Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης - πεταλο Μαλιακού
Τροχαίο με νταλίκα στην Αργολίδα

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών

ICON

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών
Νταλίκα, φορτωμένη βαρέλια με μούστο, ντελαπάρισε προχτές το απόγευμα στο χωριό Φίχτια στην Αργολίδα, στην παλαιά Εθνική οδό Αργους-Κορίνθου, η οποία είναι ιδιαιτέρως στενή, και έπεσε πάνω σε μάντρα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά μόνο ο οδηγός. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Τροχαίας, το ατύχημα έγινε εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο της νταλίκας και αφού ντελαπάρισε, να προσκρούσει στη μάντρα.

Αυτό το ατύχημα είναι ένα από τα πολλά που συμβαίνουν καθημερινά στην περιοχή της Πελοποννήσου, εξαιτίας κυρίως της κακής ποιότητας του οδοστρώματος (λακκούβες κι εξογκώματα ξεφυτρώνουν καταμεσής σαν μανιτάρια), της ολισθηρότητάς του, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι πίστες πατινάζ ωχριούν.

Οι κακοτεχνίες των εργολάβων περισσεύουν ενώ οι προστατευτικές νησίδες απουσιάζουν παντελώς, αν εξαιρέσει κανείς τον Εθνικό δρόμο Τρίπολης-Κορίνθου (80 χιλιόμετρα), την Περιμετρική της Πάτρας (15 χιλιόμετρα) και λίγα χιλιόμετρα στην Εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών. Ειδικά, η τελευταία επιβαρύνεται με πλήθος τροχαίων ατυχημάτων, πολλά εκ των οποίων είναι θανατηφόρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος δρόμος κατά μήκος του είναι σπαρμένος με αμέτρητα προσκυνητήρια. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει χαρακτηριστεί δρόμος-καρμανιόλα καθώς είναι πάμπολλα τα επικίνδυνα σημεία (Παναγοπούλα, Αίγιο, Ακράτα, Ξυλόκαστρο, κ.α.) που οι οδηγοί χάνουν τον έλεγχο με μοιραία πολλές φορές αποτελέσματα.

Ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες κι ένα μικρό τμήμα του που παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2000 άντεξε με το ...ζόρι ένα χρόνο καθώς υπέστη ολοκληρωτική καθίζηση. Ολόκληρος λόφος είχε πέσει στο δρόμο, η άσφαλτος είχε τσαλακωθεί και ανασηκωθεί σε μεγάλο μήκος, ενώ τα ρήγματα και οι καθιζήσεις συμπλήρωναν την καταστροφική εικόνα.

Στη συνέχεια ...σειρά πήρε η Εθνική οδός Κορίνθου-Τρίπολης, στο ύψος του κόμβου της Στέρνας, που έπαθε καθίζηση και χρειάστηκαν περισσότερο από δύο χρόνια να αποκατασταθεί. Οι φονικές στροφές στο δρόμο προς τη Μεγαλόπολη παραμένουν και ο Εθνικός δρόμος Πατρών-Πύργου χωρίς νησίδα θερίζει συνεχώς ανθρώπινες ζωές.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στο οδικό δίκτυο της Αχαΐας έχουν χαθεί τη χρονιά που διανύουμε μετά από τροχαία δυστυχήματα 30 άτομα, ενώ 14 τραυματίστηκαν πολύ σοβαρά και 175 πιο ελαφριά. Κι ο κατάλογος των νεκρών συνεχίζεται από την προκλητική αδιαφορία των κυβερνώντων, που υπόσχονται την αναβάθμιση του οδικού δικτύου μέσω των «αυτοχρηματοδοτούμενων» μεγάλων έργων, με τα οποία οι μεγαλοεργολάβοι θα αποκομίσουν διπλά κέρδη και από την κατασκευή και από την εκμετάλλευση, ενώ ο λαός θα πληρώνει πανάκριβα διόδια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ