Πέμπτη 22 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΤΖΕΪΚΟΜΣΟΝ
Η κοιλάδα του πόθου

Εντουαρτ Νόρτον και Ρόρι Κάλκιν
Εντουαρτ Νόρτον και Ρόρι Κάλκιν
Ο σκηνοθέτης σπούδασε Μεσαιωνική Ιστορία, η ταινία του, όμως, είναι σύγχρονη. Ισως αυτή η αντίφαση να είναι και η αιτία, για το «χάος» που υπάρχει στη διήγηση. Μια διήγηση, που παραπαίει ανάμεσα στο ρεαλισμό, στην αφαίρεση και το θρίλερ. Μια διήγηση που, ακριβώς γιατί δεν αποφασίζει, χάνει το στόχο της!

Ενας απροσάρμοστος νεαρός ντύνεται, ζει και κινείται σαν καουμπόη, παρότι το μάτι του - και το μάτι σου - πήζει στο αυτοκίνητο, στο αεροπλάνο και στο θόρυβο. Παρότι το κοινωνικό περιβάλλον έπαψε από καιρό να είναι αγροτικό και έγινε άκρως βιομηχανικό και απάνθρωπο. Παρότι, δηλαδή, έχουν όλα αλλάξει. Ρυθμοί, σχέσεις, συμπεριφορές.

Ο απροσάρμοστος αυτός νέος, που επιμένει να ζει με τις καουμπόικες (αγροτικές) ηθικές και αξίες, απότομος και «πρωτόγονος» όπως είναι, μπαίνει σαν καταλύτης σε μια μικροαστική οικογένεια. Η παρουσία του την οδηγεί ολοκληρωτικά στη διάλυση. Στέκεται η αφορμή να σπάσουν οι ήδη τεντωμένες χορδές τής, έτσι κι αλλιώς, προβληματικής αυτής οικογένειας!

Δυστυχώς, αυτή η «μαγιά» δε μετουσιώθηκε σε κάποιο σοβαρό κοινωνικό σχόλιο (δεν τολμάω να πω έρευνα και μελέτη). Ο σπουδαγμένος στην Ιταλία σκηνοθέτης δε μετέφερε στην οθόνη τίποτα από το πλούσιο γνωσιολογικό παρελθόν της Ευρώπης. Εφτιαξε μια ταινία απλοϊκή, επιφανειακή, ό,τι πρέπει για το, εθισμένο στο «παραμύθι», αμερικάνικο κοινό. Η περιπέτεια έφαγε κάθε καλή πρόθεση!

Παίζουν: Εντουαρντ Νόρτον, Ιβαν Ρέιτσελ Γουντ, Ντέιβιντ Μορς, Ρόρι Κάλκιν, Μπρους Ντερν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ