Κυριακή 23 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συναίνεση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Η φιέστα του Ζαππείου (με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ) απέδειξε ότι λαός και νεολαία δεν μπορούν να περιμένουν λύση στα προβλήματα της Παιδείας μέσα από τέτοιες διαδικασίες

Την ένταση από πλευράς κυβέρνησης των ρυθμών προώθησης των «εκκρεμών» αντιδραστικών αλλαγών στο χώρο της Παιδείας σηματοδοτεί η έναρξη του «εθνικού διαλόγου», με τη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) την περασμένη Παρασκευή. Με κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση να εκφράζουν τη συμφωνία τους στην εξασφάλιση συναίνεσης και προώθηση των όσων επιτάσσουν η Μπολόνια και η Λισαβόνα, αλλά και με κινητοποιήσεις από πλευράς φοιτητών, σπουδαστών, μαθητών και εκπαιδευτικών, που δήλωναν ότι το δικαίωμα στη μόρφωση κατακτιέται στους δρόμους και όχι στα τραπέζια των στημένων διαλόγων.

Από την ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, τέθηκε το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα κινηθεί η διαδικασία του διαλόγου και το οποίο ταυτίζεται με το κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ. Ως προτεραιότητα έθεσε την «προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στις τάσεις που αναπτύσσονται διεθνώς, στις ευρωπαϊκές εξελίξεις, στις κοινές δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υπογράφοντας (από το 1999) τη Διακήρυξη της Μπολόνια». Δεσμεύσεις, που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το αίτημα για πραγματικά δημόσια και δωρεάν ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, με την επιστημονική γνώση μέσα στο πτυχίο, για πτυχία που προσφέρουν επαγγελματικά εφόδια για δουλιά, ενάντια στην ένταση των ταξικών φραγμών και την ιδιωτικοποίηση. Ανάμεσα σε άλλα, ο Κ. Καραμανλής εξήγγειλε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ, «έτσι ώστε να αποκτήσουν περισσότερη ελευθερία για μακροχρόνιο προγραμματισμό και ευελιξία στην οικονομική διαχείρισή τους», προώθηση της αξιολόγησης, «πιστοποίηση των πανεπιστημιακών μονάδων», κινητικότητα και την αναγνώριση πτυχίων στον ευρωπαϊκό χώρο. Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στο ζήτημα της προώθησης της αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η οποία οδηγεί στην ταξική διαφοροποίηση, στην εμπορευματοποίηση, στη σύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, το οποίο έχει βάλει την υπογραφή του στην περίφημη Διακήρυξη της Μπολόνια, ο Γ. Παπανδρέου συμφωνούσε στην ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής στην Παιδεία, συμβάλλοντας στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εμφανίσει την Παιδεία ως υπόθεση εθνική και όχι ταξική, ενώ δήλωσε ότι η κυβέρνηση με τις επιλογές της το προηγούμενο διάστημα υπονόμευσε το διάλογο και άφησε να χαθεί ένας χρόνος διαλόγου.

Σε λογική στήριξης και του διαλόγου με την παρουσία του στο ΕΣΥΠ, αλλά και των κινητοποιήσεων, πατώντας, όπως πάντα, «σε δύο βάρκες», κινήθηκε ο ΣΥΝ και ο πρόεδρός του Αλ. Αλαβάνος, ο οποίος δήλωσε ότι το κόμμα του δε θα συμμετάσχει σε ένα διάλογο, «που θα μπορούσε να εξυπηρετεί επικοινωνιακές σκοπιμότητες, προθέσεις συγκάλυψης των πραγματικών προβλημάτων ή διαθέσεις επιβολής προειλημμένων αποφάσεων» και δήλωσε, ούτε λίγο - ούτε πολύ, ότι η παρουσία του ΣΥΝ στο Συμβούλιο έγινε για να ακουστεί μέσα στο Ζάππειο, όπου συνεδρίαζε το ΕΣΥΠ, η φωνή εκείνων που κινητοποιούνται ενάντια στους στημένους διαλόγους...

Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, στη διαδικασία του «εθνικού διαλόγου» θα αξιοποιηθούν το ΕΣΥΠ και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Η επόμενη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ έχει προγραμματιστεί στις 16 Φλεβάρη και θα συζητηθούν οι προτεραιότητές τους. Στα τέλη του Φλεβάρη, θα συνεδριάσουν τα Συμβούλια που είναι αρμόδια για θέματα Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ αντίστοιχα) και το πρώτο 15ήμερο του Μάρτη θα συνεδριάσει και το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ