Τρίτη 18 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «LADY O»
Πήγαν αδιάβαστοι

Σοβαρά ερωτήματα για τις συνθήκες του ναυαγίου

Από παλιότερο ναυάγιο όπου στο «ίσωμα» ένα πλοίο κόπηκε στα δυο...

Associated Press

Από παλιότερο ναυάγιο όπου στο «ίσωμα» ένα πλοίο κόπηκε στα δυο...
Δύο νεκροί, τρεις διασωθέντες και έξι αγνοούμενοι ήταν ο απολογισμός μέχρι αργά χτες το βράδυ της ναυτικής τραγωδίας που διαδραματίστηκε στη θάλασσα του Αιγαίου, όταν το φορτηγό πλοίο «LADY O», με σημαία Νότιας Κορέας, 39 ετών, ανακοινώθηκε ότι ναυάγησε, κάτω από απόλυτα αδιευκρίνιστες συνθήκες, καθώς έπλεε 14 ναυτικά μίλια βόρεια της νήσου Ψαρά.

Το γεγονός ότι στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι δε δικαιολογεί από μόνο του το ναυάγιο, παρότι τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρία όσο και από το υπουργείο των εφοπλιστών (ΥΕΝ) έγινε προσπάθεια να αποδοθεί το ναυάγιο μόνο στον κακό καιρό.

Μια είδηση που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Aegiantimes» στη Μυτιλήνη σε συνάρτηση με μια σειρά άλλα -επαναλαμβανόμενα σε τέτοιου τύπου ναυάγια - στοιχεία, δημιουργεί σοβαρές υπόνοιες ότι μόνο ο κακός καιρός δεν έφταιγε για το ναυάγιο.

Η είδηση από τη Μυτιλήνη λέει ότι κοντά στο «Lady O» που ναυάγησε βρισκόταν και το «Lady Hind». Τα ονόματα παραπέμπουν σε κοινό πλοιοκτήτη, ανεξάρτητα αν είναι διαφορετικές οι εταιρίες διαχείρισης. Το δεύτερο πλοίο μάλιστα παρέλαβε τον έναν από τους διασωθέντες. Το στοιχείο αυτό έρχεται να προστεθεί δίπλα στο γεγονός ότι το «Lady O» ήταν 39 χρόνων! Δηλαδή και μόνο από την ηλικία της λαμαρίνας του ήταν ένα απόλυτο σαπάκι! Ως βουλιαγμένο αξίζει - λόγω ασφαλιστικής αποζημίωσης - περισσότερο απ' όσο αν στέλνονταν για παλιοσίδερα. Το πλοίο ήταν φορτωμένο σίδερα, το ιδανικό φορτίο για ελεγχόμενο ναυάγιο. Επλεε μόνο 14 μίλια από την ακτή, ιδανική απόσταση επίσης για ελεγχόμενο ναυάγιο.

Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου στη 1.05 τα ξημερώματα της Δευτέρας. Είχε αποπλεύσει από τη Χαλκίδα μεταφέροντας 732 τόνους σίδερα με προορισμό στην Κωνσταντινούπολη. Απέπλευσε από το λιμάνι με εντολή της εφοπλιστικής εταιρίας, παρά το γεγονός ότι ήταν γνωστές οι επικίνδυνες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σε όλο το Αιγαίο και το πλοίο εκτός από παρήλικο ήταν και μικρού μεγέθους, μόλις 1.673 κόρων... Ας σημειωθεί ότι οι εφοπλιστές έχουν εξασφαλίσει, τα απαγορευτικά απόπλου να μην ισχύουν για τα εμπορικά πλοία, και την ευθύνη για το ταξίδι να τη φορτώνεται ο καπετάνιος, που από την ίδια του τη θέση, ως εκπρόσωπος του εφοπλιστή επί του πλοίου, σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις αρνείται να ταξιδέψει.

Μια ώρα μετά την εκπομπή του σήματος κινδύνου, το πλοίο βυθίστηκε. Στην περιοχή για βοήθεια έσπευσαν, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο SYPER PYMA (SP) ένα ναυαγοσωστικό σκάφος, ένα περιπολικό του Λιμενικού, τέσσερα παραπλέοντα πλοία και ένα τούρκικο ελικόπτερο SP, καθώς το σήμα έλαβε και η τούρκικη Ακτοφυλακή, και το πλοίο σύμφωνα με το ΥΕΝ βρισκόταν σε διεθνή χωρικά ύδατα.

Στις 4 τα ξημερώματα από το ελληνικό ελικόπτερο SP εντοπίστηκαν δύο σωσίβιες λέμβοι. Στη μία λέμβο βρέθηκαν δύο νεκροί ναυτεργάτες, ενώ στη διπλανή λέμβο οι ναυτεργάτες που βρίσκονταν μέσα ήταν ζωντανοί. Ο ένας από αυτούς παραλήφθηκε από το ελληνικό ελικόπτερο. Ο δεύτερος αγνοείται παρά το γεγονός ότι έγινε προσπάθεια να διασωθεί από το τούρκικο ελικόπτερο. Η επιχείρηση διάσωσής του απέτυχε σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, καθώς ο ναυτεργάτης φέρεται να έπεσε στη θάλασσα.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η πλοιοκτήτρια εταιρία έστειλε επιστολή στην οποία ανέφερε ότι στο πλοίο επέβαιναν οχτώ Αιγύπτιοι και δύο Λιβανέζοι ως μέλη του πληρώματος και ένας ακόμα Αιγύπτιος ως επιβάτης.

Από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕΝ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ