Παρασκευή 3 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο - πρόκληση

Ενώ η επιστράτευση παραμένει σε ισχύ, η κυβέρνηση σπεύδει να ολοκληρώσει το έγκλημα σε βάρος των ναυτεργατών, των νησιωτών και των σπουδαστών. Καταπέλτης οι τοποθετήσεις των βουλευτών του ΚΚΕ

Οι κουβέντες με τους συνδικαλιστές στα μηχανοστάσια επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά ξεμπέρδεψε με τους ναυτεργάτες και τον αγώνα τους
Οι κουβέντες με τους συνδικαλιστές στα μηχανοστάσια επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά ξεμπέρδεψε με τους ναυτεργάτες και τον αγώνα τους
Το σφυροκόπημα των βουλευτών του ΚΚΕ δέχτηκε χτες στη Βουλή η μεθόδευση της κυβέρνησης να εντείνει την πρόκληση σε βάρος των χιλιάδων ναυτεργατών, νησιωτών και σπουδαστών, φέρνοντας προς ψήφιση το νομοσχέδιο που πυροδότησε τον πρόσφατο απεργιακό αγώνα και μάλιστα την ώρα που οι ναυτεργάτες - οι οποίοι απαιτούν την απόσυρσή του - βρίσκονται ακόμη σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης! Οι κομμουνιστές βουλευτές απαίτησαν την άρση της επιστράτευσης, καταγγέλλοντας παράλληλα ότι το προτεινόμενο νομοθέτημα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Σαν να μη συνυπέγραψε την απόφαση για πολιτική επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών εμφανίστηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μαν. Κεφαλογιάννης, ζητώντας προκλητικά «διάλογο, σύγκλιση» και «όχι αντιπαραθέσεις» στο χώρο της ναυτιλίας. Ενώ από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ο Γ. Ανωμερίτης υπεραμύνθηκε της επιστράτευσης που κήρυξε το 2002 ως κυβέρνηση το κόμμα του.

Να αποσυρθεί τώρα!

Να αποσύρει το νομοσχέδιο, πριν από όλα αίροντας την πολιτική επιστράτευση, απαίτησε στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ. «Το νομοσχέδιο έχει προκαλέσει τη γενική αντίδραση όλης της ναυτικής οικογένειας», σημείωσε ο Ορ. Κολοζώφ, τονίζοντας πως «όλοι έχουν ζητήσει να αποσυρθεί» και πως «διαφωνούν οι πάντες εκτός από τους εφοπλιστές». Κατηγόρησε την κυβέρνηση για αυταρχισμό και αλαζονεία απέναντι στους ναυτεργάτες, την ίδια στιγμή που «συνεχώς γίνονται υποχωρήσεις στα αιτήματα των εφοπλιστών». Τόνισε πως «αυτό το νομοσχέδιο βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με το πνεύμα και τις επιλογές της ΕΕ που κύριο μέλημά της είναι η πλήρης ελευθερία του κεφαλαίου (...) με σοβαρές αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και την κοινωνία μας».

Αναφερόμενος συνολικά στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων ο Ορ. Κολοζώφ αναφέρθηκε στη βίαιη καταστολή και στην ποινικοποίηση των αγώνων, σημειώνοντας ότι αποτελεί «αποκορύφωμα η κήρυξη πολιτικής επιστράτευσης», η οποία «από την εποχή του εμφύλιου πολέμου χρησιμοποιείται από όλες τις κυβερνήσεις με μεγάλη ευκολία».

Νομοσχέδιο στα μέτρα των εφοπλιστών

«Το νομοσχέδιο που έχουμε μπροστά μας είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εφοπλιστών. Αποτυπώνει με τον πιο αντιδραστικό τρόπο τους στόχους για πιο ανταγωνιστική ναυτιλία», τόνισε στην παρέμβασή της η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Ελπίδα Παντελάκη.

Αναφερόμενη συνολικά στις κεντρικές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης η Ελ. Παντελάκη τόνισε: «Η απελευθέρωση δε θα πετάξει μόνο τους ναυτεργάτες από τα καράβια, δε θα αυξήσει μόνο τα εισιτήρια, δε θα είναι μόνο το πρόβλημα ότι δεν έχουμε καράβια αλλά και ότι θα υπάρχει και κίνδυνος γιατί θα γίνεται σκόντο στην ασφάλεια». Μάλιστα, για το θέμα της ασφάλειας σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είτε είσαι πλούσιος ή φτωχός, είτε είσαι στην καμπίνα της α΄ θέσης, είτε είσαι στο κατάστρωμα κινδυνεύεις να πας στον πάτο».

Τέλος, η Ελ. Παντελάκη σημείωσε: «Η αντιπαράθεση ανάμεσα στη ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ στα ζητήματα της επιστράτευσης είναι υποκρισία και συμπαιγνία γιατί συμφωνούν στην ουσία και στον τρόπο που θα χτυπήσουν το λαϊκό κίνημα». Μάλιστα, θύμισε ότι στην επιστράτευση του ΠΑΣΟΚ μετά από την παρέμβαση των κατασταλτικών δυνάμεων 45 άτομα πήγαν στο νοσοκομείο, τονίζοντας ότι σήμερα το ΠΑΣΟΚ κάθε άλλο παρά ζητά την ικανοποίηση των αιτημάτων των ναυτεργατών.

Νησιώτες και ναυτεργάτες τα πρώτα θύματα

Στο θέμα των επιπτώσεων της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας στους νησιώτες επικέντρωσε την παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης. Οπως είπε, «όλες οι γραμμές πλην εκείνων της δημόσιας υπηρεσίας, όλες οι γραμμές που είναι τα φιλέτα των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών θα μπορούν οι εφοπλιστές να τα εκμεταλλεύονται ελεύθερα. Αυτό σημαίνει ότι θα αρχίζουν και θα τελειώνουν τα δρομολόγια των πλοίων όποτε θέλουν. Αυτό το όποτε θέλουν έχει να κάνει με τα κέρδη και τα υπερκέρδη που επιδιώκουν να αποκομίσουν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να πληθαίνουν τα προβλήματα της απομόνωσης των νησιών μας από την ηπειρωτική Ελλάδα και αναμεταξύ τους». Πρόσθεσε ότι «θα συνεχίσουν οι αυξήσεις στα εισιτήρια και στα ναύλα που στις περισσότερες περιπτώσεις τα σημερινά τους επίπεδα είναι απαγορευτικά για μεγάλο αριθμό των κατοίκων των νησιών μας», ενώ «οι αγρότες και οι ψαράδες μας θα συνεχίσουν να πετάνε τα προϊόντα τους αφού χωρίς καράβια δε θα μπορούν να τα μεταφέρουν».

Επιστρατευμένοι στο χτύπημα των εργαζομένων

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μαν. Κεφαλογιάννης, στην ομιλία του επανέλαβε τα γνωστά επιχειρήματα περί επιστράτευσης, λέγοντας ότι η κυβέρνηση δεν είχε άλλη επιλογή ενώ αναφερόμενος στο νομοσχέδιο δήλωσε ότι έχει προηγηθεί εκτεταμένος διάλογος με τους αρμόδιους φορείς, «ξεχνώντας» ότι ουδέποτε υπήρξε συμφωνία ή συναίνεση των φορέων αυτών για την κατάθεση και ψήφισή του.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης δε δίστασε να υπερασπιστεί την απόφαση για επιστράτευση που είχε ο ίδιος υπογράψει το 2002, υποστηρίζοντας πως «έγινε μετά από πολυήμερη θερινή απεργία». Παράλληλα, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρ. Πρωτόπαππας ...εγκάλεσε το υπουργείο Ναυτιλίας γιατί δεν έχει ξεκινήσει διάλογο με την ΠΝΟ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ