Τετάρτη 15 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΕ
Προσανατολισμός η παραγωγή «απασχολήσιμων»

Προώθηση του «ευρωδιαβατηρίου» κατάρτισης αποφάσισαν οι υπουργοί Παιδείας της ΕΕ, ενώ σχεδιάζεται και σύστημα «πιστωτικών μονάδων κατάρτισης»

Από την κινητοποίηση κατά τη φετινή Σύνοδο Υπουργών Παιδείας στη χώρα μας, οι φοιτητές διαδήλωσαν ενάντια στην υποταγή της εκπαίδευσης στο πολυεθνικό κεφάλαιο
Από την κινητοποίηση κατά τη φετινή Σύνοδο Υπουργών Παιδείας στη χώρα μας, οι φοιτητές διαδήλωσαν ενάντια στην υποταγή της εκπαίδευσης στο πολυεθνικό κεφάλαιο
Την προώθηση με ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς, αλλά και όλο και πιο απερίφραστα, της υποκατάστασης της εκπαίδευσης από βραχυπρόθεσμες καταρτίσεις συζητούν από χτες στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας οι υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στη συνάντηση συζητήθηκε η συμβολή των υπουργών Παιδείας στο εαρινό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την επίτευξη των στόχων της Λισαβόνας και χτες εγκρίθηκε σχέδιο της ολλανδικής προεδρίας για το ζήτημα της διαφάνειας των επαγγελματικών προσόντων. Ανάμεσα σε άλλα, προχωρά η εφαρμογή του λεγόμενου ευρωδιαβατηρίου, στο οποίο θα αναγράφονται οι δεξιότητες των εργαζομένων και το πώς αυτές αποκτήθηκαν, μετατρέποντας ουσιαστικά τον εργαζόμενο και τις γνώσεις του σε προϊόν προς κατανάλωση από το μεγάλο κεφάλαιο. Παράλληλα, συζητήθηκε ο σχεδιασμός ενός συστήματος «μεταφοράς μονάδων κατάρτισης», για την «ποιότητα, διαφάνεια και κινητικότητα» στην ΕΕ.

Το Συμβούλιο Υπουργών ενέκρινε χτες το σχέδιο της ολλανδικής προεδρίας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με την οποία τίθενται οι γενικοί στόχοι για την ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα αυτό, ενώ στην τοποθέτησή της η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου επέμεινε στο ζήτημα της συνεργασίας μεταξύ κρατών - μελών της ΕΕ για την επίτευξη των στόχων αυτών. Οι πέντε προτεραιότητες είναι οι εξής:

  • Προώθηση του «ευρωδιαβατηρίου» το οποίο θα ισχύει σε όλα τα κράτη - μέλη και στο οποίο θα αναγράφονται τα προσόντα επαγγελματικής δραστηριότητας του κατόχου του. Στην πραγματικότητα, στόχος του είναι η διευκόλυνση των εργοδοτών, του μεγάλου πολυεθνικού κεφαλαίου, το οποίο καθίσταται με αυτόν τον τρόπο αρμόδιο για την αποτίμηση των προσόντων σύμφωνα με τις ανάγκες του.
  • Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης «για τη στήριξη ατόμων που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, μεταναστών, ατόμων με ειδικές ανάγκες κλπ., που κινδυνεύουν από αποκλεισμό από την Αγορά Εργασίας». Δηλαδή, αυτή είναι η ομολογία ότι η κατάρτιση θα είναι το υποκατάστατο για όσους νέους αποβάλλει το ταξικό εκπαιδευτικό σύστημα αντί να εξασφαλιστεί ολόπλευρη μόρφωση για όλους.
  • Καθιέρωση διαδικασιών «ανοιχτής» μάθησης.
  • Διαρκής βελτίωση των δεξιοτήτων των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης.
  • Αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, καθώς και του Ευρωπαϊκού Περιφερειακού Ταμείου, για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Η συνάντηση των υπουργών Παιδείας εντάσσεται στη λεγόμενη «διαδικασία της Κοπεγχάγης», για την επαγγελματική κατάρτιση. Η διαδικασία αυτή θεωρείται ως κομμάτι της στρατηγικής της Λισαβόνας και έχει στόχο η κατάρτιση «να παρέχει το εργατικό δυναμικό υψηλών προσόντων που απαιτείται για να γίνει η Ευρώπη μια από τις πιο ανταγωνιστικές και δυναμικές οικονομίες και κοινωνίες στον κόσμο», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στα σχετικά κείμενα. Κάτι που μεταφράζεται σε παραγωγή απασχολήσιμων χωρίς δικαιώματα, που θα συμβάλλουν στην παραγωγικότητα και αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διά βίου κυνήγι δεξιοτήτων(2008-11-29 00:00:00.0)
Μοχλός υποταγής της Εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς(2004-12-23 00:00:00.0)
Πιο αποφασιστικά για την Παιδεία της αγοράς(2004-05-29 00:00:00.0)
Εφαρμογή στην πράξη της «πιστοποίησης»(2004-02-25 00:00:00.0)
Συστηματοποιείται η παραγωγή απασχολήσιμων(2003-03-16 00:00:00.0)
Διαβατήρια και προγράμματα ευρω-κοροϊδίας(2000-03-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ