Πέμπτη 10 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε πορεία υποβάθμισης

Ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή και τις άλλες διατάξεις. Χωρίς γενναία αύξηση των δαπανών, υποδομή και ειδικευμένο προσωπικό δεν μπορεί να αναβαθμιστεί, σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Απ.Τασούλας

Ξεκίνησε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και άλλες εκπαιδευτικές διατάξεις», το οποίο αναμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο της ειδικής αγωγής στη χώρα μας, έχοντας ως βασική φιλοσοφία τη «σχολική ενσωμάτωση», χωρίς όμως η συνολική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο.

Το νομοσχέδιο αφιερώνει μόλις τα πέντε από τα δεκαπέντε άρθρα του στην ειδική αγωγή και ο κύριος όγκος του αφορά τη ρύθμιση μιας σειράς εκκρεμοτήτων και προβλημάτων, που έχει δημιουργήσει η μεταρρύθμιση και θέματα εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Αυτό, άλλωστε, επισημάνθηκε χτες από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης που χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο ως προεκλογικό, παρά τον αντίθετο ισχυρισμό του εκπροσώπου του υπουργείου Παιδείας που είπε ότι οι εκλογές βρήκαν το νομοσχέδιο και όχι το αντίστροφο, χωρίς όμως να πείσει κανέναν.

Το νομοσχέδιο, κατά τη χτεσινή συζήτηση επί της αρχής, παρουσιάστηκε ως «καινοτόμο» και συνοδεύτηκε από αναφορές στο έργο του ΠΑΣΟΚ για το «κράτος πρόνοιας», ενώ από το σύνολο των βουλευτών των άλλων κομμάτων επισημάνθηκαν ελλείψεις στο προτεινόμενο πλαίσιο.

Σε μια κοινωνία που σαν γενική της αρχή ανακηρύσσει τον ανταγωνισμό, ο καθένας καταλαβαίνει ότι τέτοιου είδους νομοσχέδια δεν μπορεί παρά να είναι «φαρισαϊσμός». Αυτό επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Απ. Τασούλας, που είπε ότι «για να λυθούν τα προβλήματα πρέπει πρώτα να εντοπιστούν, να καταγραφούν τα παιδιά που φοιτούν σε ειδικές τάξεις και ποια βοήθεια τους παρέχεται». Αναφερόμενος στις διατάξεις που αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία σε κάθε νομό Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - που από το νομοσχέδιο γίνεται φανερό ότι σκοπός των Κέντρων είναι να κατευθύνουν τα παιδιά αυτά στα κοινά σχολεία, χωρίς υποδομές και ειδικευμένο προσωπικό - διατύπωσε το ερώτημα τι είδους υπηρεσίες θα παρέχονται στα παιδιά αυτά, με έναν ψυχολόγο σε κάθε νομό. Περιγράφοντας τις προϋποθέσεις για πραγματική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, τόνισε ότι πρέπει να υπάρχουν ειδικά σχολεία σε κάθε νομό, εξειδικευμένο προσωπικό στις ειδικές τάξεις και η ένταξη στα κοινά σχολεία να γίνεται αφού έχουν εξασφαλιστεί οι προϋποθέσεις. Για να γίνουν όλα αυτά, όπως είπε, χρειάζεται γενναία αύξηση των δαπανών.

Αναφερόμενος τέλος, στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου που επιχειρούν να «διορθώσουν» προβλήματα της εκπαίδευσης, είπε ότι «είναι τόσο χαλασμένη αυτή η εκπαιδευτική πολιτική» που δεν είναι δυνατό να διορθωθεί με μικρορυθμίσεις.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος, επιχείρησε να εμφανίσει το νομοσχέδιο ως προϊόν διαλόγου. Κατηγόρησε δε τα υπόλοιπα κόμματα ότι συμφωνούν με τη φιλοσοφική βάση του νομοσχεδίου και ψάχνουν λόγο να το απορρίψουν από τις λοιπές διατάξεις.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί αύριο με την ακρόαση φορέων που τους αφορά η ειδική αγωγή και οι υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στα χαρτιά η υποχρεωτικότητα της Ειδικής Αγωγής (2014-05-13 00:00:00.0)
Διαμαρτυρία για τη διάλυση της Ειδικής Αγωγής (2014-05-10 00:00:00.0)
Διαμαρτυρία για τη διάλυση της Ειδικής Αγωγής (2014-05-10 00:00:00.0)
Συναγερμός για τη διάλυση της Ειδικής Αγωγής! (2012-12-12 00:00:00.0)
«Θα αντιπαλέψουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο» (2008-08-28 00:00:00.0)
Διαφωνεί με το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή (2000-02-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ