Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης - πεταλο Μαλιακού
ΤΕΜΠΗ
Υποσχέσεις και εξαγγελίες έμειναν στα χαρτιά

Ενάμιση χρόνο μετά το θάνατο των 21 μαθητών στην Κοιλάδα του Θανάτου - και παρά τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - δεν ξεκίνησαν τα έργα ούτε για το νέο λεωφορειόδρομο, ούτε για την οδική ασφάλεια στο υπάρχον τμήμα της Εθνικής Οδού, που εξακολουθεί να λειτουργεί σαν «καρμανιόλα»

Οσες υποσχέσεις για έργα ακούστηκαν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, επαναλαμβάνονται τώρα. Τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μόνο η μνήμη των 21 αδικοχαμένων μαθητών

ICON

Οσες υποσχέσεις για έργα ακούστηκαν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, επαναλαμβάνονται τώρα. Τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μόνο η μνήμη των 21 αδικοχαμένων μαθητών
Αν θέλει κάποιος να «ζυγίσει» τη βαρύτητα των κυβερνητικών υποσχέσεων για έργα και άλλα μέτρα, που ακούστηκαν, αυτές τις μέρες, μ' αφορμή το φονικό στο Ασπρονέρι, δεν έχει παρά να δει τι έγιναν οι ανάλογες υποσχέσεις μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που είχε αποτέλεσμα το θάνατο 21 μαθητών από το Νομό Ημαθίας και τον τραυματισμό πολλών άλλων.

Πέρασε, λοιπόν, από τότε ενάμισης, σχεδόν, χρόνος κι ακόμα δεν ξεκίνησε κανένα έργο για τη βελτίωση της κατάστασης σ' αυτό το κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με το φονικό «πέταλο» του Μαλιακού αποτελούν τα δυο πιο επικίνδυνα σημεία της, ενώ ούτε η υπόθεση της δικαστικής διερεύνησης και της τιμωρίας των ενόχων και των υπευθύνων προχώρησε.

Ως γνωστόν, για την περιοχή των Τεμπών προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου λεωφορειόδρομου, μήκους 25 χιλιομέτρων, από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, ενώ θα γίνουν δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες κοιλαδογέφυρες μήκους 1,5 χλμ. Προβλέπεται, επίσης, η διατήρηση του υφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού, που διέρχεται από την Κοιλάδα, και η βελτίωσή του, ώστε να καταστεί δρόμος ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας.

Κι ενώ οι μελέτες των έργων είναι έτοιμες από το 2002, η έναρξη της κατασκευής τους καθυστερεί απαράδεκτα και εγκληματικά, επειδή οι κυβερνήσεις - πρώτα του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια της ΝΔ - επέλεξαν να εκτελεστούν κι αυτά τα έργα με τη γνωστή μέθοδο της σύμβασης - παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση). Μια μέθοδος που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις, καθότι είναι μεγάλα τα συμφέροντα που «διαγκωνίζονται» για να πάρουν τα έργα και, φυσικά, μεγάλες οι «κονόμες» των εργολάβων και όσων τα διαχειριστούν.

Αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, οι τότε κυβερνώντες δεσμεύονταν για γρήγορη έναρξη και προγραμματισμένη ολοκλήρωση των έργων.

Στις 30 Οκτώβρη 2003, η τότε υπουργός Περιβάλλοντος - Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων, Βάσω Παπανδρέου, δήλωνε από τη Λάρισα ότι:

  • Είχαν, ήδη, προεπιλεγεί 4 επιχειρησιακοί όμιλοι που θα μετείχαν στο διαγωνισμό για την ανάληψη των έργων.
  • Μέχρι τον Ιούλη του 2004 θα είχε ανακηρυχτεί ο ανάδοχος, θα υπογραφόταν η σύμβαση και θα είχε κυρωθεί στη Βουλή.
  • Σε 48 μήνες από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης τα έργα θα περαιωθούν.
  • Για τη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας στην υπάρχουσα οδό, που διασχίζει τα Τέμπη, καθορίστηκε αποκλειστική προθεσμία τευχών δημοπράτησης 7 μηνών.

Εκτοτε πέρασε κοντά ένας χρόνος και ουδέν από εκείνα για τα οποία η υπουργός του ΠΑΣΟΚ είχε δεσμευτεί υλοποιείται.

Ετσι, τη σκυτάλη των υποσχέσεων και των δεσμεύσεων ανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ της κυβέρνησης της ΝΔ, Γ. Σουφλιάς, ο οποίος δήλωνε - κι αυτός από τη Λάρισα - στις 14 Ιούνη του 2004, ότι:

  • Η νέα κυβέρνηση θα επιταχύνει τις διαδικασίες, ώστε μέχρι το 2004 να έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου.
  • Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2005 και θα ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Πέρασαν από τότε κοντά στους 5 μήνες κι ακόμα δεν ξεκίνησε τίποτα στα Τέμπη.

Ουδείς τιμωρήθηκε

Αλλά, δεν είναι μόνο ότι τα έργα δεν ξεκινούν, είναι και ότι κανείς δεν έχει τιμωρηθεί για εκείνο το έγκλημα. Βεβαίως, δεν τιμωρήθηκαν οι ηθικοί αυτουργοί - αρμόδιοι της κυβέρνησης και άλλων υπηρεσιών - διότι αυτοί, ως είθισται εν Ελλάδι, δεν ήταν κατηγορούμενοι! Για το μακελειό στα Τέμπη κατηγορούνται ο οδηγός της νταλίκας, οι δύο συνιδιοκτήτες της, εκ των οποίων ο ένας ήταν και ο υπεύθυνος φόρτωσης του φορτηγού με τις πλάκες ξυλείας, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, εκ μέρους της οποίας είχε φορτωθεί το εμπόρευμα από το εργοστάσιό της στον Προβατώνα Εβρου, ο διευθυντής του εργοστασίου κι ένα ακόμα στέλεχος της επιχείρησης.

Ο μόνος που κρατήθηκε ήταν ο 43χρονος οδηγός της νταλίκας Δημήτρης Ντόλας, ο οποίος έμεινε στις φυλακές Ιωαννίνων για 14 μήνες κι αφέθηκε ελεύθερος αφού κατέβαλε πρόστιμο 30.000 ευρώ, με τον όρο να εμφανίζεται κάθε 1η και 15η του μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα Σερρών, ενώ του απαγορεύεται η έξοδος από την Ελλάδα...


Π. Ρ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ