Πέμπτη 16 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Προς νέα προνόμια για τους εφοπλιστές

Υπέρ των εφοπλιστών και των ναυπηγικών βιομηχανιών και κατά των εργαζομένων τόσο στα ναυπηγεία όσο και των ναυτεργατών, φαίνεται ότι θα καταλήξει η όλη υπόθεση της απόσυρσης των δεξαμενοπλοίων με μονό τοίχωμα και της αντικατάστασής τους με πλοία διπλών τοιχωμάτων. Υπόθεση που ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΠΡΕΣΤΙΖ» του εφοπλιστή Κούλουθρου. Το ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τη λήψη αυτών των μέτρων, έχει στα συρτάρια της νέα υπερπρονόμια προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο έγινε ορατό από τα όσα ανέφερε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

«Δεν είναι δυνατόν - είπε - να ζητάμε από τους εφοπλιστές του κοινοτικού στόλου να αποσύρουν τα πλοία τους, αλλά να μην τους λέμε πώς θα τα αντικαταστήσουν από θέματα χρηματοοικονομικών ροών, μέχρι και θέματα παρεμβάσεων κατασκευής αυτών των πλοίων». Βέβαια, η προετοιμασία της κυβέρνησης να δώσει νέα υπερπρονόμια στους εφοπλιστές συμβαδίζει με την προσπάθειά της, μέσα και από την Προεδρία της στην Ευρωπαϊκή Ενωση, να καθυστερήσει όσο γίνεται την εφαρμογή ακόμα και αυτών των αποσπασματικών μέτρων της απόσυρσης των δεξαμενοπλοίων με μονό τοίχωμα. Μάλιστα, για να το επιτύχει - όπως φάνηκε και από τα όσα ειπώθηκαν στις συναντήσεις του υπουργού με την Κοινοτική Επίτροπο Μεταφορών Λογιόλα ντε Παλάθιο και τον πρόεδρο του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) Ο' Νιλ τις προηγούμενες μέρες - έχει επιστρατεύσει μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών. Συγκεκριμένα, έχει ζητήσει χρηματοοικονομικές μελέτες για τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από την απόσυρση, ενώ ως κύριο ζήτημα έχει θέσει την έκδοση πορίσματος από τις ισπανικές αρχές σχετικά με τα ακριβή αίτια του ναυαγίου του «ΠΡΕΣΤΙΖ».

Οσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία, ο υπουργός επισήμανε ότι «πιέζει» για τη λήψη μέτρων ενίσχυσης των κοινοτικών ναυπηγείων και πρότεινε «από το να τρέχουμε στα δικαστήρια και να αντιδικούμε με την Κορέα, είναι προτιμότερο να πάρουμε και εμείς μέτρα που παίρνει η Κορέα». Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα από τα βασικά «ατού» των κορεάτικων ναυπηγείων είναι οι χαμηλόμισθοι εργάτες χωρίς εργασιακά δικαιώματα...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ