Τρίτη 30 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνεχίζονται με μαθήματα κατευθύνσεων

Μετά από μια ανάπαυλα δύο ημερών, συνεχίζεται σήμερα ο εξεταστικός μαραθώνιος για τους μαθητές της Β` και της Γ` τάξης του ενιαίου λυκείου, με εξετάσεις σε μαθήματα κατεύθυνσης.

Στη Β` Λυκείου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης και Φυσική θετικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου σήμερα εξετάζονται στις Αρχές Φιλοσοφίες θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης (και των δύο κλάδων).

Το Σάββατο 27 Μάη, οι μαθητές της Β` Λυκείου εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου εξετάστηκαν στα Θρησκευτικά (Δημοσιεύουμε σήμερα τις εκφωνήσεις των θεμάτων του Σαββάτου).

Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, με αφορμή την εξέταση των μαθητών της Β` Λυκείου στα Αρχαία Ελληνικά, επισημαίνει πως «η επιλογή των θεμάτων πρέπει να αποσκοπεί στον έλεγχο της κατανόησης των κειμένων από τους εξεταζόμενους και, παράλληλα, να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός κλίματος δημιουργικού και ερευνητικού». Ειδικότερα, ως προς τα θέματα, σημειώνει ότι στο διδαγμένο κείμενο, η δεύτερη ερώτηση θα μπορούσε να είναι σαφέστερα διατυπωμένη και το αδίδακτο κείμενο «επέτρεπε στους μαθητές ευκολότερη προσέγγισή του. Παρουσίαζε, βέβαια, κάποιες μεταφραστικές δυσκολίες, αντίθετα, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις ήταν βατές και κλιμακούμενης δυσκολίας. Ακολουθούν, όμως, επισημαίνει η Ενωση Φιλολόγων, την παραδοσιακή λογική εξέτασης, που στρέφει περισσότερο προς την απομνημόνευση τύπων και την αποσπασματική γνώση».

Αναμενόμενα και σε συνάφεια με την ύλη, χαρακτηρίζουν τα θέματα της Χημείας της Β` Λυκείου, εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Χημικών. Θεωρείται επίσης ότι από τα θέματα, κυρίως της θεωρίας, ξεχώριζε ο καλά διαβασμένος μαθητής.

Για θέματα με κλιμακούμενη δυσκολία, στα οποία εξετάζεται όλη σχεδόν η ύλη, κάνει λόγο η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, που σχολιάζοντας τα θέματα των Μαθηματικών, στα οποία εξετάστηκαν το Σάββατο οι μαθητές, επισημαίνει πως «υπάρχουν αρκετά ερωτήματα που συνδέονται με προβλήματα της καθημερινότητας». Ωστόσο, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας επισημαίνει πρόβλημα στην αποστολή των θεμάτων των Μαθηματικών τεχνολογικής κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα, με έγγραφό της προς τον γενικό γραμματέα του ΥΠΕΠΘ και τον πρόεδρο της επιτροπής εξετάσεων Β` Λυκείου, στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας στην εξέταση των Μαθηματικών δεν έγινε σωστά η εκτύπωση του 4ου ζητήματος. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, ζητήθηκαν εξηγήσεις από τη Λυκειακή Επιτροπή που ξαναζήτησε την εκτύπωση της σελίδας που περιείχε το σφάλμα, όμως και πάλι το διάνυσμα δεν υπήρχε. «Περίπου 23 μαθητές του σχολείου αυτού, μη μπορώντας να λύσουν την άσκηση με τα ελλιπή δεδομένα, αποχώρησαν, μειονεκτώντας έτσι σε σύγκριση με τους μαθητές των άλλων σχολείων της χώρας», τονίζει η ΕΛΜΕ και καλεί το υπουργείο να φροντίσει, ώστε να μην αδικηθούν.

Υπενθυμίζεται ότι οι προαγωγικές εξετάσεις της Β` και οι απολυτήριες της Γ` Λυκείου, που ταυτόχρονα καθορίζουν και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ολοκληρώνονται στις 24 Ιούνη.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ