Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ι. ΒΑΒΟΥΡΑΣ
Παράνομη η περικοπή αποδοχών

Το θέμα της επιστολής του υπουργού Παιδείας, με την οποία ζήτησε την περικοπή των αποδοχών των πανεπιστημιακών που απέχουν, απασχόλησε την προχτεσινή έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όπου εκφράστηκαν διαφορετικές απόψεις.

Με μια τετρασέλιδη επιστολή που κατέθεσε στη Σύνοδο, ο Ι. Βαβούρας, πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου Αθήνας, είπε ότι η παρακράτηση αποδοχών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), όταν απέχει από τις εξετάσεις ή και τη διδασκαλία, προσβάλλει την ουσία του λειτουργήματός του και είναι παράνομη.

«Το ζήτημα της περικοπής δεν είναι ένα απλό τεχνικό - οικονομικό πρόβλημα. Είναι τεράστιας σημασίας, γιατί αγγίζει την ουσία του λειτουργήματος των μελών ΔΕΠ. Ποιο είναι το έργο τους και οι υποχρεώσεις τους απέναντι στην κοινωνία. Ως τέτοιο οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε», επισήμανε στην επιστολή του ο πρύτανης του Παντείου και παρέθεσε αναλυτικά την περιγραφή των καθηκόντων των μελών ΔΕΠ, που γίνεται στο νόμο 2530/97. Σύμφωνα με το νόμο, το ΔΕΠ διακρίνεται, σε διδακτικό, σε ερευνητικό - επιστημονικό και σε διοικητικό κι ο κάθε ένας από αυτούς τους τομείς περιλαμβάνει πολλές και ποικίλες δραστηριότητες. Το εξεταστικό έργο (που αναστέλλεται από την αποχή) είναι μόνο μία από τις πολλές δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στα διδακτικά τους καθήκοντα και με βάση αυτό ο Ι. Βαβούρας επισήμανε ότι δεν μπορεί να περικοπεί το σύνολο των αποδοχών τους.

«Ας υποθέσουμε όμως προς στιγμή ότι θα μπορούσαν να υπολογιστούν κατά σύντομο τρόπο οι αποδοχές που αντιστοιχούν στο εξεταστικό έργο που αναστέλλεται και περικόπτονται. Μετά το πέρας των κινητοποιήσεων, όταν πραγματοποιηθούν οι συγκεκριμένες εξετάσεις, δεν πρέπει να επιστραφούν οι αποδοχές που περικόπηκαν;» είπε ο πρύτανης, υπογραμμίζοντας ότι «η ίδια αρχή που υπαγορεύει την περικοπή των αποδοχών για το έργο που δεν προσφέρεται, επιτάσσει και την καταβολή των αποδοχών για το έργο που παρέχεται».

«Αντί λοιπόν να ασχολούμαστε με το ζήτημα της παρακράτησης αποδοχών, θα είχε ουσιαστικότερη σημασία να ασχοληθούμε κάποτε με το ρόλο του Πανεπιστημιακού Δασκάλου και Ερευνητή», πρόσθεσε και κατέληξε αναφερόμενος στο ρόλο του πρύτανη που «είναι ίσος μεταξύ ίσων. Οφείλει να αντιμετωπίζει τα προβλήματα με την ευαισθησία του Πανεπιστημιακού Δασκάλου - Ερευνητή, όπως εξάλλου τον θέλει και ο νόμος στη χώρα μας και όχι με εκείνη του μάνατζερ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ