Στο οριστικό λουκέτο οδηγούν οι επιλογές που προωθούνται για τον άλλοτε - όπως έλεγαν οι νυν και πρώην κυβερνώντες - εθνικό αερομεταφορέα
Eurokinissi |
Στο «επιχειρησιακό σχέδιο» περιγράφεται μια μικρή αεροπορική εταιρία με 2.162 εργαζόμενους, έναντι περίπου 8.000 εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα στον όμιλο. Θα έχει 33 μισθωμένα αεροσκάφη, έναντι 41 αεροσκαφών ιδιόκτητων και μισθωμένων, που διαθέτει σήμερα η εταιρία. Θα καλύπτει συνολικά 92 προορισμούς, από 118 που καλύπτουν σήμερα οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές».
Βάσει του σχεδίου αυτού, το οποίο είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των ανταγωνιστών της εταιρίας, όπως είναι φανερό, οι 8.000 μόνιμοι και εποχικοί εργαζόμενοι στον όμιλο, θα απολυθούν και ορισμένοι απ' αυτούς θα προσληφθούν στη νέα εταιρία, με νέες ατομικές συμβάσεις και νέους κανονισμούς εργασίας.
Ανεξάρτητα, πάντως, από το κυβερνητικό σχέδιο, το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στην Κομισιόν, εκείνο που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι για το επικείμενο «λουκέτο» στην ΟΑ, συνεργάστηκαν αρμονικά τα τελευταία χρόνια οι εταίροι μας στην ΕΕ με τις κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ. Η πολιτική συρρίκνωσης και απαξίωσης της εταιρίας που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και τα αυθαίρετα εξοντωτικά πρόστιμα της Κομισιόν σε βάρος της Ελλάδας, για δήθεν «παράνομες κρατικές οικονομικές ενισχύσεις» προς την ΟΑ, αποσκοπούσαν ακριβώς στο κλείσιμο της εταιρίας προς όφελος των πολυεθνικών στον κλάδο των αερομεταφορών.
Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, για να δικαιολογήσουν το ξεπούλημα της ΟΑ, πρόβαλαν και εξακολουθούν να προβάλλουν τον ανυπόστατο ισχυρισμό ότι ...δεν μπορεί να παραμένει σε λειτουργία μια ζημιογόνα εταιρία, η οποία επιβαρύνει συνεχώς τον Ελληνα φορολογούμενο.
Ωστόσο, τον ανυπόστατο αυτό ισχυρισμό, καταρρίπτει προσφυγή της διοίκησης της παλιάς «Ολυμπιακής» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με την οποία ζητείται η ακύρωση των εξοντωτικών προστίμων, δεδομένου ότι όχι μόνο δε χρωστά η ΟΑ στο κράτος, αλλά αντίθετα το ελληνικό Δημόσιο οφείλει στην εταιρία περίπου 500 εκατ. ευρώ, από υπηρεσίες που παρείχε, χωρίς ποτέ να της καταβληθούν τα οφειλόμενα! Με τα ακλόνητα και τεκμηριωμένα στοιχεία που περιέχονται στην 100 σελίδων προσφυγή της ΟΑ, δηλαδή την προσφυγή της κυβέρνησης, η οποία διόρισε και έχει τον απόλυτο έλεγχο των πεπραγμένων της διοίκησης, στην ουσία ομολογείται η συμπαιγνία Βρυξελλών και ελληνικών κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) ακόμα και στο θέμα των αυθαίρετων προστίμων, με πρόσχημα την καταστρατήγηση των κανόνων του «ανταγωνισμού». Σημειωτέον, όπως τεκμηριώνεται στην προσφυγή, τα εξοντωτικά πρόστιμα της ΕΕ σε βάρος της Ελλάδας για τις δήθεν «παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την ΟΑ», επιβλήθηκαν χωρίς ποτέ να γίνει ακόμα και τυπικός έλεγχος από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν για το εάν ευσταθούν ή όχι οι ισχυρισμοί που πρόβαλε στην Επιτροπή η ανταγωνίστρια εταιρία «Aegean» περί «νόθευσης του ανταγωνισμού»!
Η κυβέρνηση της ΝΔ, εκφράζοντας και αυτή (όπως και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ) την πλήρη υποταγή της στις Βρυξέλλες, με άλλοθι τις καταδικαστικές αποφάσεις, τις οποίες «φόρτωσε» στο ΠΑΣΟΚ, ξεκαθάρισε από την αρχή ότι «θα προχωρήσει σε όποιες πράξεις απαιτούνται για τη συμμόρφωση με την απόφαση του Δικαστηρίου». Μια απόφαση φυσικά, η οποία - εκτός των άλλων - διευκολύνει το δρομολογημένο ξεπούλημα της εταιρίας.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος απαντώντας χτες σε ερώτηση του «Ρ» εάν τελικά στόχος της κυβέρνησης σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι να ξεφορτωθεί την ΟΑ και να την παραδώσει σε τυχάρπαστα σχήματα «επενδυτών», παρέπεμψε σε ...διαχρονική δήλωση του Γ. Αλογοσκούφη, περί ...εξασφάλισης των ευρύτερων εθνικών συμφερόντων...
Οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) Αερομεταφορών καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την ίδια πολιτική με το ΠΑΣΟΚ για το ξεπούλημα της ΟΑ, το ξεπούλημα δηλαδή δημόσιας περιουσίας.
Η ΕΣΚ καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και παράλληλα καλεί τους εργαζόμενους σε συσπείρωση γύρω από τις ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ, για να αντιπαλέψουν όλοι μαζί αυτήν την πολιτική. Οι δυνάμεις της ΕΣΚ, για το σκοπό αυτό, θα καταθέσουν πρόταση αγωνιστικών κινητοποιήσεων στο αυριανό συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).