Παρασκευή 29 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανοιχτοί εκβιασμοί για την ιδιωτικοποίηση των έργων

Απερίφραστα ο διευθυντής του Ταμείου Συνοχής δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση μπλοκάρει τις χρηματοδοτήσεις των έργων για τους σιδηροδρόμους και την Εγνατία, μέχρις ότου η ελληνική κυβέρνηση προσλάβει ιδιωτικές εταιρίες ως διευθυντές σχεδιασμού

Ανοιχτούς εκβιασμούς για την επίσπευση ιδιωτικοποίησης των έργων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης ΙΙ (Πακέτο Ντελόρ) ασκεί προς την ελληνική κυβέρνηση η κοινοτική γραφειοκρατία.

Αυτό προκύπτει από τη χτεσινή συνέντευξη του Διευθυντή της 16ης Διεύθυνσης (Ταμείο Συνοχής) Βεστρίγκεν, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος απερίφραστα συνέδεσε την απεμπλοκή της χρηματοδότησης των σιδηροδρόμων και της Εγνατίας οδού, με την πρόσληψη και τοποθέτηση στα δύο αυτά έργα Διευθυντή Σχεδιασμού (πρότζεκ μάνατζερ) ήτοι ιδιωτική εταιρία.

Αναφερόμενος ο κοινοτικός εκπρόσωπος στα δύο αυτά έργα, επισήμανε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εκτέλεσής τους. Απροσχημάτιστα όμως δήλωσε ότι τα σχετικά κονδύλια θα παραμείνουν δεσμευμένα μέχρις ότου η ελληνική κυβέρνηση τοποθετήσει σε αυτά "πρότζεκ μάνατζερ". Και η πειθήνια στα κοινοτικά κελεύσματα ελληνική κυβέρνηση, έχει ήδη προαναγγείλει τις προθέσεις της να προσλάβει ιδιώτες για την κάλυψη των δύο αυτών θέσεων, λόγω όμως γραφειοκρατικών προβλημάτων, έχουν εκδηλωθεί καθυστερήσεις, κάτι που προκάλεσε τη μήνι των κοινοτικών εκπροσώπων.

Στη συνέντευξη του ο κ. Βεστρίγκεν αναφέρθηκε διεξοδικά σε όλα τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής (οδικές μεταφορές, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια κλπ.) και προέβη στη γενική διαπίστωση ότι παρά τις αρχικές καθυστερήσεις, τα προγράμματα των έργων προχωρούν σήμερα ικανοποιητικά.

Ειδικά για το αεροδρόμιο των Σπάτων (το οποίο η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε πρόσφατα να ενταχθεί στο Ταμείο Συνοχής με το ποσό των 250 εκ. ECU) ανέφερε ότι οι σχετικές διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει και τον Απρίλη θα δοθεί η τελική απάντηση από την Κοινότητα. Αναφερόμενος επίσης στο έργο της Εγνατίας οδού, τόνισε ότι εξετάζεται το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για αυξημένη χρηματοδότηση. Δήλωσε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής των έργων που αφορούν τα λιμάνια του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης και της Μυκόνου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ