Ανοδο 8,3% (χωρίς την αφαίρεση του πληθωρισμού) σημείωσε ο δείκτης λιανικών πωλήσεων το Νοέμβρη του 2002 ως προς τα αντίστοιχα επίπεδα του Νοέμβρη του 2001, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ. Στο εντεκάμηνο Γενάρης - Νοέμβρης 2002 προς 2001, οι λιανικές πωλήσεις σημείωσαν ονομαστική αύξηση 9,3%.
Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των λιανικών πωλήσεων τον προηγούμενο χρόνο:
α) Τη μερίδα του λέοντος της αύξησης αυτής την καρπώθηκαν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αξιοποιώντας την πολιτική χαμηλών τιμών και τη στήριξη που τους παρέχει η κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα 4 μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν το 59% του συνολικού τζίρου στον κλάδο των τροφίμων. Η τάση αυτή μονοπώλησης είναι πλέον κυρίαρχη και καλύπτει, με διαφοροποιήσεις ανά κλάδο, όλους πλέον τους τομείς λιανικών πωλήσεων. Αντίθετα, η μεγάλη πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όχι μόνο δεν ωφελείται από την άνοδο του τζίρου, αλλά βρίσκεται σε διαδικασία συρρίκνωσης.
β) Η άνοδος των λιανικών πωλήσεων στηρίχτηκε κατά κύριο λόγο σε τραπεζικά καταναλωτικά δάνεια. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το σύνολο των καταναλωτικών δανείων παρουσίασε ρυθμό αύξησης 22,4% το Νοέμβρη του 2002.