Και "εγγυήσεις" από το ...δημόσιο ζητά ο επιχειρηματίας Καρράς, που έχει καταθέσει τη μοναδική "προσφορά", την οποία η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ χαρακτηρίζει χειρότερη και από εκείνη του Περατικού
Σκανδαλώδεις διαπραγματεύσεις και παρασκηνιακά παζάρια διεξάγονται αυτή την περίοδο, με αντικείμενο το δεύτερο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, παρά το γεγονός πως η μια και μοναδική προσφορά που κατατέθηκε για την εξαγορά τους είναι "αέρας κοπανιστός", η κυβέρνηση συζητά την παράδοσή τους στον Ι. Καρρά,το όνομα του οποίου εμφανίζεται να εμπλέκεται σε υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων! Η υπόθεση, "όμως, σκοντάφτει" στις νέες απαιτήσεις (!) του ιδιώτη, που όχι μόνο δε δίνει δραχμή, αλλά επιπλέον ζητά και ...εγγυήσεις από το δημόσιο.
Συγκεκριμένα ο ιδιώτης, προσφέροντας σαν "δέλεαρ" μια υποτιθέμενη συμφωνία με την αμερικανική εταιρία μεταφορών EYROFIRST SHIPPING SA για τη ναυπήγηση 12 δεξαμενόπλοιων, ζητά να πάρει τα ναυπηγεία χωρίς να πληρώσει ούτε μια δραχμή. Οπως αναφέρει στην "προσφορά" του, αφού υπογραφτεί η συμφωνία για μεταβίβαση των ναυπηγείων στο όνομά του, μετά θα ...υπογράψει συμφωνία με την αμερικανική εταιρία και ύστερα από πέντε μέρες μια άλλη χρηματοπιστωτική εταιρία θα ...καταβάλει το ποσόν των 3,4 δισ. δρχ., που, υποτίθεται, θα είναι η προκαταβολή για την εξαγορά των ναυπηγείων. Οσο δε για το υπόλοιπο τίμημα των 8,6 δισ. δρχ., θα δοθεί σε 13 ετήσιες δόσεις που - αν δοθούν ποτέ - θα ξεκινήσει η καταβολή τους από το 1999!
Η δογματική προσήλωση της κυβέρνησης στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και οι μέχρι τώρα συζητήσεις και διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι έχουν "ανοίξει την όρεξη" του ιδιώτη. Ετσι - σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από κύκλους του υπουργείου Ανάπτυξης - ο ιδιώτης ζητά επιπλέον εγγυήσεις του δημοσίου, αν δεν εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την υλοποίηση της υποτιθέμενης συμφωνίας με την αμερικανική εταιρία. Σημειωτέον ότι ο συγκεκριμένος ιδιώτης φέρεται να εμπλέκεται σε κομπίνα λαθρεμπορίας καυσίμων, ύψους 500 δισ. δραχμών ετησίως, και γι' αυτό το λόγο καλείται σε απολογία, τη Δευτέρα 11 Μάρτη, ενώπιον τακτικού ανακριτή.
Τα νέα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει το ναυπηγείο, λόγω της "πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης, αλλά και της δογματικής υποταγής της πλειοψηφίας του σωματείου μας σε αυτήν την πολιτική", επισημαίνει - σε ανακοίνωσή της - η "Συσπείρωση" και καλεί το ΔΣ του σωματείου των ναυπηγείων να προχωρήσει σε Γενική Συνέλευση, προκειμένου οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να καθορίσουν τη στάση τους.
Οπως επισημαίνει η παράταξη, η λεγόμενη προσφορά Καρρά είναι ακόμα χειρότερη και από εκείνη του Περατικού, που είχε τις γνωστές συνέπειες. Ο ιδιώτης, σημειώνεται, "έχει βάλει στο μάτι το επενδυτικό πρόγραμμα των 11 δισ. δραχμών και καλά κάνει. Το ζήτημα είναι τι κάνει το κράτος και τι κάνουμε εμείς".
Η "Συσπείρωση", σαν νέο πλαίσιο αγώνα του σωματείου, προτείνει: Να σταματήσει η εκκαθάριση τώρα, να διοριστεί διοίκηση από το δημόσιο. Να γίνουν οι επενδύσεις τώρα, να αναπροσαρμοστούν σε σημερινές τιμές τα έργα του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ. Να γίνει παρέμβαση στα μεγάλα έργα. Επίσης, σ' αυτό το διάστημα, να "παγώσουν" οι διαδικασίες σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Τονίζει ότι χωρίς τη δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας δε θα έχουν μέλλον τα ναυπηγεία στην Ελλάδα. "Να συσπειρωθούμε με τους εργαζόμενους της περιοχής για αγώνα ενάντια στην ανεργία".
Καταλήγοντας, η παράταξη καλεί τους εργαζόμενους σε αγώνα "για να έχουμε ναυπηγείο αύριο και όχι καρνάγιο για αεριτζήδες του κλάδου".