- Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας προώθησε τροπολογία, που προβλέπει ότι καμία σύνταξη δε θα είναι κάτω από το 55% του βασικού μισθού των εν ενεργεία, με βάση όμως τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 1995! Τι σηματοδοτεί αυτό για το μέλλον των συνταξιούχων και εν ενεργεία ναυτικών;- Με την τροπολογία γίνεται φανερό ότι όταν υπογραφεί η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας οι συντάξεις δε θα φτάνουν το 55% και αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική θα γυρίσουμε πάλι στα ίδια επίπεδα. Σε αντίθεση μ' αυτά που ισχυρίζεται ο υπουργός, το πόρισμα της επιτροπής που μελέτησε το θέμα των συντάξεων δε λέει πουθενά ότι το 55% θα δοθεί με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 1995. Απεναντίας λέει ότι οι συντάξεις θα πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα να φτάσουν το 80% του βασικού μισθού των εν ενεργεία. Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως φαίνεται, είναι να μη σταθεί στα καυτά προβλήματα των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, παρά μόνο να περιορίζεται σε ημίμετρα. Και το τελευταίο συνεπάγεται αβίαστα από το γεγονός ότι το ΔΣ του ΝΑΤ αποφάσισε το 55% να είναι το ελάχιστο, με βάση την εκάστοτε συλλογική σύμβαση των ακτοπλοϊκών, διαφοροποιημένα όμως μέτρα ακόμη προς το χειρότερο προωθεί το ΥΕΝ.
- Ποια είναι τα αιτήματα των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, σχετικά με το θέμα των συντάξεων;
- Το πάγιο αίτημα των ναυτεργατών και εν ενεργεία συνταξιούχων είναι η αύξηση των συντάξεων στο 80% του βασικού μισθού των εν ενεργεία. Εμείς λέμε ότι λόγω της κακής κατάστασης του ΝΑΤ, οι συντάξεις να φτάσουν στο 80% έστω και σταδιακά. Μάλιστα ακόμα και το πόρισμα της επιτροπής που μελέτησε το θέμα των συντάξεων και στην οποία πήραν μέρος και εκπρόσωποι του ΥΕΝ, ενισχύει το αίτημά μας. Για τα οικονομικά του ΝΑΤ, που επικαλείται ο υπουργός για να μην ικανοποιήσει τα αιτήματά μας, καμία ευθύνη δε φέρουν οι ναυτεργάτες, αλλά το ίδιο το ΥΕΝ που, στη βάση του νόμου 2687/53, δίνει το δικαίωμα στον εκάστοτε υπουργό να καθορίζει αυθαίρετα τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Αυτή είναι και η κύρια ευθύνη που οδήγησε το ΝΑΤ στη σημερινή κατάσταση. Γι' αυτό εμείς απαιτούμε ο καθορισμός των οργανικών συνθέσεων να γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, πράγμα που θα συμβάλει και στην εξυγίανση των οικονομικών του ΝΑΤ.
- Πώς σκοπεύετε να προχωρήσετε από εδώ και στο εξής προκείμενου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά σας;
- Εμείς, σαν ΠΕΜΕΝ, θα παλέψουμε και θα πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της 4ήμερης απεργιακής μας κινητοποίησης, του προηγούμενου καλοκαιριού. Πρέπει πρώτα να ενημερώσουμε τους ναυτεργάτες ότι ο αγώνας είναι μονόδρομος για την υλοποίηση των αιτημάτων μας και στη βάση των αποφάσεων της Ομοσπονδίας θα πάμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Εμείς θα παλέψουμε και μέσα από τη Βουλή καλώντας όλα τα πολιτικά κόμματα να πάρουν θέση απέναντι στα προβλήματα των ναυτεργατών. Θεωρούμε απαράδεκτο, ναυτεργάτες, οι οποίοι ακόμα και με τη ζωή τους δημιούργησαν αυτή τη μεγάλη ναυτιλία και πρόσφεραν πολλά στην ελληνική οικονομία, να αντιμετωπίζονται σαν πολίτες τρίτης κατηγορίας από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τους εφοπλιστές που μοναδικό τους σκοπό έχουν να αυξάνουν τα υπερκέρδη τους.
Γ. Δ.