Τρίτη 1 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από τις 14 Ιούλη τα μηχανογραφικά δελτία

Για άλλη μια φορά οι εξετάσεις και οι επιδόσεις των μαθητών αναδεικνύουν ότι το λύκειο έχει γίνει αποκλειστικά προθάλαμος για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ και ότι απαιτείται άλλο σχολείο

Motion Team

Από τη Δευτέρα 14 μέχρι και την Παρασκευή 25 Ιούλη θα κληθούν να υποβάλουν τα μηχανογραφικά δελτία τους οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ανάρτηση των βαθμολογιών στα λύκεια της χώρας δίνει προσωρινό τέλος στην αγωνία των υποψηφίων και των οικογενειών τους, φέρνει ωστόσο στην επιφάνεια ακόμα πιο έντονα το ζήτημα του χαρακτήρα του λυκείου.

Ηδη, τα έξι χρόνια εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ο ελληνικός λαός είδε δραματική μείωση αυτών που αποφοιτούν από το λύκειο και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από φτωχότερα λαϊκά στρώματα. Κύρια αιτία, ακριβώς αυτός ο ισοπεδωτικός και απρόσωπος χαρακτήρας των πανελλαδικών εξετάσεων, που δεν παίρνουν υπόψη τους τους άνισους κοινωνικούς και άλλους όρους με τους οποίους οι μαθητές προσέρχονται σ' αυτές. Ετσι και οι επιδόσεις των μαθητών υποτάσσονται σε αυτή τη λογική επιλογής και εκφράζουν τυποποιημένες γνώσεις, που η όλη χρησιμότητά τους εξαντλείται στις εξετάσεις. Μέσα και από τον φετινό εξεταστικό μαραθώνιο έρχεται και πάλι στο προσκήνιο το κύριο πρόβλημα της εκπαίδευσης. Εκπαίδευση για ποιον σκοπό, τι άνθρωπο διαμορφώνει; Προβάλλει λοιπόν πιο έντονα η ανάγκη για ένα σχολείο βασικής γενικής παιδείας, 12χρονης διάρκειας, υποχρεωτικό, πραγματικά δημόσιο και δωρεάν, που θα προετοιμάζει το νέο, θα αναπτύσσει πολύπλευρα την προσωπικότητά του, ώστε στην κατάλληλη ηλικία να είναι ικανός να κάνει και επιλογή επαγγέλματος. Φυσικά μια τέτοιου είδους αντιμετώπιση δεν μπορεί να έχει το σημερινό σύστημα, που δίνει προτεραιότητα στην επαγγελματική κατάρτιση σε βάρος της γενικής εκπαίδευσης.

Τα φετινά στοιχεία των επιδόσεων

Υπενθυμίζεται ότι σε ό,τι αφορά τους τελειόφοιτους της Γ΄ τάξης και υποψήφιους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως διαπιστώνει και το υπουργείο, δυσκολεύτηκαν στα θεωρητικά μαθήματα. Στην Ιστορία γενικής παιδείας, το ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 52,88% (πέρσι ήταν 45,50%). Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις στα Αρχαία Ελληνικά και Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης με 56,94% και 46,58%, αντίστοιχα, κάτω από τη βάση, τη Χημεία θετικής κατεύθυνσης όπου το ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 31,29% (από 27,86% πέρσι), στα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης 32,32% κάτω από τη βάση (πέρσι ήταν 42,15%), στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης πρώτου κύκλου 53,90% (πέρσι ήταν 65,06%) και δεύτερου κύκλου με 72,81% (έναντι 80,26% πέρσι).

Μέχρι αύριο, Τετάρτη 2 Ιούλη, θα αποσταλούν στα λύκεια οι καταστάσεις με τους βαθμούς πρόσβασης και αναμένεται να έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα προαγωγής και απόλυσης. Στις 4 Ιούλη αναμένεται να ξεκινήσει η χορήγηση των βεβαιώσεων για την πρόσβαση στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέχρι 10 Ιούλη θα ανακοινωθούν οι επιδόσεις όσων εξετάστηκαν σε ειδικά μαθήματα και των αποφοίτων των ΤΕΕ στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Από 1 Ιούλη τα μηχανογραφικά(2008-06-27 00:00:00.0)
Από τις 8 Ιούλη τα μηχανογραφικά(2004-07-01 00:00:00.0)
Δεν ενοχλείται από τις χαμηλές επιδόσεις(2001-07-13 00:00:00.0)
Τέλη Αυγούστου οι βάσεις για τις δέσμες(2001-06-26 00:00:00.0)
Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων(2001-05-04 00:00:00.0)
Επιμονή στην ταξική "αποψίλωση" του Λυκείου(1999-06-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ