Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας προχώρησαν προχτές το πρωί γονείς και καθηγητές έξω από τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, αντιδρώντας στην προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας μετατροπή του 2ου Γενικού Λυκείου σε Πειραματικό. «Για ακόμα μια φορά, οι αρμόδιοι φορείς κάνουν τα παιδιά μας μπαλάκια, προχωρώντας στο κλείσιμο ενός σχολείου, εν προκειμένω του 2ου ΓΕΛ, και τη μετατροπή του σε Πειραματικό», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων Χανίων.
Οι γονείς σημειώνουν ότι η κατάργηση του 2ου ή οποιουδήποτε άλλου Γενικού Λυκείου, προκειμένου να μετατραπεί σε Πειραματικό, θα εξαναγκάσει δεκάδες παιδιά να μετακινούνται μακριά από τη γειτονιά τους για να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο Γενικό Λύκειο, ενώ επισημαίνουν ότι ήδη η κατάσταση στα λύκεια είναι ασφυκτική (προκάτ αίθουσες, μετακινούμενα τμήματα, μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη).
Γονείς και εκπαιδευτικοί έκαναν σαφές ότι δεν αποτελεί λύση η κατάργηση μιας υφιστάμενης σχολικής μονάδας για τη δημιουργία μίας άλλης. Λύση είναι η εύρεση σχολικής στέγης για τη λειτουργία του Πειραματικού Λυκείου της πόλης.
Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης η Αργυρώ Νταγκουνάκη, γραμματέας της Ενωσης Γονέων Χανίων, δήλωσε: «Απαράδεκτη είναι η μετατροπή του υφιστάμενου Λυκείου σε Πειραματικό. Το κλείσιμο ενός σχολείου φαντάζεστε τι μπορεί να επιφέρει, όχι μόνο στα παιδιά και τους γονείς, αλλά σε όλη την κοινότητα των Χανίων». Η Μαρία Γιαννάκη, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης, σημείωσε ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς δεν εφησυχάζουμε ακόμα και τις μέρες των γιορτών. Δεν θα επιτρέψουμε να καταργηθεί κανένα λύκειο για να μετατραπεί σε Πειραματικό Λύκειο. Αυτό που έχουμε ανάγκη στα Χανιά είναι νέα σχολεία για όλα τα παιδιά, σύγχρονα και ασφαλή, που να καλύπτουν το σύνολο των εκπαιδευτικών αναγκών».
Ο Μπάμπης Λουτσέτης, δημοτικός σύμβουλος Χανίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης», εξέφρασε τη στήριξη στον αγώνα γονέων και εκπαιδευτικών που διεκδικούν σύγχρονα ασφαλή σχολικά κτίρια για τα παιδιά τους, σημειώνοντας ότι «λύσεις δεν είναι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Αλλά η δημιουργία νέων σχολικών μονάδων».