Κυριακή 12 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σαν τη μοναδική λύση που εγγυάται την ανάπτυξη του ναυπηγείου παρουσία

Ως τη μοναδική λύση που εγγυάται την ανάπτυξη του ναυπηγείου, παρουσίαζαν το Σεπτέμβρη του '95, κυβέρνηση και πλειοψηφία του σωματείου "Τρίαινα", τη συμφωνία της ντροπής του 51% - 49%. Ωστόσο, σε πρόσφατη ανακοίνωση της "Τρίαινας" αναγκάζονται να παραδεχτούν πως "σήμερα βαδίζουμε σε ένα επικίνδυνα τεντωμένο σκοινί", επιχειρώντας ταυτόχρονα να καλύψουν τις δικές τους ευθύνες για τη σημερινή σκληρή πραγματικότητα, με ευχές για ένα... ελπιδοφόρο μέλλον.

Το μοναδικό σημείο που έχει προχωρήσει είναι η παράδοση της διαχείρισης του ναυπηγείου στην αγγλική πολυεθνική, με εξαντλητικούς, για την οικονομική επιβίωσή του, όρους. Στο υπέρογκο ποσό των 500 εκατομμυρίων δραχμών ετησίως και στην απολαβή ποσοστού 25% επί της διαφοράς των κερδών, ανέρχεται η αμοιβή των Αγγλων! Οι ίδιοι, ωστόσο, δε δεσμεύονται (δεν υπάρχει η παραμικρή ποινική ρήτρα) ούτε για να φέρουν δουλιές στο ναυπηγείο, ούτε για κερδοφορία του τελευταίου!

Την ίδια στιγμή η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με πρόσφατη ανακοίνωσή της, έρχεται να τινάξει στον "αέρα" την ίδια τη συμφωνία του 51% - 49%, "ξεχνώντας" πως ήταν δική της επιλογή. Συγκεκριμένα, αποφάνθηκε "ξαφνικά" πως οι τόκοι των χρεών του ναυπηγείου, περιόδου '91 - '96, αποτελούν νέα κρατική ενίσχυση, παράνομη κατ' αυτούς. Με την αιτιολογία αυτή ζητά νέες διευκρινίσεις από την κυβέρνηση και παραπέμπει την έγκριση του νέου επιχειρηματικού σχήματος (51% - 49%) στο... μέλλον.

Στο μεταξύ, το λεγόμενο επενδυτικό πρόγραμμα έχει μείνει στα χαρτιά. Σε πρώτη φάση περιλάμβανε επενδύσεις 4,4 δισ. δραχμών, απ' τις οποίες 1 δισ. δρχ. αντιστοιχεί στους εργαζόμενους (μόνο αυτοί πληρώνουν), 1,2 δισ. δρχ. στην ΕΤΒΑ και 2,2 δισ. δρχ. στην κυβέρνηση. Επίσης, "ανακαλύφθηκε" ότι το επιχειρησιακό σχέδιο,που εκπόνησε ιδιωτική εταιρία και στοίχισε πάνω από 180 εκατομμύρια δραχμές, δεν είναι ολοκληρωμένο και... επανεξετάζεται.

"Πρόοδος", ωστόσο, έχει γίνει και στη συρρίκνωση. Μέχρι σήμερα έχουν υποχρεωθεί να αποχωρήσουν "οικειοθελώς" 765 εργαζόμενοι, ενώ εκκρεμούν ακόμα 250 μετατάξεις σε υπηρεσίες του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αναμένεται ακόμα να αποχωρήσουν 150 εργαζόμενοι με πρόωρη συνταξιοδότηση λόγω αναπηρίας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, ήδη προετοιμάζεται ένας νέος γύρος "οικειοθελών" απολύσεων,που ωστόσο σκοντάφτει στο πρόβλημα οικονομικής ρευστότητας.

Σε 8,175 δισ. δραχμές ανέρχεται το αντίτιμο που θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι για την απόκτηση του 49% των μετοχών. Ηδη πληρώνουν 167.000 δραχμές ο καθένας ετησίως για τη συμμετοχή τους ως "συνιδιοκτήτες" στο επενδυτικό πρόγραμμα, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει μπει καρφίτσα στο ναυπηγείο.

Αυτή τη στιγμή οι μόνες σοβαρές δουλιές που υπάρχουν στο ναυπηγείο είναι η ναυπήγηση των δυο φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού και κάποιες μικρού επιπέδου επισκευαστικές εργασίες. Ωστόσο, εμφανίζεται μια ολοένα και αυξανόμενη είσοδος συνεργείων εργολάβων στους τομείς της αμμοβολής, της καθαριότητας, ακόμα και των κατασκευών!Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να τους παραχωρούν για τις δραστηριότητές τους και χώρους για κοντέινερ και γραφεία! Εργολάβοι, που - σύμφωνα με καταγγελίες - χρησιμοποιούν εργαζόμενους σε συνθήκες "μαύρης εργασίας",όπως στην περίπτωση του πλοίου ΔΑΝΑΗ του εφοπλιστή Ποταμιάνου,όπου μετά από έλεγχο του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά αποκαλύφθηκε πως εργάζονταν εκεί 67 εργαζόμενοι ανασφάλιστοι!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ