«Η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι μέσο κερδοσκοπίας», τονίζει ο Π. Τσαμπάζης, εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ και υποψήφιος δήμαρχος Πυλαίας
Motionteam |
Τα λιγότερα δρομολόγια που εκτελούνται έχουν ως αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί κατά πολύ ο χρόνος αναμονής στις στάσεις |
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να μειώσει τη δύναμη των λεωφορείων και να περικόψει δραστικά τα δρομολόγια. Σήμερα από τη δύναμη των 480 λεωφορείων του ΟΑΣΘ, κυκλοφορούν μόλις τα 300. Τα δρομολόγια έχουν περικοπεί έως και 40% σε ορισμένες γραμμές. Παράδειγμα, στη γραμμή 14 (Ανω Τούμπα) υπήρχαν 16 λεωφορεία και σήμερα δουλεύουν 9-10. Ετσι το διάστημα αναμονής των επιβατών στις στάσεις από 6-10 λεπτά έφτασε στα 15-20 λεπτά. Στη γραμμή 11 (Πυλαία) από 12 βγαίνουν 8 λεωφορεία. Αντίστοιχα ισχύουν και στη γραμμή 10 (Χαριλάου).
Εξαιτίας των καθυστερήσεων στα δρομολόγια και της μεγάλης ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, η ένταση και οι καβγάδες με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, βρίσκονται σε έξαρση.
Η αιτία του προβλήματος, προβλέπεται ως ευεργέτημα στη σύμβαση, που δίνει τη δυνατότητα στον ΟΑΣΘ να μειώνει το προσωπικό και τα δρομολόγια στη διάρκεια του καλοκαιριού και να τα αυξάνει την περίοδο του χειμώνα. Για να γίνει αυτό απαιτείται μετακίνηση του προσωπικού. Ετσι για πρώτη φορά φέτος δόθηκαν άδειες (Ιούλη και Αύγουστο) σε μεγάλο μέρος των οδηγών. Το έργο τους φορτώνονται οι συνάδελφοί τους που απέμειναν πίσω στη δουλιά.
Ετσι κι αλλιώς όμως η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο, αφού στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται η μείωση του προσωπικού (το 2001 ήταν 2.350 άτομα) σε όλες τις ειδικότητες με στόχο να φτάσουν τα 2.000 άτομα. Η μεγαλύτερη μείωση θα γίνει στους οδηγούς, που θα περιοριστούν από 1.700 σε 1.462.
Ολα αυτά σχετίζονται με τη νέα σύμβαση η οποία προβλέπει μείωση της ετήσιας επιδότησης προς τον ΟΑΣΘ από 25 δισ. σε 17 δισ. δραχμές. Οπότε η διοίκηση θα πρέπει να βγάλει από την παροχή έργου και από τους εργαζόμενους τα «σπασμένα». Θα πρέπει δηλαδή να αυξήσει τα έσοδα και να μειώσει τα έξοδα. Ετσι έχει προχωρήσει η κατάργηση υπερωριών, νυχτερινών κλπ. Και φυσικά συνεχίζεται η περικοπή δρομολογίων παρά τις αντιδράσεις φορέων και κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
«Η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να παρέχεται», δήλωσε στο «Ρ» ο Π. Τσαμπάζης, γραμματέας της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας ΟΑΣΘ, και υποψήφιος δήμαρχος Πυλαίας της Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης. «Αντίθετα, βλέπουμε να μετατρέπεται σε μέσο κερδοφορίας», πρόσθεσε και κατέληξε: «Εμείς επιμένουμε στην αναγκαιότητα δημιουργίας Δημόσιου Ενιαίου Φορέα Συγκοινωνιών και καλούμε τους πολίτες και τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν την υλοποίησή του. Τότε θα εξαλειφθεί ο κερδοσκοπικός χαρακτήρας που σήμερα κυριαρχεί στο συγκοινωνιακό έργο. Μόνο τότε θα έχουμε διασφαλίσει συγκοινωνία προς όφελος του λαού, φθηνή και καλή, και θα έχουμε συμβάλει ενάντια στην πολιτική ενίσχυσης του ΙΧ, που οδηγεί στην επιδείνωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων».