Ακάθεκτη υποχωρεί η κυβέρνηση στις απαιτήσεις των εργολάβων και προσπαθεί να τις ικανοποιήσει στο ακέραιο μέσα από διάφορες επιτροπές που συγκροτεί...
Η κυβέρνηση μεθοδεύει συνεχώς νέους τρόπους για να μπορέσει να ικανοποιήσει όλες τις παράλογες απαιτήσεις των εργολάβων του μετρό της Αθήνας συνολικού ύψους δεκάδων δισ. δρχ., χωρίς όμως να υποχρεωθεί να υπογράψει μια νέα σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση, η οποία θα πρέπει να περάσει αναγκαστικά για κύρωση από τη Βουλή.
Αυτό το βασικό συμπέρασμα προκύπτει μετά και τη χτεσινή (τρίτη από τον Οκτώβρη) συνάντηση κυβερνητικής επιτροπής με επικεφαλής τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας των εργολάβων "Ολυμπιακό Μετρό". Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από σχετικές δηλώσεις του υπουργού αμέσως μετά τη συνάντηση, "ανοιχτά" εξακολουθούν ουσιαστικά να παραμένουν όλα τα προβλήματα τα οποία έχουν καθηλώσει τις κύριες εργασίες του μετρό της Αθήνας από τον περασμένο Αύγουστο. Τουλάχιστον όπως αφήνεται να διαφανεί προς τα έξω, ύστερα από 5 και πλέον μήνες διαβουλεύσεων οι δύο πλευρές (δημόσιο και εργολάβοι) ακόμη δεν έχουν προσδιορίσει ποιες είναι οι διαφωνίες μεταξύ τους για την πορεία του έργου και πάνω από όλα το κόστος το οποίο συνεπάγονται για το ελληνικό δημόσιο.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε μάλιστα ότι χτες αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια μεικτή επιτροπή από εκπροσώπους της "Ολυμπιακό Μετρό" και της "Αττικό Μετρό", η οποία διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του δημοσίου. Εργο της επιτροπής αυτής θα είναι η διατύπωση των θέσεων των δύο πλευρών, ο προσδιορισμός των προβλημάτων που έχουν ανακύψει, καθώς και του τρόπου επίλυσης των διαφωνιών με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις. Η επιτροπή αυτή, όπως πρόσθεσε ο Κ. Λαλιώτης, θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της σε δύο βδομάδες, ενώ στη συνέχεια οι βασικές διαφωνίες για την πορεία του έργου θα παραπέμπονται σε τεχνική πραγματογνωμοσύνη.
Πρέπει επίσης εδώ να προσθέσουμε ότι η διαδικασία αυτή που αποφασίστηκε να ακολουθηθεί, φανερώνει την εγκληματική υποχωρητικότητα της κυβέρνησης, καθώς πλέον τίποτε δεν είναι σταθερό για το έργο. Ούτε το τεχνικό αντικείμενο, ούτε το οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του, ούτε το τελικό κόστος του. Ολα είναι άγνωστα και θα τα αποφασίσουν οι επιτροπές και οι τεχνικές πραγματογνωμοσύνες!
Κατόπιν όλων αυτών ηχούν τουλάχιστον αστεία τα όσα τονίζουν ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και οι άλλοι αρμόδιοι ότι το έργο συνεχίζεται κανονικά από τον Οκτώβρη ή ότι ο πρώτος "μετροπόντικας" (σ. σ. μετά από ενάμιση χρόνο ακινησίας) "κατόρθωσε" τις δύο τελευταίες μέρες με τη βοήθεια των πασαλώσεων να διανοίξει 20 μέτρα σήραγγας! Πολύ περισσότερο αστείοι φαντάζουν βέβαια οι λεονταρισμοί και οι "απειλές" περί περικοπής του αντικειμένου ή έκπτωσης των εργολάβων σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους με τους όρους της σύμβασης, μιας σύμβασης που έχει γίνει πλέον "φύλλο και φτερό".
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεν παρέλειψε βέβαια να αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι "δεν έχουν μόνιμη σχέση με το έργο", υπονοώντας σαφώς ότι δε δικαιούνται να κινητοποιούνται όταν απολύονται ή τίθενται κατά εκατοντάδες σε διαθεσιμότητα. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο έργο όμως, δικαιολογημένα ανησυχούν για την πορεία του και βρίσκονται σε ετοιμότητα για πιθανές νέες κινητοποιήσεις.