Με βάση τις συλλογικές συμβάσεις του 1995, γίνεται η "αναπροσαρμογή" των συντάξεων των ναυτικών στο 55%! Και άλλες "πονηρές" διατυπώσεις που παραπέμπουν σε πιθανό "πάγωμα"! Να "θολώσει τα νερά", επιχειρεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας
Εμπαιγμός στον εμπαιγμό!Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στους εν ενεργεία και συνταξιούχους ναυτικούς και επιβεβαιώνεται από την τροπολογία που προώθησε προχτές στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Σφυρίου σχετικά με τις συντάξεις του ΝΑΤ.Με την τροπολογία αυτή η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έκανε ολοφάνερη την πρόθεσή της όχι μόνο να μην ικανοποιήσει κανένα αίτημα των ναυτεργατών εν ενεργεία και συνταξιούχων, αλλά να μην υλοποιήσει καν τις "αναιμικές" δεσμεύσεις που ανέλαβε η ίδια μετά την 4ήμερη απεργία των ναυτεργατών το περασμένο καλοκαίρι.
Συγκεκριμένα στην τροπολογία που προώθησε ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΚ. Σφυρίου, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, αναφέρεται ότι καμιά σύνταξη δε θα είναι κάτω από το 55% του βασικού μισθού των εν ενεργεία με βάση, όμως, τη συλλογική σύμβαση εργασίας του 1995!
Αυτό σημαίνει ότι με τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που θα υπογραφεί για το 1996, το 55% δε θα ισχύει αλλά θα είναι μικρότερο, με ορατό τον κίνδυνο οι συντάξεις να επανέλθουν στα παλιά επίπεδα!
Μάλιστα στην ειδική έκθεση της τροπολογίας για το οικονομικό κόστος της προτεινόμενης ρύθμισης, περιέχεται η εξής "πονηρή" διατύπωση: "Από τις διατάξεις της πιο πάνω τροπολογίας προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, ποσού 4.236.000. 000 περίπου, κατά το έτος 1996, η οποία μετά την πρώτη οκταετία θα ανέλθει στο ποσό των 5.040.000.000 σε ετήσια βάση από την αναπροσαρμογή των συντάξεων των ναυτικών σε ποσοστό 55% του συντάξιμου μισθού".Σχετικά με τη σκόπιμα ασαφή παραπάνω διατύπωση, συνδικαλιστές δήλωναν χτες την υπόνοια ότι πιθανά οι συγγραφείς της να εννοούν πως από τη μέρα που θα δοθεί η αύξηση και για μια οκταετία δε θα γίνει αναπροσαρμογή στις συντάξεις των ναυτικών! Επιπλέον αναφέρεται στην ειδική έκθεση, ότι η δαπάνη, δηλαδή το 55% που ουσιαστικά θα είναι πολύ λιγότερο, θα καλυφθεί από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, χωρίς αύξηση της κρατικής επιχορήγησης!
Ωστόσο κατά τη χτεσινή καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προσπάθησε να θολώσει τα νερά, αναφέροντας ότι η τροπολογία κατοχυρώνει το ύψος των συντάξεων στο 55% των συλλογικών συμβάσεων. Σε ερώτηση, εξάλλου, ναυτιλιακού συντάκτη γιατί δε συμπεριλαμβάνεται στην τροπολογία η τελευταία απόφαση του ΔΣ του ΝΑΤ ότι το 55% θα πρέπει να είναι το ελάχιστο της εκάστοτε συλλογικής σύμβασης των ακτοπλοϊκών - όπως εξάλλου είχε δεσμευθεί ότι θα πράξει η κυβέρνηση - απάντησε ότι αυτό που περιελήφθη στη διάταξη νόμου, είναι αυτό που συμφωνήθηκε από την επιτροπή η οποία επεξεργάστηκε το όλο θέμα!!! Πουθενά όμως το πόρισμα της επιτροπής που μελέτησε το θέμα των συντάξεων, δεν αναφέρει αυτά που προβλέπει η τροπολογία του ΥΕΝ. Αντίθετα σημειώνει ότι κάτω από ορισμένες προϋποθέσειςοι συντάξεις θα πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα να φτάσουν το 80%!