Κυριακή 25 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
Τα ελληνικά σύνορα και η Διακυβερνητική

Του Γιάννη ΘΕΩΝΑ

Απ' αφορμή την κρίση στο Αιγαίο και την κλιμακούμενη τουρκική επιθετικότητα, οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) και οι μικρότεροι συνοδοιπόροι τους (Πολιτική Ανοιξη και "ΣΥΝ") βρήκαν νέα ευκαιρία να εκδηλώσουν την προσήλωσή τους στη λογική του "μονόδρομου" του Μάαστριχτ.

Να κατοχυρώσουμε, λένε, τα ελληνικά σύνορα ως ευρωπαϊκά,να ησυχάσουμε μια για πάντα.

Μοναδική ευκαιρία, ισχυρίζονται, η Διακυβερνητική Διάσκεψη του 1996, που θα τροποποιήσει τη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Η Ελλάδα, λένε, πρέπει να συγκεντρώσει ολόκληρη την προσοχή και τη δραστηριότητά της στην προώθηση μια διάταξης στις Συνθήκες, που θα ορίζει τα σύνορα των χωρών - μελών ως ευρωπαϊκά σύνορα και θα τα εγγυάται η ίδια η Ευρωπαϊκή Ενωση.

Είναι φανερό πως πρέπει να προετοιμαζόμαστε για μια νέα επιχείρηση αποπροσανατολισμού του λαού, σε σχέση με το ουσιαστικό περιεχόμενο της Διακυβερνητικής Διάσκεψης, στο όνομα της δήθεν προάσπισης των συνόρων μας. Πρόκεται για επιχείρηση που θα στοχεύει να αποτρέψει το λαό και τους εργαζόμενους να ασχοληθούν με τις επιλογές των κυρίαρχων δυνάμεων της ΕΕ, που μέσα από τη Διακυβερνητική θα επιδιώξουν να προωθήσουν παραπέρα την πολιτική ένωση, με τη θεσμοθέτηση της κοινής εξωτερικής πολιτικής, της κοινής πολιτικής εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας και των θεσμικών αλλαγών στη λειτουργία της ΕΕ, που θα φέρνουν πιο κοντά τη μετατροπή της σ' ένα ενιαίο κράτος ομοσπονδιακού τύπου, με τεράστιες αρνητικές συνέπειες στην εθνική ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία περιφερειακών χωρών, όπως η Ελλάδα.

Σ' ό,τι αφορά τώρα το ίδιο ζήτημα της διασφάλισης των συνόρων μας μέσα από την ΕΕ, θα ήθελα να κάνω την εξής διάκριση:

Είναι άλλο πράγμα να επικαλείται κανείς, ως γεγονός, ότι τα ελληνικά σύνορα είναι ταυτόχρονα και ευρωπαϊκά κι αυτό για να υπογραμμίσει τις ευθύνες των οργάνων της ΕΕ που έλαμψαν διά της απουσίας τους στην πρόσφατη κρίση στο Αιγαίο. Αυτό κάνει και το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σημειώνοντας τις ευθύνες τις Ιταλικής Προεδρίας και του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ, που, όπως υπογράμμισε και ο σ. Βασίλης Εφραιμίδης στην ομιλία του, έκαναν "πολιτικό στριπτίζ" απέναντι σε κάθε μορφή Διεθνούς Δικαίου.

  • Είναι εντελώς διαφορετικό το "αίτημα" των δυνάμεων του μααστριχτικού τόξου να τεθεί ως "ύψιστος εθνικός στόχος στα πλαίσια της Διακυβερνητικής Διάσκεψης η ένταξη των συνόρων στις Συνθήκες.

Η άποψη αυτή εμπεριέχει επικίνδυνες αυταπάτες,αλλά περικλείει και πολύ σοβαρούς κινδύνους για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας.

Και αυτό γιατί:

1. Κι αν ακόμα η Διακυβερνητική Διάσκεψη αποφάσιζε την εισαγωγή μιας διάταξης στις Συνθήκες, που θα ονόμαζε τα εθνικά σύνορα ευρωπαϊκά,αυτό σε τίποτα δε θα μπορούσε να μας διασφαλίσει από την τουρκική επεκτατικότητα.

Γιατί άραγε οι υποστηρικτές αυτής της άποψης ξεχνάνε τα επιχειρήματα με τα οποία συνόδευσαν την ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ και τη ΔΕΕ;

Ας απαντήσουν χωρίς περιστροφές στα απλά αυτά ερωτήματα:

Μπήκαμε στο ΝΑΤΟ για να διασφαλίσουμε την εδαφική ακεραιότητα και τα σύνορά μας; Τα διασφαλίζουμε από τις επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας;

Ασφαλώς ΟΧΙ.

Μπήκαμε στη Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση με το ίδιο επιχείρημα. Να διασφαλίσουμε τα σύνορα από τον εξ ανατολών κίνδυνο.

Τα διασφαλίσαμε;

Ασφαλώς ΟΧΙ.

Το ΝΑΤΟ και η ΔΕΕ μπορούν, λέει, να μας διασφαλίσουν σε περίπτωση επίθεσης τρίτης χώρας - π. χ. του Πακιστάν - αλλά δεν επεμβαίνει σε διαφορές ή επιθέσεις προερχόμενες από χώρες - μέλη ή συνδεδεμένα μέλη.

Ερώτημα προς τους εραστές του "ευρωπαϊκού μονοδρόμου".

Με ποια λογική πιστεύουν ότι "οι φίλοι και σύμμαχοι" θα αλλάξουν τώρα τακτική και δε θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο εφεύρημα στην περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ενωσης;

Ηδη ο κ. Κολ μίλησε σχετικά και υπενθύμισε τη συμφωνία του Πετερσμπούργκ, που σημαίνει ότι η ΕΕ θα ακολουθήσει την ίδια ακριβώς φιλοσοφία με το ΝΑΤΟ και τη ΔΕΕ.

Επομένως, η όλη φιλολογία γύρω από τη δήθεν εγγύηση των συνόρων μας, μέσα από τις Συνθήκες της ΕΕ, αν δεν κρύβει επικίνδυνες αυταπάτες, κρύβει τον ανομολόγητο στόχο των δυνάμεων του "ευρωπαϊκού μονόδρομου" να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους και το λαό από το πραγματικό περιεχόμενο του Μάαστριχτ και των τροποποιήσεων που θα προωθήσει η Διακυβερνητική Διάσκεψη, ώστε να αμβλύνουν την αντίσταση και την απαίτηση του λαού να ενημερωθεί και να πει τη γνώμη του μέσα από ένα Δημοψήφισμα,όπως προτείνει και παλεύει το ΚΚΕ.

2. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η θέση αυτή περικλείει πολύ σοβαρούς κινδύνους για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας και το νομικό καθεστώς του Αιγαίου.

Αλήθεια, αναρωτήθηκαν ποτέ οι ηγεσίες των κομμάτων που προωθούν αυτή τη θέση τι σημαίνει να εγγυάται η ΕΕ τα σύνορα των χωρών - μελών ως δικά της σύνορα;

Κι αν αυτό σημαίνει ότι τα όργανα της ΕΕ, δηλαδή το Συμβούλιο και η Επιτροπή, διαπραγματεύονται αυτά τα σύνορα, που ορίζονται από τις Συνθήκες ως ευρωπαϊκά σύνορα. Ιδιαίτερα μάλιστα στην προοπτική της ομοσπονδιοποίησης που οι ίδιοι ευαγγελίζονται.

Μπορούν, αλήθεια, να εμπιστευτούν το Διευθυντήριο των Βρυξελλών να διαπραγματευτεί τις συνοριακές απαιτήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο και μάλιστα με καθεστώς ΚΕΠΠΑ, όπου ενδεχομένως θα έχει καταργηθεί ακόμη και το δικαίωμα του βέτο και οι αποφάσεις θα παίρνονται με πλειοψηφία;

Και αν οι "φίλοι και σύμμαχοι", διαπραγματευόμενοι τα "ευρωπαϊκά" σύνορα, διαπιστώσουν τα "δίκαια" αιτήματα της Τουρκίας, γιατί έτσι επιβάλλουν τα στενά δικά τους (των Ευρωπαίων "φίλων" μας) ιμπεριαλιστικά συμφέροντα στην περιοχή;

Στα ερωτήματα αυτά οφείλονται, νομίζουμε, σαφείς απαντήσεις, που όπως και να 'χουν τα πράγματα θα υποχρεωθούν να τις δώσουν. Θα τους υποχρεώσει ο λαός και οι αγώνες του.

3. Ενα τρίτο, χωρίς λιγότερη σημασία, στοιχείο είναι τούτο.

Η ανάθεση στην Ενωση να εγγυηθεί τα σύνορα του χώρου που καλύπτεισημαίνει προώθηση και της στρατιωτικής ολοκλήρωσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Κι αυτό γιατί όταν αναθέτεις σε κάποιον να εγγυηθεί τα σύνορά σου, εξυπακούεται ότι του αναγνωρίζεις το δικαίωμα να έχει και τα μέσα να τα προασπίσει, σε περίπτωση προσβολής.

Συνεπώς, το ένα φέρνει τ' άλλο, η προώθηση της επινόησης να αναθέσουμε την προστασία των συνόρων μας στην ΕΕ μας κάνει ταυτόχρονα οπαδούς και της στρατιωτικοποίησής της. Τώρα αν αυτό θα γίνει με την ενσωμάτωση της Δυτικοευρωπαϊκής Ενωσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση ή με τη διεύρυνση του Ευρωπαϊκού Στρατού του γαλλογερμανικού άξονα ή με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αυτό δεν είναι του παρόντος, ούτε και έχει ιδιαίτερη σημασία από τη σκοπιά του θέματος που εξετάζουμε σήμερα.

Σημασία έχει ότι πρέπει σήμερα - τώρα - να κατανοηθούν οι κίνδυνοι που συνδέονται μ' αυτές τις "σωτήριες" ιδέες των απολογητών της ευρωπαϊκής καπιταλιστικής ενοποίησης σ' αυτή την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε.

Κι όχι μόνο να απορριφθούν,αλλά με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να αποκρουστούν με ένταση των λαϊκών αγώνων και της προσπάθειας η θέση για το δημοψήφισμα να γίνει παλλαϊκό αίτημα.

Μπορούν, αλήθεια, να εμπιστευτούν το Διευθυντήριο των Βρυξελλών να διαπραγματευτεί τις συνοριακές απαιτήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο και μάλιστα με καθεστώς ΚΕΠΠΑ, όπου ενδεχομένως θα έχει καταργηθεί ακόμη και το δικαίωμα του βέτο και οι αποφάσεις θα παίρνονται με πλειοψηφία;Και αν οι "φίλοι και σύμμαχοι", διαπραγματευόμενοι τα "ευρωπαϊκά" σύνορα, διαπιστώσουν τα "δίκαια" αιτήματα της Τουρκίας, γιατί έτσι επιβάλλουν τα στενά δικά τους (των Ευρωπαίων "φίλων" μας) ιμπεριαλιστικά συμφέροντα στην περιοχή;

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δικομματικό «ναι» στην εκχώρηση δικαιωμάτων της χώρας (2000-06-30 00:00:00.0)
Ψέματα και κοροϊδίες (1997-06-19 00:00:00.0)
Πορεία ενάντια στα συμφέροντα των λαών (1996-06-25 00:00:00.0)
ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ (1996-06-21 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1996-03-19 00:00:00.0)
Διαπραγματεύσεις "χαμένου" (1996-03-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ