Κυριακή 12 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ "ΔΥΣΤΟΣ"
Μάρτυρας το ρολόι της μηχανής

Βρέθηκε σταματημένο στις 7.45, ενώ το σήμα κινδύνου στάλθηκε στις 10.12 και οι πρώτες φωτοβολίδες έπεσαν στις 12.30 τη νύχτα

Ενα σταματημένο ρολόι, αυτό της μηχανής - σταματά μόνο όταν σταματά η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, δηλαδή όταν υπάρχει μπλακ - άουτ - ήρθε να προστεθεί από προχτές το βράδυ στα δύο ακόμα αδιάψευστα στοιχεία που υπάρχουν σχετικά με τις συνθήκες που χάθηκαν οι 20 ναυαγοί του τσιμεντάδικου ΔΥΣΤΟΣ.

Τα τρία αδιάψευστα στοιχεία είναι τα εξής: Το ρολόι της μηχανής σταμάτησε στις 7.45. Στις 10.12 στάλθηκε αυτόματα το σήμα κινδύνου από τη συσκευή EPIRB που λειτουργεί με μπαταρίες και ενεργοποιείται όταν έρθει σε επαφή με το νερό. Στις 12.30 ο μοναδικός επιζών, ο δόκιμος Χρ. Αναγνώστου, γιος του διευθυντή φορτώσεων της ΑΓΕΤ, που ισχυρίζεται ότι βρισκόταν στο πλοίο όταν αυτό άρχισε να μπατάρει, έριξε τις πρώτες φωτοβολίδες κινδύνου.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και τα στοιχεία που χρήζουν διαφόρων ερμηνειών: Ο ιατροδικαστής έχει προσδιορίσει ως χρόνο θανάτου για το σύνολο των ναυαγών που εξέτασε την ώρα 11 - 11.30. Ο πλοίαρχος βρέθηκε σφηνωμένος πίσω από τον ασύρματο. Ο α μηχανικός βρέθηκε σχεδόν στεγνός.Η εύρεση του ρολογιού της μηχανής κρατήθηκε μυστική μέχρι και χτες το μεσημέρι από τον λιμενάρχη Κύμης, κ. Ζαφειρίου, ενώ ήταν ήδη γνωστό στους δημοσιογράφους ότι το ρολόι όχι μόνο βρέθηκε αλλά και είχε μεταφερθεί με ελικόπτερο στον Πειραιά.

Τα νέα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τεράστια. Αποφεύγουμε προς το παρόν τη διατύπωση ορισμένων πρώτων εξόφθαλμων συμπερασμάτων που προκύπτουν από τα υπαρκτά στοιχεία, επιμένοντας στην προβολή του αιτήματος που από την πρώτη στιγμή διατύπωσαν οι συγγενείς των αδικοχαμένων ναυαγών: Να απαγορευτεί κάθε πρόσβαση των ανθρώπων της εταιρίας στο ναυάγιο και τα στοιχεία. Να συμμετάσχουν σ' όλες τις φάσεις της έρευνας εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων και ειδικά της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Το έγκλημα είναι πασιφανές πλέον. Ο εισαγγελέας οφείλει να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Πρόσθετα στοιχεία, που για ευνόητους λόγους δεν μπορούν σ' αυτή τη φάση να κατατεθούν επώνυμα, οδηγούν στο αίτημα να επεκταθεί η ανάκριση στους χώρους φόρτωσης της ΑΓΕΤ στο Βόλο. Οι σχετικές πληροφορίες από το Βόλο αναφέρουν ανάμεσα στ' άλλα:

- Ο πλοίαρχος είχε ενημερώσει εκείνο το βράδυ την εταιρία ότι παρουσιάστηκε βλάβη. Και για απάντηση πήρε την εντολή: "Φρόντισε να νετάρει το καράβι (σ.σ. να κρατηθεί όρθιο) και εμείς θα στείλουμε το πρωί ρυμουλκά"!

- Ο πλοίαρχος Τσιτσιρίκης παλιότερα είχε τιμωρηθεί με πρόστιμο από την ΑΓΕΤ, γιατί είχε αρνηθεί να πάει δρομολόγιο, έχοντας βλάβη στο μηχανοστάσιο!

Είναι προφανές ότι αυτές οι σοβαρότατες καταγγελίες δεν μπορούν καν να διερευνηθούν παρά μόνο με την επέμβαση εισαγγελέα, χωρίς και πάλι να είναι δεδομένο ότι θα επιβεβαιωθούν, αφού η μαφία που ελέγχει την ΑΓΕΤ έχει αποδείξει ήδη πως ξέρει να κλείνει στόματα.

Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ