Εκτός από ποσοστά επί των πωλήσεων, η πλατφόρμα «skroutz» επιβάλλει ετήσια συνδρομή
Την αμοιβή που αξιώνει να εισπράξει η πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών «skroutz» από τους καταστηματάρχες που είναι συμβεβλημένοι μαζί της σχολιάζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής. Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα ενημέρωσε με email τους επαγγελματίες ότι από 1/1/2023 υποχρεούνται να καταβάλλουν ετήσια συνδρομή αξίας 400 ευρώ συν ΦΠΑ.
«Η πολιτική της συγκεκριμένης εταιρείας για αυτό το ζήτημα δεν αποτελεί εξαίρεση μιας και οι περισσότερες πλατφόρμες αργά ή γρήγορα ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Αλλωστε, αυτή δεν είναι η μοναδική επιβάρυνση που πληρώνουν οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για να προωθούν τα προϊόντα τους μιας και ήδη πληρώνουν σε αυτές αυξημένα ποσοστά επί των πωλήσεων», σχολιάζει η Ομοσπονδία.
Οπως εξηγεί, μέχρι σήμερα «μικροί επαγγελματίες που δεν είχαν το δικό τους e-shop έβρισκαν μέσα από αυτές τις πλατφόρμες μια διέξοδο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αναπληρώσουν μέρος του εισοδήματός τους, που χάνουν μέρα με τη μέρα από τον ανταγωνισμό τους με τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα». Ωστόσο, μετά και την επιβολή ετήσιας συνδρομής, πολλές μικρές επιχειρήσεις «δεν μπορούν να αντέξουν όλο αυτό το οικονομικό βάρος» με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε αδιέξοδο.
«Η μετάβαση στην "ψηφιακή εποχή" τελικά δεν είναι για όλους, μιας και για τους πιο μικρούς επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν το δικό τους e-shop, τώρα με αυτές τις υπέρογκες συνδρομές "πετιούνται έξω" και από το ηλεκτρονικό εμπόριο», σχολιάζει η ΟΒΣΑ και καλεί τους επαγγελματίες «να μπουν πιο δυναμικά στον αγώνα για τη διεκδίκηση μόνιμων μέτρων στήριξης του εισοδήματός μας και ικανοποίησης του συνόλου των αναγκών μας».