Πέμπτη 14 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πολλά τα προβλήματα που πρέπει να παλέψουμε

Για το νεοϊδρυθέν Σωματείο των Καπνοπωλών της Αθήνας, τις ανάγκες που το δημιούργησαν και τα οξύτατα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τα οποία καλείται να παλέψει συλλογικά μέσα από το συνδικαλιστικό του όργανο, μιλάει στο "Ρ" ο ταμίας του Σωματείου Γ. Στήθος.

- Πότε δημιουργήθηκε το Σωματείο Ενοικιαστών Καπνοπωλών Αττικής; Ποιες ανάγκες το δημιούργησαν;

Δημιουργήθηκε πριν από ένα τρίμηνο, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Οι στόχοι της δημιουργίας του σωματείου είναι η εκπροσώπηση του κλάδου σε όλους τους φορείς, είτε δημαρχεία είναι, είτε νομαρχία, είτε υπουργεία. Και, βέβαια, η προστασία των ενοικιαστών των περιπτέρων και του εισοδήματος των εργαζομένων σε αυτά. Αυτή τη στιγμή επίσημα εκπροσωπούμε γύρω στους 560 εγγεγραμμένους. Ομως, καθώς ενημερώνονται οι συνάδελφοι, αυξάνεται και το ενδιαφέρον.

- Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος;

Τα προβλήματα του κλάδου, λόγω ανυπαρξίας προηγούμενων σωματείων, που να ασχολούνται πράγματι με αυτά, έχουν συσσωρευτεί και διογκωθεί και είναι τεράστια. Αναλυτικά: Κατ' αρχάς φορολογούμαστε και εμείς με "αντικειμενικά κριτήρια", ανάλογα με την τοποθεσία του περιπτέρου. Επίσης, άλλο πρόβλημα είναι η άνιση φορολόγηση από το Δήμο Αθηναίων, και έπονται και οι υπόλοιποι, των περιπτερούχων έναντι των άλλων επαγγελματιών. Τα πρόστιμα που επιβάλλει ο Δήμος Αθηναίων στους περιπτερούχους είναι τεράστια, δεν ανταποκρίνονται στο αντικείμενο (δεν μπορεί δηλαδή να βάζει πρόστιμο ένα εκατομμύριο και δύο, τη στιγμή που ο χώρος του περιπτέρου είναι 1,5 επί 1,5), τα είδη που πουλάει το περίπτερο είναι σε αναγραφόμενες τιμές, όπως για παράδειγμα στα τσιγάρα, στις σοκολάτες, στα πιο πολλά ψιλικά και σε όλα τα ψυγεία υπάρχει ο κατάλογος των αναψυκτικών και παγωτών. Να προσθέσω, επίσης, ότι τα εμπορεύματα που πουλάνε τα περίπτερα είναι παραδοσιακά και χρονολογούνται από όταν πρωτοστήθηκαν τα περίπτερα. Δηλαδή, για παράδειγμα το εμπορικό κοινό ξέρει ότι στα περίπτερα της οδού Αθηνάς θα βρει καπέλα, ζώνες, οικονομικές τσάντες, στρατιωτικές κάλτσες και άλλα μικροαντικείμενα, που τα πουλάνε από το 1950. Αλλα περίπτερα, όπου υπάρχει τουρισμός, πουλάνε πάντα ξένο Τύπο, φωτογραφικά φιλμ, τουριστικούς χάρτες κτλ. Δηλαδή, τα είδη που πουλάνε διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία. Υπάρχουν, δηλαδή, τρεις κατηγορίες περιπτέρου: Είναι το κεντρικό, το ημικεντρικό και το συνοικιακό. Εμείς προτείνουμε να φορολογούμαστε, αλλά όχι να μας επιβάλλεται χαράτσι, γιατί δε μας φτάνει ο χώρος. Με βάση τα προϊόντα που πουλάμε, να μας δώσουν μεγαλύτερο χώρο. Εμείς, είμαστε διατεθειμένοι κάτω από αυτές τις συνθήκες να συμβάλουμε στην καλαισθησία της πόλης. Επίσης, ζητάμε ένα δίκαιο ποσοστό κέρδους. Δηλαδή, όταν το ενοίκιο ήταν 1.000 δρχ., το ποσοστό κέρδους από τον Τύπο ήταν το ίδιο με το σημερινό, που πληρώνουμε ενοίκιο 250.000 δρχ., ενώ ο νόμος της ΝΔ μάς μείωσε και το ποσοστό κέρδους για τα τσιγάρα, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας κατά 1.000%, αλλά με νόμους μειώθηκε το ποσοστό κέρδους.

- Ποιο είναι το στίγμα της συνέλευσης του σωματείου, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή; Ποια είναι η θέση σας απέναντι στις κινητοποιήσεις που έχει εξαγγείλει για το επόμενο διάστημα η ΓΣΕΒΕΕ;

- Ο σκοπός της γενικής συνέλευσης ήταν να ανταλλαγούν απόψεις των συναδέλφων και να καταγραφούν τα προβλήματα τα οποία και ήταν αυτά που προανέφερα. Οσο για τα άλλα, ακόμα είναι καινούριο το σωματείο. Δεν έχουμε ακόμη εκπροσώπους για τη ΓΣΕΒΕΕ, αλλά έχουμε ήδη εκλέξει εκπροσώπους για την Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Αθήνας.

Μ. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ