίου!

Το λεγόμενο επενδυτικό πρόγραμμα έχει μείνει στα χαρτιά. Με βάση τη συμφωνία, περιλάμβανε σε πρώτη φάση επενδύσεις 4,4 δισ. δραχμών, απ' τις οποίες 1 δισ. δρχ. αντιστοιχεί στους εργαζόμενους (μόνο αυτοί πληρώνουν), 1,2 δισ. δρχ. στην ΕΤΒΑ και 2,2 δισ. δρχ. στην κυβέρνηση. Επίσης το επιχειρησιακό σχέδιο,που εκπόνησε ιδιωτική εταιρία και στοίχισε στο ναυπηγείο πάνω από 180 εκατομμύρια δραχμές, τώρα ανακαλύφθηκε πως δεν είναι ολοκληρωμένο και επανεξετάζεται.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που πατά η αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να αντιδράσει στο επιχειρησιακό σχήμα που η ίδια επέβαλε και προχώρησε η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από το επιχειρησιακό σχέδιο, προβάλλει ενστάσεις - στο όνομα δήθεν του ανταγωνισμού - στο ζήτημα της διαγραφής των χρεών του ναυπηγείου και την απαγόρευση της δανειοδότησης από κρατικές τράπεζες.

"Πρόοδος" έχει γίνει επίσης και στη συρρίκνωση. Μέχρι σήμερα έχουν υποχρεωθεί να αποχωρήσουν "οικειοθελώς" 765 εργαζόμενοι, ενώ εκκρεμούν ακόμα 250 μετατάξεις σε υπηρεσίες του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αναμένεται ακόμα να αποχωρήσουν 150 εργαζόμενοι με πρόωρη συνταξιοδότηση λόγω αναπηρίας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, ήδη προετοιμάζεται ένα νέος γύρος "οικειοθελών" απολύσεων,που ωστόσο σκοντάφτει στο πρόβλημα οικονομικής ρευστότητας.

Σε 8,175 δισ. δραχμές ανέρχεται το αντίτιμο που θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι για την απόκτηση του 49% των μετοχών. Ηδη πληρώνουν 167.000 δραχμές ο καθένας ετησίως για τη συμμετοχή τους σαν "συνιδιοκτητές" στο επενδυτικό πρόγραμμα, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει μπει καρφίτσα στο ναυπηγείο.

Αυτή τη στιγμή οι μόνες σοβαρές δουλιές που υπάρχουν στο ναυπηγείο είναι η ναυπήγηση των δυο φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού και κάποιες μικρού επιπέδου επισκευαστικές εργασίες. Ωστόσο, εμφανίζεται μια ολοένα και αυξανόμενη είσοδος συνεργείων εργολάβων στους τομείς της αμμοβολής, της καθαριότητας, ακόμα και των κατασκευών!Μάλιστα έφτασαν στο σημείο να τους παραχωρούν για τις δραστηριότητές τους και χώρους για κοντέινερ και γραφεία! Εργολάβοι, που - σύμφωνα με καταγγελίες - χρησιμοποιούν εργαζόμενους σε συνθήκες "μαύρης εργασίας",όπως στην περίπτωση του πλοίου ΔΑΝΑΗ του εφοπλιστή Ποταμιάνου,όπου μετά από έλεγχο του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά αποκαλύφθηκε πως εργάζονταν εκεί 67 εργαζόμενοι ανασφάλιστοι!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ