Τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας στην παιδεία παρουσίασε ο υπουργός στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Οι φοιτητές πολλές φορές με τις κινητοποιήσεις τους έχουν καταγγείλει τις πολιτικές κυβέρνησης - ΕΕ, που απαξιώνουν την ανώτατη εκπαίδευση |
Παρά την προσπάθεια του υπουργού Παιδείας να πείσει για το αντίθετο, λέγοντας ότι «η Ελληνική Προεδρία φιλοδοξεί να επαναφέρει στο επίκεντρο των συζητήσεων την εκπαίδευση ως μέσο προαγωγής της ευρωπαϊκής ιδέας και των αξιών του ευρωπαϊκού πολιτισμού και όχι απλά και μόνο ως μέσο προώθησης των οικονομικών στόχων ή της πολιτικής απασχόλησης», μέσα από το πρίσμα της Λισαβόνας η εκπαίδευση νοείται μόνο ως μέσο για την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου. Αλλωστε οι αναδιαρθρώσεις σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης που επικαλύπτονται με τη γενική ταμπέλα περί «ποιότητας» (βλέπε αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου, ενιαίος εκπαιδευτικός χώρος στην ΕΕ, διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση) ήδη εφαρμόζονται. Και βέβαια δεν είναι τίποτε άλλο παρά εφαρμογή του σχεδίου για παιδεία με περισσότερους ταξικούς φραγμούς, κατάρτιση και ψευτοειδίκευση αντί για γενική μόρφωση, παραγωγή αυριανών εργαζομένων και επιστημόνων, απασχολήσιμων, προσαρμοστικών στις επιταγές των εργοδοτών.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης χτες στις δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Παιδείας και στη συνάντηση στη 1 και 2 Μάρτη στην Αθήνα λέγοντας ότι ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στο πρόγραμμα Erasmus World μέσα από το οποίο επιδιώκεται να εδραιωθεί «κοινός ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στο πρόγραμμα e learning που υποτίθεται στόχο έχει «την ανάδειξη του ρόλου των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορίας στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης» αλλά και στη συζήτηση για τους συγκεκριμένους μελλοντικούς στόχους και τα κοινά κριτήρια αναφοράς σε πέντε βασικούς τομείς της εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο Συμβούλιο Νεολαίας το οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 6 Μάη στο οποίο θα καταρτιστεί όπως είπε γενικόλογα «ένα νέο πρόγραμμα για τη νεολαία».