Χτυπήθηκε θανάσιμα από φορτηγό, κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά
Eurokinissi |
Το σαπάκι του Αγούδημου, στον καταπέλτη του οποίου βρήκε το θάνατο ο 58χρονος ναυτεργάτης |
Ο ναυτεργάτης, όπως ο ίδιος είχε καταγγείλει προφορικά πριν από έναν περίπου μήνα σε εκπροσώπους των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, κατά τη διάρκεια περιοδείας που είχαν πραγματοποιήσει και στο συγκεκριμένο καράβι, αναγκαζόταν να δουλεύει μέχρι και 22 ώρες την ημέρα. Χτες το πλοίο έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 6.30 το πρωί και ο ναυτεργάτης, χωρίς να κάνει κανένα διάλειμμα στη δουλιά του, συμμετείχε στην εκφόρτωση του πλοίου. Στη συνέχεια άλλαξε τα συρματόσχοινα του καταπέλτη και συνέχισε να εργάζεται στη φόρτωση του πλοίου, όπου και βρήκε τραγικό θάνατο.
Το καράβι είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά την περασμένη Κυριακή στις 3 το μεσημέρι με προορισμό Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ιο, Θήρα και Ανάφη, από όπου και επέστρεψε χτες το πρωί στον Πειραιά.
Με δεδομένες τις συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και την υπερεντατικοποίηση της δουλιάς, με αποτέλεσμα τη συνεχόμενη για πολλές ώρες εργασία, το χτεσινό έγκλημα είχε εδώ και καιρό προαναγγελθεί. Ολοι οι αρμόδιοι γνώριζαν τους κινδύνους για την ασφάλεια της ζωής των ναυτεργατών, αλλά δεν έκαναν τίποτα για να τη διασφαλίσουν.
Από την πρώτη στιγμή, οι υπεύθυνοι της εταιρείας και οι παράγοντες του ΥΕΝ μιλούν για την «κακιά στιγμή», «τυχαίο γεγονός», «λάθος του οδηγού» κλπ. Στόχο έχουν, επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, να κρύψουν τις εγκληματικές ευθύνες τους, να μη συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας, τα εξαντλητικά δρομολόγια, τα υπερεντατικά ωράρια, οι μειωμένες από τις πραγματικές ανάγκες του πλοίου οργανικές συνθέσεις, οι απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης, οι επικίνδυνες διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης. Αυτό κάνουν πάντα! Τα εγκλήματα τα αποδίδουν στην κακιά στιγμή, στην τύχη, αν δεν τα φορτώσουν και στα ίδια τα θύματα. Σύμφωνα με προηγούμενη προφορική μαρτυρία του υποναύκληρου, δούλευε 22 ώρες το 24ωρο και έκανε υπομονή για να βγει στη σύνταξη, αλλά του έκοψε το νήμα της ζωής ο «εφοπλιστικός Μινώταυρος» που τρέφεται από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών με τη στήριξη του εφοπλιστόδουλου ΥΕΝ και των υποτακτικών της ΠΝΟ στα κελεύσματά τους.
«Τεράστιες είναι οι ευθύνες του ΥΕΝ -υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - αλλά και της ΠΝΟ, που ανέστειλε τις συμβολικές ακινητοποιήσεις πλοίων με αυτά τα προβλήματα. Επανερχόμαστε στις απαιτήσεις μας να συγκληθεί άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και να λάβει αποφάσεις για κινητοποιήσεις που θα αντιμετωπίζουν τα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών». Τέλος, καλούν τους ναυτεργάτες να συσπειρωθούν γύρω από τις διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και τις ταξικές δυνάμεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος για την ανατροπή των υποτακτικών συνδικαλιστών στους εφοπλιστές μέσα από την ανάπτυξη αγώνων για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.