Παρασκευή 31 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΦΕΟΥΔΟ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ
Εστειλαν 180 ανθρώπους να θαλασσοπνιγούν!

Δεν είναι άνθρωποι, είναι εμπόρευμα, αποφάσισαν η ΑΝΕΚ και το ΥΕΝ!

Με μια υπογραφή ονόμασαν ένα επιβατικό πλοίο σε φορτηγό!

Το «Κρήτη 2» στις 29 Μάη 2002, όταν το κατέλαβαν δυνάμεις του Λιμενικού για να εμποδίσουν τους ναυτεργάτες να απεργήσουν
Το «Κρήτη 2» στις 29 Μάη 2002, όταν το κατέλαβαν δυνάμεις του Λιμενικού για να εμποδίσουν τους ναυτεργάτες να απεργήσουν
Ανω - κάτω έγινε χτες το βράδυ το λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη, μόλις έγινε γνωστή απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την οποία μετονομαζόταν ένα επιβατηγό πλοίο, το ΚΡΗΤΗ 2, από επιβατηγό σε φορτηγό! Η απόφαση αυτή μεταφράζεται σε άμεση άρση της απαγόρευσης απόπλου που ίσχυε λόγω της σφοδρότατης θαλασσοταραχής και πρακτικά σημαίνει ότι ο καπετάνιος του πλοίου, αντί να εφαρμόσει το απαγορευτικό, σηκώνει άγκυρα και ανοίγεται στο πέλαγος με μόνη την εντολή της εταιρίας να ταξιδέψει!

Εκείνη την ώρα, στις 7.50, η θάλασσα έβραζε με 9 μποφόρ και υπήρχε γενικό απαγορευτικό. Η πλοιοκτήτρια ΑΝΕΚ έδωσε εντολή να βγουν έξω οι επιβάτες και να μείνουν μέσα οι 70 ναυτικοί του πληρώματος, οι 104 οδηγοί των φορτηγών και οι 6 οδηγοί των ΙΧ αυτοκινήτων. Με αυτή τη σύνθεση, σε δευτερόλεπτα, η Διεύθυνση Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του ΥΕΝ μετονόμασε το ΚΡΗΤΗ 2 από επιβατηγό πλοίο σε φορτηγό και τους 140 επιβαίνοντες σε εμπόρευμα! Ετσι ενέκρινε τον απόπλου του πλοίου «ευθύνη πλοιάρχου»! Που σημαίνει, ο εφοπλιστής διατάζει κι αν θες δουλιά αύριο παίξε τη ζωή σου, του πληρώματος και των επιβατών κορόνα - γράμματα και ταξίδεψε στο χαμό.

Για την αποτροπή απόπλου του πλοίου, κινήθηκαν άμεσα ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας και ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής. Ο υπουργός Ναυτιλίας απαξίωσε να απαντήσει, έστω και τηλεφωνικά. Εξαφανισμένος δηλωνόταν από το γραφείο του και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου. Τελικά, εμφανίστηκε μόνον ο αξιωματικός φυλακής του θαλάμου επιχειρήσεων, αυτός, δηλαδή, που αναγκαστικά έπρεπε να έχει το νου του στην περίπτωση που το ΚΡΗΤΗ 2 θα άρχιζε να στέλνει σήμα κινδύνου! Ο αξιωματικός επικαλέστηκε την έγκριση της Διεύθυνσης Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και απέκλεισε κάθε πιθανότητα να διαταχτεί το πλοίο να γυρίσει στο λιμάνι, αφού σαν «φορτηγό» που φαίνεται στα χαρτιά, ταξιδεύει με ευθύνη πλοιάρχου, όση κι αν είναι η θαλασσοταραχή! Το γεγονός ότι 180 άνθρωποι ταξίδευαν με 9 μποφόρ είναι αδιάφορο για το ΥΕΝ και την ΑΝΕΚ, η οποία σε κάθε περίπτωση έχει ασφαλισμένο το βαπόρι της.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ