Παρασκευή 12 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΝΕΑΠΟΛΗ
«Μέτρον Τεστ» στα μέτρα της αγοράς

Μια επικίνδυνη αντιπαιδαγωγική μέθοδος σκιαγράφησης της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων με βάση ένα τεστ, που ονομάζεται «Μέτρον Τεστ», πλασάρεται σε δήμους της χώρας με πρόσφατο το παράδειγμα του Δήμου Νεάπολης. Το ωραίο της υπόθεσης είναι πως στην προώθηση του προγράμματος συνεργάζονται απόλυτα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Η προώθησή του γίνεται με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και την παρουσίαση κάνει ο γνωστός «γαμπρός» του ΠΑΣΟΚ Θόδωρος Κατσανέβας!

Οι μαθητές καλούνται να αγοράσουν το «Μέτρον Τεστ» πληρώνοντας ένα «συμβολικό ποσό». Σε αυτό διαγωνίζονται μαθητές 15 με 18 ετών, δηλαδή μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Το περιεχόμενο του «Μέτρον Τεστ» στην ουσία του έρχεται να καταγράψει τις κλήσεις των μαθητών έτσι όπως αυτές διαμορφώθηκαν από το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο κάθε άλλο παρά διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες κι αναδεικνύει τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους. Αρα, η «κλήση» του κάθε μαθητή, που εντοπίζει το «Μέτρον Τεστ», δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.

Το «Μέτρον Τεστ» παρουσιάστηκε σε ημερίδα με θέμα: «Ο ρόλος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην επιλογή σπουδών κι επαγγελμάτων» στο Δήμο Νεάπολης που ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ με την έγκριση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία του Δήμου Νεάπολης με το Κέντρο Πληροφόρησης Νέων του Δήμου. Εγιναν ομιλίες από τον καθηγητή Θ. Κατσανέβα, που παρουσίασε το τεστ, ενώ προηγήθηκε δεκάλεπτη προεκλογικού τύπου ομιλία από τον αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Νεάπολης εκμεταλλευόμενος προφανώς το «όποιο» κοινό βρέθηκε μπροστά του.

Στο Δήμο Νεάπολης η παρουσίαση έγινε στο 2ο ΕΛ Νεάπολης με συμμετοχή της Γ΄ Γυμνασίου από 5 γυμνάσια της περιοχής, της Α΄ και της Β΄ Λυκείου των 2 σχολείων της περιοχής. Στη διάρκεια της ημερίδας διαφημίστηκαν από τον παρουσιαστή επαγγέλματα, που έχουν «ζήτηση» στην «αγορά εργασίας», ενώ απορρίπτονταν άλλα, που θεωρούνταν... ξεπερασμένα ή... αταίριαστα για τα δεδομένα της Ελλάδας.

Η παρουσίαση των επαγγελμάτων γινόταν σε σχέση με τη ζήτηση, που έχουν ή όχι στην «αγορά εργασίας». Χαρακτηριστικό του περιεχομένου και του προσανατολισμού της όλης συζήτησης, που ουσιαστικά δείχνει τις σκοπιμότητες του εγχειρήματος, είναι και οι απαντήσεις που έδινε ο ίδιος ο Θ. Κατσανέβας στους μαθητές. Για παράδειγμα, όταν οι μαθητές ρώτησαν «γιατί θεωρείται κορεσμένη η ιατρική, αφού έχουμε ανάγκη από γιατρούς στα νοσοκομεία» ο Θ. Κατσανέβας ισχυρίστηκε ότι «υπάρχει έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού κι όχι γιατρών»(!).


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ