Ενάμιση χρόνο μετά το θάνατο των 21 μαθητών στην Κοιλάδα του Θανάτου - και παρά τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - δεν ξεκίνησαν τα έργα ούτε για το νέο λεωφορειόδρομο, ούτε για την οδική ασφάλεια στο υπάρχον τμήμα της Εθνικής Οδού, που εξακολουθεί να λειτουργεί σαν «καρμανιόλα»
ICON |
Πέρασε, λοιπόν, από τότε ενάμισης, σχεδόν, χρόνος κι ακόμα δεν ξεκίνησε κανένα έργο για τη βελτίωση της κατάστασης σ' αυτό το κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με το φονικό «πέταλο» του Μαλιακού αποτελούν τα δυο πιο επικίνδυνα σημεία της, ενώ ούτε η υπόθεση της δικαστικής διερεύνησης και της τιμωρίας των ενόχων και των υπευθύνων προχώρησε.
Ως γνωστόν, για την περιοχή των Τεμπών προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου λεωφορειόδρομου, μήκους 25 χιλιομέτρων, από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, ενώ θα γίνουν δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες κοιλαδογέφυρες μήκους 1,5 χλμ. Προβλέπεται, επίσης, η διατήρηση του υφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού, που διέρχεται από την Κοιλάδα, και η βελτίωσή του, ώστε να καταστεί δρόμος ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας.
Κι ενώ οι μελέτες των έργων είναι έτοιμες από το 2002, η έναρξη της κατασκευής τους καθυστερεί απαράδεκτα και εγκληματικά, επειδή οι κυβερνήσεις - πρώτα του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια της ΝΔ - επέλεξαν να εκτελεστούν κι αυτά τα έργα με τη γνωστή μέθοδο της σύμβασης - παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση). Μια μέθοδος που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις, καθότι είναι μεγάλα τα συμφέροντα που «διαγκωνίζονται» για να πάρουν τα έργα και, φυσικά, μεγάλες οι «κονόμες» των εργολάβων και όσων τα διαχειριστούν.
Αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, οι τότε κυβερνώντες δεσμεύονταν για γρήγορη έναρξη και προγραμματισμένη ολοκλήρωση των έργων.
Στις 30 Οκτώβρη 2003, η τότε υπουργός Περιβάλλοντος - Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων, Βάσω Παπανδρέου, δήλωνε από τη Λάρισα ότι:
Εκτοτε πέρασε κοντά ένας χρόνος και ουδέν από εκείνα για τα οποία η υπουργός του ΠΑΣΟΚ είχε δεσμευτεί υλοποιείται.
Ετσι, τη σκυτάλη των υποσχέσεων και των δεσμεύσεων ανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ της κυβέρνησης της ΝΔ, Γ. Σουφλιάς, ο οποίος δήλωνε - κι αυτός από τη Λάρισα - στις 14 Ιούνη του 2004, ότι:
Πέρασαν από τότε κοντά στους 5 μήνες κι ακόμα δεν ξεκίνησε τίποτα στα Τέμπη.
Αλλά, δεν είναι μόνο ότι τα έργα δεν ξεκινούν, είναι και ότι κανείς δεν έχει τιμωρηθεί για εκείνο το έγκλημα. Βεβαίως, δεν τιμωρήθηκαν οι ηθικοί αυτουργοί - αρμόδιοι της κυβέρνησης και άλλων υπηρεσιών - διότι αυτοί, ως είθισται εν Ελλάδι, δεν ήταν κατηγορούμενοι! Για το μακελειό στα Τέμπη κατηγορούνται ο οδηγός της νταλίκας, οι δύο συνιδιοκτήτες της, εκ των οποίων ο ένας ήταν και ο υπεύθυνος φόρτωσης του φορτηγού με τις πλάκες ξυλείας, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, εκ μέρους της οποίας είχε φορτωθεί το εμπόρευμα από το εργοστάσιό της στον Προβατώνα Εβρου, ο διευθυντής του εργοστασίου κι ένα ακόμα στέλεχος της επιχείρησης.
Ο μόνος που κρατήθηκε ήταν ο 43χρονος οδηγός της νταλίκας Δημήτρης Ντόλας, ο οποίος έμεινε στις φυλακές Ιωαννίνων για 14 μήνες κι αφέθηκε ελεύθερος αφού κατέβαλε πρόστιμο 30.000 ευρώ, με τον όρο να εμφανίζεται κάθε 1η και 15η του μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα Σερρών, ενώ του απαγορεύεται η έξοδος από την Ελλάδα...