Πέμπτη 25 Ιούλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΙΑΙΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ
Υπερδιπλασιάστηκε η μαθητική διαρροή
  • Στατιστικά στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα χτες η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, που δείχνουν την επιδείνωση των δεικτών, σε σύγκριση με την πριν από τη «μεταρρύθμιση» περίοδο
  • Το 16% σε Λύκεια και ΤΕΕ δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους
  • Στα ΤΕΕ το 25,65% δε φτάνουν στο Β` Κύκλο

Εικόνα «λιγότερης Παιδείας» δίνουν τα στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), από τα οποία επιβεβαιώνονται τα τραγικά και επικίνδυνα αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης», με πρώτο το γεγονός χιλιάδες παιδιά να βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης πολύ πριν τα 18 τους χρόνια. Τα στοιχεία αυτά είναι ακόμα πιο τραγικά, αν συνυπολογιστεί η μεγάλη μαθητική διαρροή των παιδιών, που από το Γυμνάσιο δε φτάνουν καν στο διπλό δίκτυο Λύκειο και ΤΕΕ που έφερε η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ, οι μαθητές των Λυκείων μειώθηκαν κατά 16.5% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Από τους μαθητές που ξεκίνησαν πριν τρία χρόνια το Λύκειο, 6.672 δεν το τέλειωσαν φέτος (ποσοστό 8.04%) και υπήρξε και μέρος που έφυγε από το Λύκειο και πήγε στα ΤΕΕ. Οπως φαίνεται όμως, ούτε η φοίτηση των ΤΕΕ δεν ολοκληρώνεται από το 25.65% των μαθητών, οι οποίοι δε φτάνουν στο Β` κύκλο. Τελικά, από τους 145.156 μαθητές που πριν τρία χρόνια ήταν στην Α` τάξη Λυκείου ή ΤΕΕ, οι 23.094 μαθητές δεν έφτασαν ποτέ μέχρι το απολυτήριο ούτε του Ενιαίου Λυκείου ούτε του ΤΕΕ και έφυγαν εντελώς εκτός εκπαίδευσης (15.91%). Το παραπάνω νούμερο αυξάνει ακόμα περισσότερο, όταν συνυπολογιστεί σ' αυτό και ο αριθμός των μαθητών που μετά το Γυμνάσιο δεν εγγράφηκαν καν στην πρώτη τάξη Λυκείου ή ΤΕΕ και έφυγαν ακόμα πιο νωρίς από το σχολείο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το ποσοστό των μαθητών που δεν ολοκλήρωναν τις σπουδές σε όλους τους τύπους Λυκείου πριν την εφαρμογή της «μεταρρύθμισης», δεν ξεπερνούσε το 7%.

Η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού δημόσιας γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα τελευταία 4 χρόνια, δείχνει ότι στο διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκε στροφή στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, κάτι που ήταν άλλωστε και ο στόχος της «μεταρρύθμισης». Το ποσοστό μαθητών που πήγαιναν Λύκειο, από 74.5% τη σχολική χρονιά 1998-'99, έπεσε στο 62.8% φέτος, ενώ από 25.5% οι μαθητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης ανέβηκαν στο 37.2%, σημειώνοντας μια σταθερά αυξητική τάση. Η «επιλογή» του ΤΕΕ έναντι του Ενιαίου Λυκείου έχει πρώτα απ' όλα ταξικά χαρακτηριστικά και η στροφή στα ΤΕΕ είναι μεγαλύτερη στις φτωχές, ορεινές απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας. Ετσι, π.χ., στο Κιλκίς το 49.6% πηγαίνει σε ΤΕΕ, στις Κυκλάδες το 47.7%, στους Νομούς Πέλλας και Γρεβενών με 47.6%, ενώ μικρότερα είναι τα ποσοστά σε Θεσσαλονίκη με 38.5%, Αθήνα με 31.7% και Αν. Αττική με 29.7%. Σε ό,τι δε αφορά στην πολυδιαφημισμένη πρόσβαση των αποφοίτων των ΤΕΕ στα ΤΕΙ, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τους 45.195 μαθητές του Β` κύκλου των ΤΕΕ, συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 29.300 και έγραψαν πάνω από τη βάση 10.445. Από αυτούς, 6.149 θα εισαχθούν πιθανά στα ΤΕΙ.

Σύμφωνα με την επεξεργασία που έκανε η ΟΛΜΕ στα αποτελέσματα των πρόσφατων πανελλαδικών εξετάσεων, σε 21 νομούς της χώρας φέτος απορρίφθηκε το 12.46% των μαθητών Β` Λυκείου, έναντι 7.72% πέρσι. Αντίστοιχα, στη Γ` Λυκείου απορρίπτεται το 4.8% έναντι 2.1% πέρσι. Η αποτυχία στις εξετάσεις των δημόσιων ημερήσιων Λυκείων στη Β` Λυκείου πριν την εφαρμογή της «μεταρρύθμισης» (1997-'98) ήταν 1.57%, ενώ στη Γ` Λυκείου 1.21%. Η μελέτη των αποτελεσμάτων ανά περιοχή δείχνει για μια ακόμα φορά ότι παραμένουν και εντείνονται σε βαθμό τραγικό οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι περιοχές Λαύριο, Μαραθώνας, Σπάτα, Μαγούλα, Ελευσίνα και άλλες περιοχές της Αττικής, όπου τα ποσοστά αποτυχίας της Β` Λυκείου κυμαίνονται από 20-34%, ενώ σε 23 ορεινά και απομακρυσμένα Λύκεια το ποσοστό αποτυχίας είναι 31.6%, υπερδιπλάσιο, δηλαδή, του πανελλαδικού μέσου όρου. Οι εκπρόσωποι των καθηγητών υπογράμμισαν ότι τα παραπάνω ποσοστά αποτυχίας, στην πραγματικότητα, δεν αναφέρονται σε βαθμούς Λυκείου, αλλά σε αποτελέσματα «διαγωνισμών» και οφείλονται στο σύστημα πρόσβασης που συνδέει ακόμα πιο στενά το Λύκειο με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επανέλαβαν ότι αυτό αλλοιώνει το μορφωτικό στοιχείο και συρρικνώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και του εκπαιδευτικού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας, η απάντηση στα προβλήματα(2002-07-28 00:00:00.0)
Τα αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης»(2001-09-11 00:00:00.0)
Η λύση στις «εξετάσεις» του αγώνα(2001-07-18 00:00:00.0)
Αποψίλωση του λυκείου δείχνουν τα αποτελέσματα(2000-07-11 00:00:00.0)
Οργανωμένο έγκλημα στην παιδεία(1999-07-30 00:00:00.0)
Καραμπόλα στη "μεταρρύθμιση"(1999-04-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ